با صدرالدین شجره، بازیگر سریال معمای شاه

مردم داور خوبی هستند

در این نمایش‌ها چهره‌هایی همچون ژاله علو، بهزاد فراهانی، صدرالدین شجره و فریدون محرابی حضور دارند

تعطیلات نوروز همراه با نمایش‌های رادیویی

اداره کل هنرهای نمایشی رادیو همزمان با آغاز نوروز 94 بیش از 110 نمایش در قالب 277 قسمت برای پخش در رادیو نمایش و بیش از 15 نمایش در قالب 93 قسمت برای پخش از سایر شبکه‌های رادیویی را آماده کرده است.
کد خبر: ۷۸۰۰۹۵
تعطیلات نوروز همراه با نمایش‌های رادیویی

از میان این نمایش‌ها می‌توان به مشتری‌ها، دشمن عزیز، ماراتن امدادی، عبور از بن بست، تعطیلات، صحت یا ناخوشی سنجرخان آنتیکه چی و یک روز پرماجرا با خانواده دکتر سلامت اشاره کرد.

در این آثار جمعی از معروف‌ترین بازیگران همچون ژاله علو، توران مهرزاد، اکبر زنجانپور، بهزاد فراهانی، صدرالدین شجره، فریبا متخصص، بیوک میرزایی، محمد عمرانی، مهین نثری، رحمان باقریان، فریدون محرابی، ایوب آقاخانی، زهره مجابی، خسرو فرحزادی و نیز سایر هنرمندان رادیو به همراه کارگردانان، صدابرداران، افکتورها و تهیه‌کنندگان هنرنمایی می‌کنند.

محمدرضا قربانی، مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو، ضمن اعلام این مطلب به جام‌جم گفت: پخش این آثار از هفته آخر اسفند‌ماه 93 آغاز شده و تا پایان هفته دوم فروردین 94 ادامه خواهد داشت.

وی همچنین درباره برنامه «از دیروز تا نوروز» ویژه تحویل سال 94 که با حضور هنرمندان برجسته‌ای مانند ژاله علو، بهزاد فراهانی و دیگر هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو پخش و اجرا خواهد شد، افزود: رویکرد این برنامه متناسب با حال و هوای معنوی و در عین حال تاثیرگذار لحظه‌های پایانی سال خواهد بود.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو درباره رویکرد جدید برای تولید نمایش‌های رادیویی برای ایام نوروز که با دهه فاطمیه تلاقی دارد، تاکید کرد: ویژه برنامه‌ها و نمایش‌های مناسبتی برای مخاطبان رادیو نمایش در این ایام در نظر گرفته شده است که ضمن اشاره به فضای بهار و نوروز مناسب ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز هست.

نمایش«حکمت گردنبند» نوشته نکیسا راستین ماجرای گردنبندی است که پیامبر اکرم (ص) به واسطه یکی از یارانش آن را به حضرت فاطمه زهرا(س) می‌دهد.

نمایش «رویای مطهر» به نویسندگی معصومه اصغری درباره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است. نمایش«مشتری‌ها» نوشته زینب آرمند درباره یک ساعت رولکس گرانقیمت است که قرار است در شب عید به فروش برسد و دست به دست می‌گردد و باعث ماجراهای مختلف می‌شود. «دشمن عزیز» به نویسندگی نسیم خراشادی‌زاده با موضوع اعضای یک شرکت برج‌سازی معتبر است که به واسطه ورود رئیس جدید که فردی جوان است دچار اختلاف می‌شود. نمایش «عبور از بن‌بست» به نویسندگی سهیلا خدادادی درباره پسری است که قصد دارد با دخترخاله خود ازدواج کند، اما پدرش به علت اختلاف اعتقادی با این ازدواج مخالف است، پسر تصادف شدیدی می‌کند و ....

نمایش «تعطیلات» به نویسندگی نعیما کرمی درباره بهرام وزیری است که ماشین پسرش را به تعمیرگاه سعادت می‌برد. سعادت در اثر سوء تفاهمی فکر می‌کند قرار است با ماشین فرخ به مسافرت بروند و...

نمایش «صحت یا ناخوشی سنجرخان آنتیکه‌چی» به نویسندگی ژیلا تقی‌زاده درباره پای سنجرخان است که ورم می‌کند. پسرهای او به خاطر خساست به حکیمی مراجعه می‌کنند که برای آنها داروهایی را تجویز می‌کند که نتیجه‌بخش نیست.

نمایش «یک روز پرماجرا با خانواده دکتر سلامت» به موضوع بیماری آلزایمر و مشکلات ناشی از آن می‌پردازد.

نمایش «باجناق‌ها» درباره دو باجناق است که بشدت با یکدیگر اختلاف نظردارند و همسران آنها تلاش دارند بین آنها صلح برقرار کنند.

همچنین نمایش‌های تک‌قسمتی متنوعی برای پخش از رادیو نمایش و دیگر شبکه‌های رادیویی تولید شده است که از میان آنها می‌توان به بی‌خوابی، شب طولانی، نسیم دیگر، یک روز قشنگ بارانی، حکمت گردنبند، عطر گل نرگس، رویای مطهر، بگذار نگاهت کنم، تصادف، مسافران گلی علیه ننه سرما و عمو نوروز اشاره کرد.

تمامی این آثار نمایشی از ساعت 6 صبح تا 11 شب از رادیو نمایش پخش می‌شوند و شبکه رادیویی ایران ساعت 22، رادیو تهران ساعت 24، رادیو فرهنگ ساعت 15 و 30 دقیقه، رادیو ورزش ساعت 13 و 30 دقیقه و رادیو جوان ساعت 23 و 30 دقیقه نمایش‌های ویژه نوروزی تولید اداره کل هنرهای نمایشی رادیو را پخش خواهند کرد. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها