اخیرا قراردادن چند تصویر در یک قاب برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، بسیار محبوب شده و اپلیکیشن‌های متعددی نیز برای این موضوع توسعه یافته است. حال اینستاگرام خود دست به کار شده و اپلیکیشن Layout را برای این منظور منتشر کرده است.
کد خبر: ۷۸۲۶۱۶
اینستاگرام اپلیکیشن Layout را منتشر کرد

به گزارش جام جم کلیک: Layout اپلیکیشن مستقلی است که می‌توان آن را بصورت جداگانه روی گوشی‌هوشمند نصب کرد. ایسنتاگرام پیش از این نیز اپلیکیشن Hyperlapse را برای بهبود روند ثبت ویدئوهای تایم‌لپس منتشر کرده بود. Layout نیز همچون Hyoerlapse هم‌اکنون فقط برای iOS‌ در دسترس است، اما در آینده شاهد انتشار آن برای اندروید نیز خواهیم بود.

با اجرای اپلیکیشن Layout کاربر مستقیما به درون عکس‌های ثبت شده با دوربین خود هدایت می‌شود. اغلب اپلیکیشن‌هایی که برای قراردادن چندین تصویر در یک قالب توسعه یافته‌اند، در ابتدا از کاربر می‌خواند تا قالب مورد نظر خود را انتخاب کند، اما اینستاگرام ابتدا انتخاب تصاویر را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. حداکثر می‌توان ۹ تصویر را برای قرارگرفتن در یک قالب انتخاب کرد. برخلاف سایر اپلیکیشن‌های موجود، Layout حاشیه‌ای را برای تصاویر در نظر نمی‌گیرد که این موضع به زیبایی هر چه بیشتر تصویر خروجی کمک شایانی می‌‌کند.

با انتخاب تصاویر، اپلیکیشن Layout گزینه‌های کنار هم قرار گرفتن تصاویر را در یک قالب در نوار بالایی به کاربر نمایش می‌دهد. این اپلیکیشن تصاویر را به گونه‌ای کنار هم می‌چیند که نتیجه‌ی خروجی به نظر زیبا برسد؛ اما در صورت تمایل می‌توان به راحتی مکان تصاویر را با لمس کلید Replace تغییر داد. همچنین می‌توان تغییراتی را نیز روی تصاویر انجام داد که از جمله‌ی آن می‌توان به تغییر سایز، تغییر زاویه و همچنین برعکس کردن تصویر اشاره کرد.

با توجه به اینکه افراد سوژه‌های اصلی تصاویر را تشکیل می‌دهند، از این‌رو توسعه‌دهندگان Layout با بهره‌گیری از SDK اپل برای تشخیص چهره افراد، بصورت هوشمندانه‌ای تصویر چهره‌ی افراد را در مرکز تصاویر انتخاب شده در قالب اصلی قرار می‌دهند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب توجه این اپلیکیشن Photo Booth نام دارد. این قابلیت مخصوص افرادی است که به ثبت تصاویر سلفی علاقه دارند. با استفاده از این قابلیت می‌توان چهار تصویر را پشت سرهم ثبت کرد، اما هدف از اینکار تغییر زاویه‌ی ثبت تصویر سلفی است تا بهترین تصویر را بتوان در زاویه‌های مختلف ثبت کرد. پس از آنکه هر چهار تصویر ثبت شد، می‌توان با کلیک روی کلید ذخیره، آن را برای اشتراک گذاری در اینستاگرام، فیس‌بوک یا سایر اپلیکیشن‌های پشتیبانی شده در iOS انتخاب کرد.

برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانید به فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل مراجعه کنید.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها