عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای:

پیشرفت های خوبی حاصل شده است

وزیر امور خارجه گفت: تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران در این دور از مذاکرات حداکثر تلاش خود را می‌کند.
کد خبر: ۷۸۲۷۸۶
لغو همه تحریم‌ها تاکید دولت است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم ترحیم والده رئیس‌جمهور که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره برنامه تیم مذاکره‌ کننده برای اجرای رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر لغو همه تحریم‌ها، گفت: این نظری است که دولت از ابتدا بر آن اصرار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران در این دور از مذاکرات حداکثر تلاش خود را می‌کند.

تخت‌روانچی:اختلافات در مذاکرات خیلی کم شده است

مجید تخت‌روانچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران هم در حاشیه مراسم ترحیم والده رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران، پیش‌بینی نتایج مذاکرات آینده در لوزان سوئیس را سخت توصیف کرد و گفت: امیدواریم به نتیجه برسیم البته به طرف مقابل بستگی دارد که واقعیات را بپذیرد و بداند اگر می‌خواهد مذاکرات به نتیجه برسد باید سیاست‌های تحریم خود را کنار بگذارد.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران عصر امروز عازم سوئیس می‌شود تا دور جدید مذاکرات را آغاز کند.

تخت‌روانچی خاطرنشان کرد: مذاکرات اکنون به مرحله‌ای رسیده که نیاز به تصمیم‌گیری‌های جدی دارد.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد طرف مقابل بتواند این تصمیم سخت را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: در مذاکرات شاهد بودیم که کشورها مواضع خود را تنظیم کردند، اختلافات خیلی کم شده، اما یکی دو مورد اساسی وجود دارد که امیدواریم آنها هم حل شوند.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در پاسخ به این سؤال که آیا در مذاکرات موارد دیگری به‌ جز موضوع هسته‌ای مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: این مذاکرات صرفاً هسته‌ای است، نه مجاز هستیم و نه اجازه می‌دهیم که موارد دیگری مطرح شود.

صالحی: من هم امروز عازم سوئیسم

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در این دور از مذاکرات شما هم حضور خواهید داشت؟ گفت: من هم عازم سوئیس هستم.

وی در ارزیابی خود از مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: مذاکرات خوب بوده و همه تلاش ما این است که همین راه حفظ شود. انشاءالله همان‌گونه که بزرگان فرمودند به یک نتیجه برد برد می‌رسیم.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
۰
۰
خداوند بزرگ یاریتان كند .موفق باشید

نیازمندی ها