وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت: ما خواهان توافقی مستحکم و پایدار با ایران هستیم. تهران باید درک کند که برنامه‌های هسته‌ای این کشور باید صلح آمیز باشد. ما به کشورهای زیادی تعهد دادیم که به توافق هسته‌ای خوب و قابل قبول با ایران برسیم.
کد خبر: ۷۷۷۷۲۱
کری: می خواهیم توافقی محکم و پایدار با ایران داشته باشیم

به گزارش اسکای نیوز، جان کری وزیر خارجه آمریکا به همراه لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در کنفرانسی خبری در پاریس شرکت کردند و به اظهار نظر درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداختند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با بیان اینکه فرانسه و آمریکا بر این عقیده‌اند که توافق هسته‌ای با ایران باید مستحکم‌تر باشد گفت: به دنبال دستیابی فوری به هر توافقی نیستیم، ما باید به یک توافق درست دست یابیم.

وی افزود: ما در مذاکراتمان به موضوع داعش و تروریسم در منطقه پرداختیم.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در این نشست گفت که به ایران اجاره می‌دهیم که برنامه هسته‌ای غیر نظامی داشته باشد اما اجازه نمی‌دهیم که برنامه تولید سلاح‌های هسته‌ای داشته باشد.

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: ما نیازمند این هستیم که یک سال آزمایشی را برای اجرای توافق هسته‌ای تعیین کنیم تا بعد از آن موضعمان را مشخص کنیم، ما باید زمان کافی داشته باشیم تا هر وقت که ایران به توافق پایبند نباشد و سلاح هسته‌ای را انتخاب کند، بتوانیم وارد عمل شویم.

فابیوس همچنین گفت که پرونده‌های هسته‌ای ایران پیشرفت‌هایی کرده اما اختلافات همچنان ادامه دارد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
خودتان را بیشتر از این مسخره نكنید . ایران از اول هم دنبال سلاح هسته ای نبوده كه حالا با حرف شما دنبال این سلاح نرود .!! خودتان هم می دانید از اول ادعای دروغ داشته اید و دارید .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها