جام جم ورزشی: مهاجم پرتغالی رئال مادرید رکورد دیگری در گلزنی به ثبت رساند.
کد خبر: ۷۷۶۵۲۰
رکوردی دیگر از کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو به رکورد شکنی هایش ادامه می دهد. او با پنالتی ای که در دیدار این هفته رئال مادرید مقابل ویارئال تبدیل به گل کرد، به نخستین بازیکن تاریخ در لیگ فوتبال اسپانیا بدل شد که در پنج فصل پیاپی موفق شده 30 گل بزند. او سال 2009 از منچستریونایتد به رئال آمد و در همان فصل نخست 26 بار دروازه حریفان را باز کرد که رکورد بسیار خوبی هم به حساب می آمد اما در همان فصل بود که نتوانست به رکورد 30 گل در یک فصل برسد. رونالدو در تمامی فصل های بعد از آن موفق شده بیش از 30 گل در یک فصل بزند.

فصل 11-2010 بود که ستاره پرتغالی موفق شد 41 گل بزند. او سی امین گل خود را در ال کلاسیکو و مقابل بارسلونا در هفته سی و دوم لیگا به ثمر رساند و در همان فصل، عنوان آقای گلی را کسب کرد. فصل بعد از آن، رکورد گلزنی های رونالدو در یک فصل به 46 رسید اما نتوانست آقای گل شود زیرا تعداد گل های لیونل مسی در آن فصل 50 بود. رونالدو در هفته بیست و پنجم و در دیدار مقابل اسپانیول بود که توانست تعداد گل های زده فصل خود را به عدد 30 برساند.

فصل 13-2012، رونالدو موفق شد 34 به ثمر برساند. او سی امین گلش را در هفته سی و یکم مقابل بیلبائو زد. فصل پیش هم کریستیانو بهترین گلزن رقابت های لیگ فوتبال اسپانیا شد و 31 بار گلزنی کرد. هفته سی و پنجم بود که او سی امین گل فصلش را وارد دروازه اوساسونا کرد.

در فصل جاری هم رونالدو 30 گل زده است. پنالتی مقابل ویارئال، سی امین گلش بود. او اکنون بهترین گلزن رقابت های لیگاست و بالاتر از مسی قرار گرفته است. مسی زودتر از رونالدو در لیگ فوتبال اسپانیا بازی می کرد و این شانس را داشت که بتواند زودتر از رونالدو هم به رکورد 30 گل در پنج فصل پیاپی دست پیدا کند اما در انجام این کار موفق عمل نکرد.

مسی در فصل 10-2009 موفق شد 34 بار گلزنی کند. فصل 11-2010 بود او توانست 31 بار دروازه حریفان را باز کند. فصل 12-2011 برای ستاره آرژانتینی بارسلونا فوق العاده بود زیرا او 50 گل در لیگا به ثمر رساند. فصل 13-2012 نیز 46 گل در یک فصل توسط مسی به ثمر رسید اما فقط فصل گذشته یعنی 15-2014 بود که مسی با زدن 28 گل نتوانست شمار گل هایش را به عدد 30 برساند.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها