جام جم سرا- یک متخصص تغذیه توصیه کرد: هرگز از روزنامه برای نگهداری موادغذایی گرم استفاده نکنید، زیرا جوهر سمی موجود در روزنامه می‌تواند به موادغذایی منتقل شود.
کد خبر: ۷۸۲۲۱۸
نان و مواد غذایی را از کاغذ روزنامه دور نگه دارید

پیام فرحبخش گفت: لازم است، بدانید گذاشتن نان داغ روی روزنامه نیز خطرناک است. هرگز از روزنامه برای نگهداری نان استفاده نکنید، زیرا جوهر سمی موجود در روزنامه در تماس با نان گرم به آن منتقل می‌شود.

وی افزود: هنگامی که نان را خریداری می‌کنیم اگر نان تازه است و هنوز حرارت خود را از دست نداده باید قبل از بسته بندی کردن نان صبر کنیم تا حرارت آن از بین برود و سپس آن را در پارچه‌ای تمیز بسته‌بندی کنیم و از کیسه نایلون استفاده نکنیم چون تبادل هوا در آن برقرار نمی‌شود و کپک زدن نان را سریع می‌کند.

این متخصص تصریح کرد: گروه نان و غلات تأمین کننده اصلی انرژی بدن محسوب می‌شود، بنابراین خرید و نگهداری این موادغذایی ترجیحاً باید از فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها خریداری شود که اصول بهداشتی در آن‌ها رعایت شود. برای تازه‌تر ماندن نان بهتر است آن را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنیم و در فریزر نگهداری کنیم تا هر موقع که خواستیم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: سربی که در داخل مواد چاپ شده در روزنامه است می‌تواند از طریق خون وارد بدن شود و در قاعده مغز رسوب می‌کنند و بی‌قراری و احساس عصبی بودن را به فرد منتقل کند. ورود سرب به خون باعث بروز اختلالات خونی می‌شود و اگر ادامه پیدا کند می‌تواند فرد را دچار آلزایمر کند. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها