جام جم سرا: ‌ مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن هشدار درباره حوادث چهارشنبه‌سوری گفت: تا پایان بهمن ماه امسال ۲۲۵ مورد فوت ناشی از سوختگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۸۰۴۷۲
چهارشنبه‌سوری نزدیک است: مرگ ۲۲۵ تهرانی بر اثر سوختگی

دکتر بشیر نازپرور افزود: در ۱۱ ماهه امسال ۲۲۵ نفر در استان به دلیل سوختگی جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از سوختگی ۲۴۷ نفر اعلام شده بود ۸/۹ درصد کاهش یافته است. از کل فوت شدگان ناشی از سوختگی در ۱۱ ماه گذشته نیز ۱۴۴ نفر مرد و ۸۱ نفر زن بوده‌اند.


وی با اشاره به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال و خطراتی که با آتش بازی و استفاده از مواد محترقه در کمین شهروندان است گفت: با توجه به اینکه خطرات این روز بیشتر متوجه کودکان و نوجوانان است به والدین توصیه می‌شود تا برای حفظ سلامت فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند و مواد آتشزا را از دسترس آن‌ها دور نمایند.
او همچنین توصیه کرد در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی سریعاً کودکان و افراد مسن را از محل حادثه دور کرده و به جای امن منتقل نمایند و در اسرع وقت با مراکز امدادی تماس بگیرند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا مردم با رعایت نکات ایمنی در روزهای آخر سال باعث کاهش این قبیل حوادث برای خود و دیگران شوند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها