آغاز جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین

فرهنگ ایرانی، شهر گرگان را گلستان کرد [مجموعه‌عکس]

سرپرست مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: جشنواره نوروزی تهران با هدف معرفی آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی در این مجموعه فرهنگی برگزار می شود.
کد خبر: ۷۸۱۴۸۰
اقوام ایرانی به کاخ سعدآباد می​روند

یوسف منصورزاده روز سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در ایام نوروز اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم اقوام ایرانی در قالب نمایش تولیدات فرهنگی و اجرای موسیقی محلی میزبان گردشگران خواهد بود.

وی با بیان اینکه جشنواره نوروزی تهران هیچ آسیبی به بناهای تاریخی و فضای سبز مجموعه سعدآباد وارد نمی کند، افزود: این جشنواره اطلاعات فرهنگی و تاریخی بسیاری را درمورد اقوام مختلف کشور در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

منصورزاده با اشاره به برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برای تعطیلات نوروز ادامه داد: این مجموعه با داشتن 16 موزه مختلف در تلاش است فرهنگ جامعه و 120 سال از تاریخ کشور را به مردم معرفی کند و در این زمینه نیازمند کمک اصحاب رسانه است.

محمد حیدری مدیر روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نیز در این نشست گفت: در این مجموعه فرهنگی به عنوان نگین سبز گردشگری در تهران و شهرستان شمیرانات مانند سنوات گذشته با تمهیدات لازم کارهای زیربنایی ایده آلی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی انجام شده است.

وی افزود: از یکصد و 10 هکتار فضای این مجموعه فرهنگی، یکصد هکتار به فضای سبز اختصاص دارد که خشکسالی سال جاری تاثیرات نامناسبی را بر فضای سبز این مجموعه برجای گذاشته بود که با تلاش همکاران توانستیم بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.

محمدی، تعویض و بهسازی تابلوهای راهنما، تعویض آب نماها و بهسازی سرویس های بهداشتی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که برای پذیرایی شایسته تر از میهمانان نوروزی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد انجام شده است.

مدیر روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: مسوولان و راهنمایان موزه های این مجموعه آمادگی دارند که روزانه از 16 هزار گردشگر در تعطیلات نوروز استقبال کنند.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در نوروز 94 هیچ تغییری نخواهد کرد، افزود: تمامی موزه های این مجموعه برای دسترسی سریع گردشگران به فروش الکترونیک بلیت مجهز شدند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها