366 روز جستجوی بی نتیجه در اعماق اقیانوس هند

ردیاب معیوب در آسمان + عکس

366 روز از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 مالزی در مسیر کوالالامپور به پکن با 239 سرنشین از جمله دو مسافر ایرانی آن می گذرد و گزارش روز دوشنبه دولت مالزی پس از یکسال نشان می دهد تاریخ باطری چراغ ردیاب جعبه سیاه این پرواز قبل از ناپدیدشدن منقضی شده بود.
کد خبر: ۷۷۸۴۲۶
ردیاب معیوب در آسمان + عکس

اطلاعات این گزارش که روز دوشنبه در رسانه های مالزی منتشر شد، نشان می دهد به احتمال زیاد باطری چراغ ردیاب یکی از ثبت کننده های اطلاعات پرواز ام.اچ 370 یکسال قبل از ناپدیدشدن این پرواز منقضی شده بود.

براساس اطلاعات منتشر شده، تاریخ این باطری احتمالا در دسامبر سال 2012 منقضی شده بود و مستنداتی نیز وجود ندارد که باطری جدیدی جایگزین آن شده باشد.

درصورت از کار افتادن این باطری، اگر جعبه سیاه این بوئینگ مالزیایی نیز به صورت شناور روی آب قرار گرفته باشد، امکان تشخیص آن وجود نداشته است.

براساس این گزارش، اشتباه در ثبت اطلاعات نگهداری و حفظ قطعات هواپیما، مانع از تعویض باطری شده است.

باطری دیگر جعبه سیاه که وظیفه ثبت مکالمات اتاق پرواز را بر عهده داشته است، به موقع تعویض شده و تیم جستجو نیز سال گذشته توانست تا حدودی به امواج رادیویی آن نزدیک شود.

این گزارش که به دستور سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری و با به کارگیری یک تیم 19 نفره از کشورهای مختلف جهان تهیه شد، همچنین جزئیات فعالیت خلبان هواپیما و خدمه این پرواز را مورد مطالعه قرار دادند. در این مطالعات هیچ چیز غیرمعمولی در مورد خلبان و خدمه هواپیما یافت نشد.

علاوه بر این، سایر قسمت های هواپیما نیز از صحت کامل برخوردار بوده و تنها قسمتی که دچار اشکال بوده، چراغ ردیاب جعبه سیاه عنوان شده است.

در این گزارش آمده است که به طور یقین سرنوشت ام.اچ 370 در آبهای اقیانوس هند پایان یافته است.

جزئیات آماده سازی هواپیما برای پرواز، ارتباط بین اتاق پرواز و مرکز کنترل هوایی، اطلاعات مسیر پرواز که از داده های چندین ماهواره گردآوری شده و خدمه و بار هواپیما از اصلی ترین بخش های این گزارش 600 صفحه ای است.

این هواپیما بوئینگ 747 با 49 هزار و 100 کیلوگرم سوخت هنگام پرواز توان هفت ساعت و نیم پرواز داشته است، در حالی که مسیر این پرواز از کوالالامپور به پکن پنج ساعت و 34 دقیقه بوده است.

اگرچه تیم نجات تاکنون به هیچ سرنخی از این پرواز دست نیافته است، اما استرالیا که رهبری این جستجو را بر عهده دارد اعلام کرده است منطقه فعلی مورد جستجو تا آخر ماه می امسال به طور کامل بررسی می شود.

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا روز گذشته به مناسبت سالگرد ناپدیدشدن این پرواز تاکید کرد در صورتی که در منطقه 60 هزار کیلومتر مربعی که جستجوها اکنون در آن ادامه دارد به نتیجه نرسیم، جستجو برای یافتن این پرواز متوقف نمی شود.

در حالی که استرالیا تاکنون تحت عناوین مختلف همواره بر امید خود برای یافتن پرواز تاکید کرده و از سوی دیگر نیز زمان پایان جستجو را همواره به تاخیر انداخته است، منتقدانی که به تئوری توطئه معتقدند سوالات زیادی در این باره که چگونه یک پرواز با تجیهزات جعبه سیاه و ماهواره های ردیاب قابل یافتن نیست را مطرح می کنند.

اکنون تئوری های زیادی درباره ناپدید شدن این هواپیما وجود دارد که عمده این تئوری ها آمریکا و یا روسیه را در ناپدیدشدن این پرواز مقصر می دانند. موضوعی که گذشت زمان می تواند جنبه های تاریک آن را روشن سازد.

نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی نیز روز گذشته در پیامی به مناسبت سالگرد ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 ضمن اعلام همدردی با خانواده های قربانیان این پرواز، گفت که با در اختیار داشتن پیشرفته ترین تجهیزات جستجو در تلاش برای یافتن این پرواز هستیم و خود را به این امر متعهد می دانیم.

پرواز ام.اچ 370 روز 17 اسفند سال گذشته با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
داود
Netherlands
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
این هواپیما را ناوهای آمریكایی زدند و برای اینكه موجب اعتراضات علیه آمریكایی ها در كشورهای آسیایی نشود بویژه كه بیشتر مسافران این هواپیما چینی بودند برای همین آمریكایی با وعده پولی و كمكهای ویژه این مقامات مالزی را راضی كردند این جریان را یك طوری نادیده بگیرند تا از ذهن ها خارج شود اگر جهان بفهمد این كار ناوهای آمریكایی بوده خیلی از كشورها علیه منافع امریكا بپا بر می خزند حتی اروپایی ها از امریكا فاصله خواهد گرفت

نیازمندی ها