جام جم ورزشی: نتایج یک تحقیق نشان داد باشگاه های لیگ های معتبر اروپایی چقدر از آکادمی خود درآمد دارند.
کد خبر: ۷۸۰۰۸۶
باشگاهی که با کمک جوان هایش پولدارتر شد

به گزارش جام جم ورزشی ، حاصلخیزترین آکادمی های فوتبال دنیا انتظار می رفت متعلق به رئال مادرید و یا بارسلونا و دیگر تیم های بزرگ نظیر منچستریونایتد، میلان و بایرن مونیخ باشد اما در واقع اینطور نیست. آخرین مطالعات نشان داده است که باشگاه ساوتهمپتون انگلیس پر درآمدترین آکادمی فوتبال را در سراسر اروپا در اختیار دارد. بر اساس گزارش ها این باشگاه درآمدی معادل 90 میلیون یورو از آکادمی خود به دست آورده است که در پی فروش بازیکنان این آکادمی به باشگاه های دیگر حاصل شده. این تحقیق در نوشاتل سوئیس انجام شده است. بر اساس نتایج مشخص شده درآمدهای حاصل از این آکادمی ها به شرح زیر است:

1- ساوتهمپتون: همانطور که ذکر شد این باشگاه لیگ برتری از آکادمی خود درآمدی هنگفت دارد تا اکنون رتبه پردرآمدترین آکادمی های فوتبال را در اختیار داشته باشد. 90.2 میلیون یورو رقمی است که این باشگاه از آکادمی خود به دست آورده.

2- در رتبه دوم پردرآمدترین آکادمی فوتبال در اروپا باشگاه لیل قرار دارد، باشگاهی فرانسوی که در سال های اخیر یکی از بهترین آکادمی ها را داشته است. بر این اساس لیل 76 میلیون یورو از راه آکادمی کسب درآمد کرده است.

3- رده سوم پردرآمدترین آکادمی ها در اختیار باشگاه اسپانیایی رئال سوسیه داد است، باشگاهی که تا امروز 62.2 میلیون یورو درآمد داشته است.

4- دیگر باشگاه اسپانیایی یعنی سویا دررده چهارم قرار دارد. این باشگاه از محل آکادمی خود 51.5 میلیون یورو کسب درآمد کرده است.

5- بوروسیا دورتموند آلمان نیز در رده پنج جای گرفته. آکادمی این باشگاه 43.5 میلیون یورو درآمد ایجاد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها