جام جم ورزشی: لنس آرمسترانگ دوچرخه سوار که با دوپینگش جنجالی بزرگ در دنیای ورزش به پا کرد خواهان لغو محرومیت مادام العمرش از حضور در رقابت های مختلف است.
کد خبر: ۷۷۸۸۴۶
تقاضای بخشش دوچرخه سواری که تا پایان عمر محروم شد

به گزارش جام جم ورزشی ، آرمسترانگ خواهان کاهش محرومیت مادام العمر خود است و درخواست رسمی خود را در اینباره به مراجع مربوطه تسلیم کرده . او پیش از این به دلیل فاش شدن دوپینگش از هفت عنوان قهرمانی خود در رقابت های توردوفرانس محروم شده بود. آرمسترانگ به که اشتباهات گذشته خود اعتراف کرده خواهان یک فرصت دیگر است تا بتواند اینبار بدون دوپینگ توانایی های خود را نشان بدهد. برخی از مقامات بلند پایه دوچرخه سواری فدراسیون جهانی در اینباره قرار است همکاری هایی با وی داشته باشند.

دوپینگ آرمسترانگ هنگامی کشف شد که چندین سال از قهرمانی های وی می گذشت. او پس از رسوایی های مربوط به این اتفاق تمامی عناوین قهرمانی خود را از دست داد و بدتر از آن وجهه وی به عنوان اسطوره بزرگ دوچرخه سواری برای همیشه از میان رفت.

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا در گزارشی یک هزار صفحه‌ای لانس آرمسترانگ را متهم کرد که پیچیده ترین و حرفه‌ای ترین دوپینگ تاریخ ورزش را انجام داده است. گزارش آژانس ضد دوپینگ آمریکا شامل شهادت با قید سوگند بیست و شش نفر- از جمله پانزده نفر هم تیمی‌های سابق او بود. در پی این اتهام فدراسیون بین‌المللی دوچرخه سواری، با تایید محرومیت‌های آژانس ضد دوپینگ آمریکا، آرامسترانگ را تا آخر عمر از فعالیت‌های مرتبط با دوچرخه سواری محروم کرد و تمام عنوان‌های او را پس گرفتو اعلام کرد که تمامی عنوان‌های که این اسطورهٔ بزرگ دوچرخه‌سواری از ژانویه سال ۱۹۹۸ میلادی به بعد کسب کرده، به خاطر استفادهٔ پیگیر از مواد انرژی‌زا از درجهٔ اعتبار ساقط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها