مراکز امنیتی اعلام کردند

بدافزارهای موبایل ۴ برابر شد

نا به گزارش تازه منتشر شده یکی از شرکت‌های امنیتی اسپانیا، سال گذشته یکی از بدترین سال‌های مقابله با بدافزار بوده است.
کد خبر: ۷۸۰۱۵۷
بدافزارهای موبایل ۴ برابر شد

به گزارش جام جم کلیک: یک شرکت ضدبدافزار نویس اعلام کرده است که در سال گذشته میلادی 75 میلیون نمونه نرم‌افزار مخرب کشف و حذف شده است.

این نرم‌افزارهای مخرب شامل بدافزار، ویروس و کرم کامپیوتر بوده است. این میزان حدود دو برابر نمونه بدافزارهای شناسایی شده در سال 2013 است که شامل خدمات امنیتی کامپیوتری خانگی و کسب‌و‌کار می‌شود.

به طور میانگین روزانه 200 هزار بدافزار جدید شناسایی شده که بنا بر این گزارش، در 25 سالی که بدافزارها ردگیری و شناسایی می‌شوند تاکنون 220 میلیون نمونه بدافزار شناسایی شده که از این میان 34 درصد در سال 2014 کدگذاری شده است.

لوئیس کورنز مدیر فنی شرکت پاندا در یادداشتی اظهار داشت که تهدیدات امنیتی در سال 2015 افزایش خواهد یافت و کاربران خانگی و شرکت‌ها باید برای مقابله با این تهدیدات خودشان را آماده کنند. در این میان راه‌های پیشگیرانه می‌تواند کلید اساسی در کاهش اثرات این حملات باشد.

نه تنها پاندا که شرکت‌های امنیتی دیگری مانند AV-Test و کسپراسکای نیز افزایش چشمگیر بدافزارها را در گزارش خود منتشر کرده‌اند.

شرکت AV-Test در گزارش ماه گذشته خود از شناسایی بیش از 143 میلیون بدافزار خبر می‌دهد و همچنین شرکت کسپراسکای در گزارش خود آورده است که تعداد بدافزارهای تلفن همراه در سال 2014 نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها