گری سیک در گفتگوی اختصاصی با جام‌جم آنلاین:

تحریم های آمریکا به قوت خود باقی خواهد ماند

مشاور کاخ سفید در امور ایران و خلیج‌فارس تصریح کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود واقعیاتی را نادیده گرفت تا بتواند پیام خود را القا کند و تئاتر سیاسی او توهینی به تمامی آنهایی بود که از بحث هسته‌ای آگاه بودند.
کد خبر: ۷۷۶۸۹۸
نتانیاهو به افراد آگاه به بحث هسته‌ای توهین کرد


«گری سیک» مشاور کاخ سفید در امور ایران و خلیج‌فارس در واکنش به سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا تصریح کرد که سخنرانی نتانیاهو در واقع یک کمپین انتخاباتی و کمپین علیه برنامه هسته‌ای ایران بود.

وی ادامه داد که نتانیاهو علاوه بر آنکه برای یک دور دیگر از نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند، علیه هرگونه توافق هسته‌ای که آمریکا و ایران را به یکدیگر نزدیک کند نیز مبارزه می‌کند.

سیک تصریح کرد در هرگونه سخنرانی که جنبه کمپین دارد یا در یک تئاتر سیاسی، علاوه بر بیان چیزهایی که گفته می‌شود، چیزهایی وجود دارد که ناگفته می‌ماند و ناگفته‌ها نیز حائز اهمیت است.

مشاور کاخ سفید در امور ایران تصریح کرد که نتانیاهو در سخنرانی خود بخش‌هایی را ناگفته گذاشت تا از هدف اصلی خود دور نشود که این ناگفته‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

1)ایران به طرز چشمگیری ذخایر اورانیوم خود را کاهش داده است. بمب کارتونی نتانیاهو را که قرار بود تابستان گذشته منفجر شود را به یاد آورید.

2) برخلاف ادعای نتانیاهو، بعد از پایان بازه 10 ساله اجرای توافق، بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت که نتانیاهو هیچ اشاره‌ای به آن نکرد.

3) رأکتور آب سنگین اراک به طور دائم اصلاح می‌شود و پلوتونیوم ناچیزی تولید می‌کند. نتانیاهو نه تنها به این موضوع اشاره نکرد بلکه این رأکتور و پلوتونیوم را بعنوان یکی از تهدیدات نام برد.

4)اظهارات مکرر او مبنی بر اینکه ایران فعالانه به دنبال تسلیحات هسته‌ای است، با اعتماد به نفس بالا، گزارش سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل را نادیده می‌گیرد که هر دو آنها گفته بودند که ایران تصمیم به ساخت تسلیحات هسته‌ای نگرفته است. اظهارات وی همچنین در تناقض با یافته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که تأکید کرده بود هیچ ماده‌ای برای اهداف نظامی منحرف نشده است.

5)تمام کشورهای بزرگ جهان به همراه آمریکا در حال مذاکره هستند و بنابراین مداخله کنگره آمریکا که توافق هسته‌ای با ایران را از بین می‌برد، نه تنها بر ما تأثیر می‌گذارد بلکه بر همپیمانان اصلی ما نیز تأثیر می‌گذارد. اگر ما به آنها سخت بگیریم، دیگر دلیلی وجود ندارد که بخواهیم انتظار داشته باشیم تحریم‌های بین‌المللی برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. نتانیاهو اشاره‌ای به این مطلب نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها