رهبر انقلاب برای یک حرکت جهادی دست ملت و دولت را در دست هم قرار دادند/همدلی و همزبانی راه مقابله با توطئه‌های دشمن است
کد خبر: ۷۸۲۳۶۱
برای همدلی و همزبانی چه باید کرد

سال‌های زیادی را با نام گذاری سپری کرده‌ایم که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خود را داشته است. از سال پیامبر اعظم(ص) گرفته تا سالی که گذشت و با نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»به پایان رسید هر یک برای خود اهمیت بسیاری داشته است که باید در سال‌های بعد هم پیگیری شود و به فراموشی سپرده نشود.

به گزارش جام جم آنلاین نام گذاری‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای هر سال انتخاب می‌کنند موضوعاتی است که نیاز واقعی کشور است. هنگامی که ایشان بر روی تولید ملی تأکید می‌کنند و خواهان حمایت از آن هستند، تنها به یک سال کفایت نمی‌کند و همه سال‌ها باید این چنین باشد.

و یا بر فرهنگ و اقتصاد کشور تمرکز پیدا می‌کنند و توصیه‌های راهگشای خود را به دولت‌ها ارائه می‌دهند، و این توصیه‌ها نه تنها برای یک دولت که برای همه دولت‌هایی است که بر سر کار می‌آیند و چند سالی زمام امور اجرایی را بر عهده می‌گیرند.

و نه تنها برای دولت‌ها که برای همه مسئولینی است که در نظام اسلامی وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند، از قوه قضاییه گرفته که وظیفه اجرای عدالت قضایی را بر عهده دارد تا مجلس شورای اسلامی که باید سعی کند با تصویب قوانین در چارچوب حقوق مردم و نظارت بر حسن اجرای قوه مجریه، حقوق مردم را ایفا کند.

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، امسال، سال «دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی» است.ایشان در پیام نوروزی مردم را کافرما دانستند. این تعبیر به آن معناست که مردم اداه کشور نقش اساسی و تأثیر گذار دارند. تأثیر مردم در اداره کشور آنجا بیشتر نمایان می‌شود که بسیاری از امور به مردم واگذار شود.

این اتفاق مهم هنوز نیفتاده و اگر قرار است ملت کارفرما و دولت کارگزار باشد نیازمند همان شعار سالی است که رهبر معظم انقلاب بر سال 94 نهادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری دست دولت و ملت را در دست هم گذاشت تا برای یک حرکت جهادی اقدام کنند و یکی از آن حرکات همان اقتصاد است.«دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی»

ایشان قرار است امروز طبق رول گذشته که به مشهد مقدس می‌روند و در میان زائرین سنخرانی می‌کنند ابعاد بیشتری از این نام گذاری را روشن سازند.

اما دراین میان شخصیت‌ها، صاحب نظران و کارشناسان وظیفه سنگینی بر عهده دارند تا با ارائه راهکار و پیشنهادهای کاربردی راه رسیدن به این هم دلی و هم زبانی هموار شود. کشوری که با گسترده ترین دشمنی‌های خارجی و داخلی روبرو است، نخستین نیاز حیاتی و اساسی آن هم دلی و هم زبانی دولت و ملت است. گرچه تاکنون با وجود این دو مؤلفه اساسی نظام اسلامی بیش از 30 سال است که ایستادگی کرده است اما هم دلی و هم زبانی هیچگاه از دستور کار نباید خارج شود وباید برای تقویت آن اقدامات لازم انجم گیرد.

همدلی و همزبانی راه مقابله با توطئه‌های دشمن است

در همین زمینه آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با فارس، ضمن شایسته خواندن شعار سال 94 از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «دولت، ملت، همدلی و همزبانی» اظهارداشت: همکاری دولت و ملت یه مقوله طبیعی و لاینفک است.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری کاملاً به جا بود چرا که در مقابل این دشمنی‌های استکبار و طرح‌های خائنانه آنان هیچ راهی جز همدلی و همزبانی نخواهیم داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید شعار‌های سال‌های گذشته که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شدند را فراموش کرد، گفت: مقام معظم رهبری دست دولت و ملت را در دست هم گذاشت تا برای یک حرکت جهادی اقدام کنند و یکی از آن حرکات همان اقتصاد است.

«دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی» یعنی دولت به توانمندی‌های ملت اعتماد کند

یک عضو دیگر مجلس خبرگان رهبری گفت: اولویت‌های نظام اسلامی، حرکت به سمت پیشرفت در سایه همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت محقق می‌شود، یعنی دولت باید به توانمندی‌های ملت اعتماد کند و ملت نیز با همه توان خود برای پشبرد اهداف کشور به دولت کمک کند.

آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم در مورد شعار امسال با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اولویت‌های امسال را برشمردند که عمدتاً ایمان، معنویت، اقتصاد و پیشرفت علمی بود و با ارزیابی عملکرد و اقدامات صورت گرفته در سال 93، فرمودند عزم ملی و مدیریت جهادی برای سال‌های آینده نیز هست.

وی افزود: اولویت‌های نظام اسلامی، حرکت به سمت پیشرفت در سایه همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت محقق می‌شود، یعنی دولت باید به توانمندی‌های ملت اعتماد کند و ملت نیز با همه توان خود برای پشبرد اهداف کشور به دولت کمک کند، در این صورت با تفاهم و اعتماد متقابل دولت و ملت، راه پیشرفت و عدالت هموار خواهد شد و برون‌رفت از مشکلات به سادگی صورت می‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و نظام سعی می‌کنند خط جدایی و شکاف بین دولت و ملت را پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: در مقابل برنامه‌های دشمنان باید اعتماد متقابل دولت و ملت را افزایش دهیم و این اعتماد متقابل در سایه همدلی و هم‌زبانی محقق می‌شود.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه اگر از منظر دینی هم نگاه کنیم، جدایی بین مجموعه دولت و ملت وجود ندارد، گفت: نظام اسلامی متشکل از مجموعه معارف اسلامی بر پایه آموزه‌های نبوی و مکتب اهل‌بیت و رهبری الهی است و شکل‌گیری دولت اسلامی با عزم و اراده قوی مجاهدان فی سبیل الله ولایتمدار و حرکت به سمت حیات طیبه است. نظلام اسلامی ما متشکل از دولت و ملت است و فاصله‌ای وجود ندارد و دولت و ملت با همه توان خود باید سعی کنند با تفاهم و ارتباط و پیوستگی و همگرایی چرخ پیشرفت را روان‌تر کنند.

همدلی شرط رسیدن به اهداف

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری هم شعار سال را نشانه توجه رهبرانقلاب به اهمیت بازسازی فرهنگ سیاسی دانست و گفت: سال مواجهه با مشکلات بزرگ است؛ لذا هم‌دلی دولت و ملت، شرط رسیدن به اهداف است.

حسام الدین آشنا در گفتگو با مهر، با اشاره به شعار « دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که به صورت تاریخی کشور ما را تهدید می‌کرد، مشکل فاصله میان دولت و ملت بوده است.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، افزود: فاصله‌ طولانی استبداد در کشور ما باعث شده که دولت‌ها معمولا بدون نظر ملت تصمیم بگیرند و فقط از ملت انتظار تبعیت داشتند.

وی انقلاب اسلامی را انقلاب ایران پاسخ ملت ایران به رویکرد استبدادی دولت‌ها دانست و گفت: این انقلاب بزرگ نقش موثری در کاهش فاصله میان دولت و ملت داشت.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور، تاکید کرد: نقش رهبری حضرت امام(ره) باعث شد پیوند میان حاکمیت و ملت در چهره آن رهبر فرهمند، جلوه‌گر شود .

وی با بیان اینکه ایام جنگ،‌ اوج پیوند میان حاکمیت و ملت بود، تصریح کرد: بدلیل وجود یک دشمن مشترک ملت و دولت کاملا احساس همدلی می کردند؛ اما متاسفانه سیاست‌هایی که بعد از سال ۶۸ اتخاذ شد، به اعتماد ملی و اعتبار دولت به مقدار زیادی لطمه زد و بازگشت اعتماد میان دولت و ملت و کاهش فاصله میان این دو، یکی از دستاوردهای سیاسی است که باید دنبال شود.

آشنا، پیام رهبری در آستانه سال نو را نشانه توجه ایشان به اهمیت بازسازی فرهنگ سیاسی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: سال جاری، سال مواجهه با مشکلات بزرگ ناشی از کاهش قیمت نفت و تلاش‌های بزرگ برای خروج از رکود تورمی و ورود به رونق پایدار است؛ لذا در این سیر معمولی، همزبانی دولت و ملت، شرط رسیدن به اهداف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
۰
۰
خدا رهبری معظم را برای این كشور سالم وسلامت نگهدارد بله همه با هم دست در دست هم دهیم مراقب فتنه های آینده باشیم مراقب فتنه گران و فریب خورده ها باشیم كه این روزها با سخنان نسنجیده برای دولت محترم و ملت عزیز هزینه تراشی میكنن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
۰
۰
واقعا باید قدردان این رهبر بود با سیاست های بی نظیرشون كه واقعا دلسوز مردم هستند.

فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها