پس از پایان 5 ساعت مذاکرات هسته ای

ظریف: به راه حل نزدیک شده ایم اما تا جمعه صبر کنید

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی با اشاره به به مذاکرات پیش‌رو در لوزان سوئیس در مورد برنامه هسته‌ای ایران، آن را آخرین شانس برای دستیابی به توافق دانست.
کد خبر: ۷۸۰۴۶۷
مذاکرات لوزان آخرین شانس برای رسیدن به توافق هسته‌ای

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با سی‌بی‌اس با اشاره به مذاکرات پیش‌رو در لوزان سوئیس در مورد برنامه هسته‌ای ایران، آن را آخرین شانس برای دستیابی به توافق دانست.

کری افزود: من عمیقاً بر این باور هستم که تا ماه آوریل، مِی یا ژوئن هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد، اینکه براساس آنچه پیش از این پیشنهاد شده بود تصمیمی که نتوانید هم‌اکنون اتخاذ کنید در آن زمان اتخاذ شود. اگر این برنامه صلح‌آمیز است، پس به توافق برسیم و من امیدوارم که طی روزهای آتی چنین چیزی امکان‌پذیر باشد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: زمانی که من برای اولین بار و در شب یکشنبه با وزیر خارجه ایران مذاکراتی را انجام دهم، درک بهتری در مورد اینکه در کجا قرار داریم، به دست خواهم آورد. اما آنچه من می‌دانم این است که نامه (47 سناتور جمهوری‌خواه) با هدف مداخله مستقیم در این مذاکرات منتشر شده است.

وی گفت که هیچ قصدی برای عذرخواهی بابت کار سناتورهای جمهوری‌خواه ندارد. به گفته وی: من قصد ندارم بابت اقدام غیرقانونی و بی‌خردانه برخی افراد که 60 روز است در سنای ایالات متحده حضور دارند عذرخواهی کنم. چنین اقدامی کاملا نامناسب است."

کری افزود: من به وضوح توضیح خواهم داد که کنگره حقی برای تغییر توافقات اجرایی ندارد.

وی عنوان داشت که مذاکره‌کنندگان تاکنون در مورد محدود کردن فناوری هسته‌ای ایران پیشرفت‌هایی حاصل کرده‌اند. هم‌اکنون، زمان اتخاذ برخی تصمیمات سیاسی دشوار است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ستار آل جلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
۰
۰
كری مگر نمی شنوی ما انرژی هسته ای صلح آمیز با دانش بومی داریم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها