ارتش هکر‌های چین آماده برای جنگ جهانی سایبری

جنگ‌های سایبری در راهند

اگرچه برخی شرکت های فناوری مدعی طراحی مرورگرهای اینترنتی کاملا ایمن هستند، اما هکرهای حرفه ای خلاف این ادعا را به اثبات رسانده اند.
کد خبر: ۷۸۲۵۹۴
شکست همه مرورگرهای اینترنتی از هکرها

به گزارش جام جم کلیک: محققانی که در رقابت هکری Pwn2Own شرکت کرده اند موفق شدند کدهای مخرب خود را از راه دور بر روی چهار مرورگر مشهور و پرکاربرد اینترنتی یعنی IE، سافاری، فایرفاکس و کروم اجرا کنند، آنها همچنین موفق به هک کردن دو برنامه پرکاربرد در محیط مرورگرها یعنی آدوب ریدر و پلاگین های فلش پلیر شدند.

یکی از این هکرهای مشهور کره ای JungHoon Lee است که اواخر هفته گذشته توانست علاوه بر نسخه های ویندوزی Internet Explorer 11 و Chrome نسخه سازگار با مک مرورگر سافاری را نیز هک کند.

وی جایزه 250 هزار دلاری این رقابت را هم به خود اختصاص داد. این بالاترین رقمی است که یک هکر در طول این رقابت ها به خود اختصاص داده است.

از این رقم 75 هزار دلار جایزه هک کردن کروم، 25 هزار دلار جایزه کیفیت بالای هک، 10 هزار دلار جایزه هک کردن نسخه بتا، 65 هزار دلار جایزه هک کردن مرورگر مایکروسافت و 50 هزار دلار جایزه هک کردن سافاری بوده است.

رقابت هکری Pwn2Own همه ساله در قالب بخشی از کنفرانس امنیتی CanSecWest در شهر ونکوور کانادا برگزار می شود و شرکت اچ پی پشتیبان مالی آن است. امسال محققان و هکرها برای هک کردن نسخه های 64 بیتی چهار مرورگر برتر اینترنتی رقابت کردند و ثابت کردند که همه آنها آسیب پذیر هستند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها