اینتل به تازگی پردازنده‌ی جدیدی از خانواده Xeon با نام Xeon D معرفی کرده است. این پردازنده جدید علاوه برکارایی و سرعت بیشتر، مصرف انرژی کمتری نیز دارد؛ به نظر می‌رسد هدف اینتل از تولید این پردازنده به دست گرفتن بازار شبکه و روبات است.
کد خبر: ۷۸۰۸۵۵
هدف‌گیری اینتل برای پردازش سرور و ربات‌ها

به گزارش جام جم کلیک: به نظر می‎رسد هدف اینتل از پردازنده Xeon D نشان دادن قدرت دوباره این کمپانی در برابر رقبای مبتنی بر ARM باشد. اینتل با این پردازنده تمرکز خود را بر روی محدوده‌ی شبکه، تجهیزات سرور و روبات قرار داده است. از جمله محصولات هدف اینتل برای این محصول، روترها، ایستگاه‌های میکروسرور بی‌سیم و شبکه هستند. پردازنده Xeon D شامل دو مدل ۱۵۲۰ و ۱۵۴۰ است.

در حال حاضر اکثر روبات‌ها از پردازنده‌های معمولی برای انجام کارهای تعیین شده بهره می‌برند. با این حال هرچقدر که بهره‌گیری از روبات‌ها بیشتر شده و انتظار کارهای سخت و پیچیده‌تری داشته باشیم، در مقابل به پردازنده‌ی قوی‌تر نیز نیاز خواهد بود. این دقیقا همان نقطه‌ای است که پردازنده‌ی جدید اینتل وارد عمل می‌شود. Xeon D اولین پردازنده‌ی سری سرور اینتل بر پایه‌ی معماری برادول است. این پردازنده از قابلیت‌های بهینه‌ای مانند چیپ امنیتی و چندین ویژگی جدید و مناسب برای ربات‌های پیچیده و پیشرفته بهره می‌برد.

دین مک‌ران تحلیلگر ارشد مرکز تحقیقاتی Mercury در این باره می‌گوید:

قدرت محاسباتی بیشتر در پردازنده قابلیت‌های زیادی ارائه می‌کند. در واقع قدرت محاسباتی قوی‌تر، الگوریتم‌های پیشرفته و کارایی بهتری را در انجام کارها فراهم می‌کند.

به گفته‌ی اینتل مدل ۱۵۴۰ قدرت بیشتری دارد و از هشت هسته و سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز برخوردار بوده، در حالی که مدل ۱۵۲۰ چهار هسته‌ای است. این شرکت تاکید دارد که بهبود عملکرد در این تراشه بیشتر از پردازنده‌های دیگر خواهد بود.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها