آخرین نسخه اندروید برای نکسوس 7 بسیار مفید بوده است

تجربه اندروید 5.1 در نکسوس 7

شرکت گوگل بنا به رسم همیشگی خود آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را برای دستگاه‌های سری نکسوس منتشر ساخته است و در این نسخه بسیاری از ایرادهای نسخه قبلی برطرف شده‌اند که این پیشرفت در تبلت نکسوس 7 به‌شدت چشمگیر است.
کد خبر: ۷۸۲۴۸۸
تجربه اندروید 5.1 در نکسوس 7

جام جم کلیک: شرکت گوگل آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب اندروید را برای محصولات سری نکسوس عرضه کرده است و دارندگان این دستگاه‌ها خواهند توانست تا از مزایای نسخه 5.1 این سیستم‌عامل بهره‌مند شوند.

محتویات این مقاله به تجربه شخصی نویسنده از این بسته‌ به‌روزرسانی برای تبلت نکسوس 7 بازمی‌گردد. البته با توجه به اینکه این تبلت از نظر سخت‌افزاری در میان محصولات سری نکسوس دارای توان نسبتا پایینی است باید گفت که مزایای موجود بر روی آن به‌طور حتم در سایر اعضای خانواده نکسوس نیز قابل مشاهده است.

این بسته به‌روزرسانی دارای حجم 101.6 مگابایت است و بسیاری از ایرادهای نسخه‌های قبلی سری لالی‌پاپ یعنی اندروید 5 و اندروید 5.01 در آن رفع شده است. از میان مهم‌ترین مزایای این به‌روزرسانی می‌توان به کاهش مصرف رم توسط این سیستم‌عامل اشاره کرد. در هنگام عرضه اندروید 5 برای نکسوس 7 بسیاری از کاربران به‌شدت از این نسخه از اندروید ناراضی شدند زیرا تبلت سریع و روان‌ آن‌ها به یک دستگاه بسیار کند و اعصاب‌خردکن تبدیل شده بود. میزان کندی دستگاه در نسخه‌های قبلی به‌حدی بود که در بسیاری از موارد بازشدن قفل صفحه نمایش نزدیک به 5 ثانیه طول می‌کشید.

مصرف متوسط رم در نسخه‌های قبلی اندروید لالی‌پاپ به میزان بالای 80 درصد از رم 1 گیگابایتی نکسوس 7 بود ولی در نسخه 5.1 این مصرف به میزان چشمگیری کاهش یافت و متوسط مصرف رم به 60 درصد رسیده است تا سایر نرم‌افزارها نیز بتوانند به‌راحتی به کارکردن ادامه بدهند.

در هنگام ورود تماس‌هایی بر روی سیستم‌هایی مانند اسکایپ و وایبر شاهد زنگ خوردن دستگاه بدون امکان پاسخ دادن نخواهیم بود و عملکرد دستگاه در این زمینه به شرایط معمولی بازگشته است. شایان ذکر است که در نسخه‌های 5 و 5.01 هنگامی که تماس ورودی در دستگاه نمایش داده می‌شد، عملا به علت سرعت پایین امکان حرکت دادن گزینه تماس برای پاسخ دادن وجود نداشت و در بهترین حالت در آستانه قطع شدن تماس ممکن بود امکان برقراری مکالمه مهیا گردد.

علاوه بر این به‌نظر می‌رسد که مشکل دستگاه در اتصال به شبکه اینترنت نیز رفع شده باشد زیرا در نسخه قبلی یعنی 5.01، سیستم وای‌فای تبلت به‌دفعات از کار می‌افتاد و برای اتصال مجدد به شبکه نیاز به ورود به وضعیت هواپیما و درحقیقت ریست کردن سیستم ارتباطی دستگاه بود.

یکی از بهترین مزایای این نسخه از اندروید را باید مصرف باتری آن دانست، در نسخه 5.1 اندروید مدیریت مصرف باتری به خوبی اعمال شده است و کارکرد تبلت با باتری به میزان چشمگیری افزایش یافته است که البته شاید بتوان این مورد را در ارتباط مستقیم با مصرف بالای رم دانست که با رفع این مورد، فشار کمتری به پردازنده وارد شده و در نتیجه مصرف عمومی باتری کاهش یافته است.

در مجموع باید گفت که نسخه 5.1 نسبت به دو نسخه قبلی اندروید لالی‌پاپ به مراتب بهتر است و این مزایا تنها در ظاهر سیستم‌عامل اعمال نشده‌اند و در عمل نیز شاهد عملکرد بسیار مطلوبی هستیم که با رفع ایرادهای موجود در نسخه‌های قبلی به‌دست آمده است. مسلما در دستگاه‌هایی که دارای سخت‌افزاری نیرومندتر هستند استفاده از این نسخه سیستم‌عامل اندروید با خروجی بسیاری بهتری همراه خواهد بود.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها