سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت: نمی توان دانش فناوری اتمی را از جمهوری اسلامی ایران گرفت.
کد خبر: ۷۷۶۷۰۰
رایس: نمی توان دانش فناوری اتمی را از ایران گرفت

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری، سوزان رایس روز سه شنبه در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل (آیپک) لابی قدرتمند حامی رژیم صهیونیستی در واشینگتن عمده سخنان خود را به مذاکرات اتمی با ایران اختصاص داد.

رایس با دفاع از سیاست دولت اوباما در مذاکرات هسته ای با ایران تاکید کرد که جایگزین بهتری به جز یک توافق جامع اتمی با ایران وجود ندارد.

او گفت ایران به توافق اولیه اتمی عمل کرده است و سازمان بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات مهم اتمی ایران به صورت روزانه دسترسی دارد.

رایس گفت که کنگره آمریکا نباید در مورد توافق اتمی نقش خراب کننده داشته باشد.

وی خطاب به حاضران گفت می دانم که برخی از شما از کنگره می خواهید که ایران به طور کامل قابلیت غنی سازی اورانیوم در داخل را برچیند، اما این شدنی نیست و نمی توان دانش فناوری اتمی را از ایران گرفت.

مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا گفت مذاکرات اتمی با ایران ادامه دارد و تا بر سر همه چیز توافق نشده باشد، توافقی نشده و تا به امروز اختلافات عمده ای باقی مانده و مسائل حساس نباید در بین عموم مطرح شود.

به گفته رایس یک توافق ایده آل دست نیافتنی نباید مانع رسیدن به توافق خوب شود. چیزی که مهم است اقدامات ایران است نه وعده هایش به خاطر همین است که بر اساس توافق اولیه، سازمان بین المللی انرژی اتمی روزانه به تاسیسات مهم اتمی ایران دسترسی دارد.

وی اذعان کرد که تحریم ها هیچ وقت باعث جلوگیری از پیشروی برنامه اتمی ایران نشده است.

او با تکرار ادعاهای گذشته مبنی بر اینکه درصورت عدم دستیابی به توافق همه چیز روی میز است، گفت سوال این است که چه راهی بهترین روش برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی است؟ هیچ گزینه جایگزینی بهتر از توافق جامع وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها