برترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید چه کسانی هستند؟

بر فراز 113 سال

رئال مادرید 113 ساله شد. جمعه‌ای که گذشت این اتفاق افتاد تا پرافتخارترین باشگاه اروپا جشن مفصلی بگیرد. اما در این 113 سال چه گذشت؟ اسطوره‌ها کدام هستند؟ آنهایی که تاریخ‌سازی کردند و افتخارات بزرگی را برای تیم خود رقم زدند، یکی دو تا نیستند.
کد خبر: ۷۷۸۶۳۰
بر فراز 113 سال

در تاریخ 113 ساله باشگاه سلطنتی مادرید انبوهی از ستاره‌ها را پیدا می‌کنید که هر کدام در زمان خود بزرگی کرده‌اند. تعداد آنها کم نیست و البته فقط منحصر به یک دوره زمانی نیستند. سرنوشت رئال مادرید از همان ابتدا با ستاره‌های گرانقیمت گره خورده است. این بازیکنان گاه به قهرمانی‌های بزرگ رئال مادرید کمک کرده و گاه رکوردهایی قابل توجه به وجود آورده‌اند. اما اگر قرار باشد تیم منتخب 113 سال تاریخ باشگاه رئال مادرید را بررسی کنیم به چه نام‌هایی برخورد می‌کنیم؟ در ادامه به 11 بازیـــکن برتر تاریخ 113 ساله رئال مادرید نگاهی می‌اندازیم:

دروازه‌بان

ایکر کاسیاس: او دروازه‌بان منتخب قرن است، کاسیاس کسی است که نقشی قاطع و عمده در تمام افتخارات 16 سال گذشته رئال مادرید دارد. سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بزرگ‌ترین دستاورد کاسیاس به همراه رئال مادرید محسوب می‌شود. او اسطوره زنده رئال مادرید است، کسی که البته این اواخر ناآماده به نظر می‌رسد.

مدافعان

چندو: این مدافع از سال 1982 تا 1998 برای رئال مادرید باز کرد و در این مدت در افتخارات رئال مادرید سهیم بود و در واقع نقش بزرگی داشت. او از همان نخستین بازی که برای رئال مادرید به میدان رفت تا چهار صد و نود و هفتمین بازی‌اش که آخرین آن محسوب می‌شد، سدی مستحکم در خط دفاع محسوب می‌شد. چندو با رئال مادرید هفت بار قهرمان لالیگا شد.

سرخیو راموس: راموس از سال 2005 تاکنون برای رئال مادرید بازی می‌کند. او از زمانی که از سویا به رئال مادرید پیوست به یک مدافع با کلاس بالای جهانی تبدیل شد؛ البته او در این مدت نقش خود را از دفاع راست به دفاع مرکزی تغییر داد و البته این تغییر پست برای او خیلی خوب بود. کاپیتان دوم رئال مادرید یک جنگنده واقعی است. راموس که اولین بازی ملی خود را در نوزده سالگی انجام داد اسطوره‌ای انکارنشدنی برای مادریدی‌ها به شمار می‌رود.

فرناندو هیرو: این مدافع با اخلاق از سال 1989 تا 2003 برای رئال مادرید به میدان رفت. او قدرت قابل ملاحظه‌ای در کار گروهی و موقعیت شناسی داشت. این مدافع به عنوان یک مدافع خوب پاسکاری می‌کرد و در مدت 14 سال حضور در باشگاه رئال مادرید سه بار کاپ قهرمانی در اروپا را بالای سر برد. او 127 مرتبه نیز موفق به گلزنی شد که آماری حیرت‌انگیز برای یک مدافع است. هیرو بدون شک یکی از برترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید است.

روبرتو کارلوس: این برزیلی 11 سال پیراهن قوهای سپید مادرید را برتن کرد؛ از سال 1996 تا 2007 او یکی از برترین دفاع چپ‌های تاریخ است. کارلوس در پست خود نظیر نداشت و همیشه در اوج بود. او 527 مرتبه برای رئال مادرید بازی کرد و در این تعداد بازی موفق شد چهار قهرمان لالیگا و سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. او یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال برزیل هم به شمار می‌رود.

هافبک‌ها

پیری: هافبک اسطوره‌ای رئال مادرید سال 1964 به رئال مادرید پیوست و تا سال 1980 برای این تیم بازی کرد. او که ده بار با رئال قهرمان لالیگا شد توانایی این را داشت که مدافع باشد و حتی در نقش یک مهاجم بازی کند. او با کیفیت و تسلط بر بازی‌اش بی‌شک در تیم منتخب تاریخ رئال مادرید قرار می‌گیرد.

زین‌الدین زیدان: هواداران رئال مادرید جادوی اسطوره فرانسوی را از سال 2001 تا 2006 در ترکیب رئال مادرید دیدند. او بی‌نظیر بود و با پاهایش کارهای جادویی با توپ انجام می‌داد. زیزو پنج سال آخر فوتبال خود را در رئال مادرید سپری کرد و درخشان‌ترین لحظات را به جای گذاشت؛ بخصوص با آن گل حیرت انگیز و تاریخی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2002 به بایرلورکوزن زد و قهرمانی تیمش را سبب شد. زیدان یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های رئال مادرید و تاریخ فوتبال است و نیازی به تفسیر و توضیح چندان زیادی ندارد.

آلفردو دی استفانو: رئال مادرید از جادوی این بازیکن استثنایی از سال 1953 تا سال 1964 بهره‌مند شد. به جرات می‌توان گفت دی استفانو پیش درآمد آغاز دوران باشکوه رئال مادرید است. او زمانی که در اوایل دهه 50 میلادی به رئال مادرید پیوست و این تیم را تحت تاثیر خود قرار داد و در مدت 11 سالی که برای این تیم بازی کرد پنج بار به قهرمانی تیمش در اروپا کمک کرد. او که زوج مکمل فوق‌العاده‌ای برای فرانس پوشکاش بود به عنوان کامل ترین بازیکن تاریخ شناخته می‌شود.

فرانسیس خنتو: او مدت زمانی طولانی برای رئال مادرید بازی کرد؛ یعنی از سال 1953 تا 1971 این مهاجم با رئال شش کاپ اروپایی برد و یکی از برترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید به شمار می‌رود. خنتو سرعتی و پرجنب و جوش بود و در پست هافبک ایده‌آل‌ترین گزینه ممکن محسوب می‌شد. خنتو در 89 مسابقه اروپایی خود 30 گل زد.

مهاجمان

کریستیانو رونالدو: برنده سه توپ طلای فوتبال جهان از سال 2008 برای این تیم بازی می‌کند. رونالدو نه تنها یکی از برترین بازیکنان که یکی از برترین گلزنان تاریخ باشگاه رئال مادرید نیز هست. او در این مقطع درست همان نقش آلفردو دی استفانو را ایفا می‌کند. رونالدو رکوردهای مختلف را یکی پس از دیگری می‌شکند و با همه این رکوردزنی‌ها باز هم افتخارات دیگری در انتظار اوست. او تا امروز آمار حیرت‌انگیز و بی‌نظیر 272 گل در 259 مسابقه را از خود بر جا گذاشته است.

رائول: یک اسطوره محبوب و دوست داشتنی در سانتیاگو برنابئو. رائول از سال 1992 تا 2010 بی‌وقفه در رئال بازی کرد. 18 سال حضور او در رئال سه قهرمانی در اروپا برای وی به همراه داشت. او اکنون برترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید به شمار می‌رود؛ البته این رکورد شاید بزودی از سوی کریستیانو رونالدو شکسته شود.

سایت گل ‌/‌ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها