بر اثر حمله هوایی شب گذشته ائتلاف بین المللی به مقر داعش، والی این گروهک تروریستی در موصل به هلاکت رسید و 150 تروریست هم در حمله جنگنده‌های عراقی به حومه فلوجه کشته شدند.
کد خبر: ۷۷۷۷۶۹
والی جدید داعش در موصل کشته شد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمله هوایی شب گذشته نیروهای ائتلاف به موصل منجر به هلاکت شاکر الحمدانی شد. وی آبان گذشته جایگزین رضوان الحمدانی والی سابق داعش در موصل شد که وی نیز در حمله هوایی مشابهی به هلاکت رسیده بود.

شبکه رسانه ای عراق در این باره اعلام کرد: الحمدانی در منطقه السلامیه در شمال غرب موصل سوار بر خودرویش بود که هدف حمله هواپیماهای ائتلاف قرار گرفت.

منابع کرد اعلام کردند: شماری از فرماندهان ارشد داعش، شب گذشته با فرار از موصل به شهر بعاج در نزدیکی مرز سوریه پناه بردند.

همچنین منابع خبری به نقل از جنبش الاحرار عراق در موصل اعلام کردند این جنبش که در موصل و اطراف آن فعالیت می کند شماری از تروریست های خارجی داعش را دستگیر کرد.

از سوی دیگر، نیروهای هوایی عراق توانستند 150 تروریست را در منطقه کرمه در فلوجه به هلاکت رسانده و 25 خودروی نفربر آنان را از بین ببرند و همچنین 13 دستگاه خودروی بمبگذاری شده را خنثی و 3 پایگاه نظامی تروریستها را ویران کنند.

طی این حمله همچنین چند تک تیرانداز داعش که در چند منزل کمین کرده بودند تا مانع از پیشرفت نیروهای امنیتی عراقی بشوند، نیز هدف قرار گرفته و به هلاکت رسیدند.

در همین حال یک منابع امنیتی در استان الانبار خبر داد که نیروهای امنیتی بر 13 منطقه و روستای اطراف ناحیه ی "کرمه" در فلوجه مسلط شدند.

در تحولی دیگر، وزارت کشور عراق در بیانیه ای از اقدام داعش در به آتش کشیده شدن هشت چاه نفتی در منطقه حمرین توسط تروریست ها، خبر داد و این اقدام را دلیلی بر شکست آنها در نبرد آزاد سازی تکریت عنوان کرد.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: نیروهای نظامی موفق شدند 120 کیلومتر مربع از خاک عراق را از تروریست های داعش پس بگیرند، این منطقه از ابتدای العظیم آغاز و تا حمرین و میادین نفت خیر روستاهای شمالی این شهر ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته بخش هایی از شمال عراق را به کنترل خود درآورده و تاکنون مرتکب جنایات زیادی در این کشور شده است.

شمار زیادی از نیروهای مردمی و امنیتی عراق حرکت به سوی منطقه بو عجیل را در شرق تکریت برای محاصره این منطقه آغاز کردند.

در همین راستا یک منبع عراقی اعلام کرد شماری زیادی از نیروهای مردمی و امنیتی برای محاصره منطقه بو عجیل در شرق تکریت حرکت به سوی این منطقه را آغاز کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها