رییس کل بانک مرکزی گفت: بهتر است بانک ها جهت گیری هایی را در زمینه کاهش نرخ سود بانکی انجام دهند در غیر این صورت بانک مرکزی به صورت جدی اقداماتی را برای نرخ سود بانکی انجام خواهد داد.
کد خبر: ۷۷۸۹۴۵
اولتیماتوم سیف به بانک ها در باره نرخ سود بانکی

ولی الله سیف در جلسه تودیع و معارفه کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و علی دیواندری مدیرعامل سابق این بانک که با حضور رضا شیوا رییس شورای رقابت، مدیران عامل بانک های سرمایه، ملت، سینا و جمعی از مدیران سیستم بانکی و بانک مرکزی عصر سه شنبه برگزار شد، افزود: در نظام بانکی مشکلات ساختاری وجود دارد که باید رفع شود و رقابت ها تخریبی و خودزنی است.

وی با بیان اینکه باید به شاخص های موفقیت بانک ها توجه کرد، گفت: در گذشته بانک ها به غلط رشد سپرده ها را اولین شاخص برای موفقیت می دانستند در حالی که رشد سپرده شاخص موفقیت نیست و باید سودآوری، استحکام، ثبات و پایداری بانک را مدنظر قرار داد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان آنکه جهت گیری غلط تبعات منفی ایجاد می کند، گفت: در مقاطعی برخی معتقد بودند که رشد سپرده ها شاخص مناسبی برای ارتقا بانک است و این امر فضا را برای کار کردن غیرحرفه ای و مغشوش کرده بود.

سیف تصریح کرد: البته اندازه بانک یکی از پارامترهای دیگر برای موفقیت به شمار می رود که باید این شاخص را نیز کنار گذاشت و باید به موارد دیگری مانند دارایی های درآمدزا نسبت به کل دارایی ها، وضعیت هزینه های بانک و سایر شاخص ها در این زمینه توجه کرد.

به گفته وی، حرکت سالم بانک و بزرگ شدن همزمان اندازه آن از شاخص های موفقیت است و در صورتی که تنها اندازه بانک بزرگ شود سرعت انحلال آن نیز افزایش می یابد.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت تعیین مناسب نرخ سود بانکی با طرح این سوال که کدام فعالیت اقتصادی است که 30 درصد سودآوری داشته باشد مگر آنکه نخواهند تسهیلات مربوطه را برگردانند، گفت: یکی از دلایل مطالبات معوق همین مساله است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها