بررسی عوامل تاثیرگذار در رشد قد کودکان

گفت‌وگو با کارشناس: افزایش قد پس از بلوغ ممکن نیست

جام جم سرا: آمارها گویای این واقعیت تلخ هستند که گروهی از کودکان ایرانی به دلیل کمبودهای تغذیه‌ای از کوتاهی قد، لاغری و ضعف رنج می‌برند که متاسفانه اغلب این کمبودها، بیش از این که به فقر و نداشتن امکان تهیه غذا مربوط باشد، به بی‌اطلاعی خانواده‌ها از تغذیه سالم ربط پیدا می‌کند.
کد خبر: ۷۷۶۵۱۲
گفت‌وگو با کارشناس: افزایش قد پس از بلوغ ممکن نیست

کمبود برخی ویتامین‌ها و عناصر معدنی از جمله ویتامین A و D، آهن، روی و کلسیم در کودکان و نوجوانان به‌ویژه دختران نوجوان بسیار شایع است. همچنین کوتاهی قد و بد شکلی اندام‌ها به دلیل کافی نبودن سلامت استخوان‌ها، کندی بهبود جراحات، زود به زود بیمار شدن و دیر بهبود یافتن، نامرتب شدن دوران ماهانه در دختران و بی‌حس و حالی، از حال رفتن و خواب آلودگی از این عوارض هستند. اگر چه تغذیه نقش کلیدی در رشد کودک دارد، اما علاوه بر آن، عواملی مانند وراثت (ژنتیک)، بیماری‌های مزمن، عوامل روحی روانی و هورمون‌ها نیز در ضرباهنگ رشد تاثیرگذار هستند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه گفت‌وگویی با ملک نیکویی (کارشناس بهداشت) انجام شده که در ادامه می‌خوانید.


رشد و قد کشیدن در دختران و پسران شامل چه مراحلی می‌شود؟
دومین مرحله رشد دوران کودکی از دو سالگی تا شروع بلوغ را دربر می‌گیرد. در این دوران کودک هر سال پنج تا هفت سانتی‌متر قد می‌کشد که این رشد در نزدیکی رسیدن به سن بلوغ کاهش می‌یابد. سومین مرحله رشد، دوران بلوغ است که طی این دوران یک جهش رشدی وجود دارد. در دختران در سن ده الی دوازده سالگی شروع می‌شود و در پسر در سن یازده الی سیزده سالگی شروع می‌شود. در این مرحله پسران به ‌طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ و دختران ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر قد می‌کشند. طی دوران بلوغ سرعت رشد قدی ۸ تا ۱۴ سانتی‌متر در سال است. حداکثر جهش رشد در دختران پیش از شروع عادت ماهیانه است که اگر قاعدگی در سن ده الی یازده سالگی اتفاق بیفتد رشد بعد از آن ده الی یازده سانت است ولی اگر که در سن سیزده سالگی این اتفاق بیفتد، رشد بعد از آن پنج تا هفت سانت است. در پسران نیز حداکثر جهش رشد در مراحل انتهایی‌تر بلوغ دیده می‌شود. با پیشرفت بلوغ به علت تولید و ترشح هورمون‌های جنسی، تدریجا صفحات رشد استخوان بسته می‌شود و امکان افزایش قد پس از آن وجود نخواهد داشت. تشخیص این بلوغ در دخترهای چاق کمی مشکل است. این چاقی مقداری بلوغ و در نتیجه سن استخوانی را جلو انداخته و مقدار قد نهایی را کوتاه می‌کند. بنابراین این باور که تا ۲۵ سالگی قد می‌کشیم به‌طور کامل غلط است.


علل کوتاهی قد چیست؟
دو علت شایع برای کوتاهی قد وجود دارد. علت اول کوتاهی قد ژنتیک است. در این حالت کودک کوتاه قد است زیرا پدر و مادر کوتاه قد بوده‌اند. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد فرزندان پدر و مادران کوتاه قد شانس بیشتری برای قد بلندی دارند، اما زمانی که یک والد کوتاه و دیگری بلند باشد چون ژن کوتاهی غالب است احتمال کوتاهی قد فرزند آنها بیشتر است. در این کودکان رشد طبیعی است و سن استخوانی کودک نسبت به سن تقویمی عقب نیست. سن استخوانی در واقع نشان‌دهنده سن بیولوژیک واقعی کودک است. کم‌کاری تیرویید، کمبود هورمون رشد، سوءتغذیه و بیماری‌های دستگاه گوارش می‌تواند عامل عقب افتادن سن استخوانی نسبت به سن تقویمی کودک باشد.
دومین علت شایع کوتاهی قد نیز تاخیر سرشتی در رشد است. در این کودکان از سن دو سالگی کوتاهی قد دیده می‌شود و این در حالی است که پدر و مادر کوتاه قد نیستند. سرعت رشد کودک در سال تقریبا طبیعی است ولی سن استخوانی عقب است. بلوغ در این کودکان با تاخیر همراه است. علاوه براین دو علت شایع، علل دیگری مانند بیماری عمومی مانند سوءتغذیه، کمبود ویتامین‌های دی و کلسیم که موجب نرمی استخوان می‌شوند، بیماری سلیاک، بیماری‌های مزمن مانند کم‌خونی، بیماری‌های التهابی و... نیز می‌توانند موجب کوتاهی قد شوند.


چه درمانی برای کوتاهی قد در افراد وجود دارد؟
پس از تشخیص علت کوتاهی قد باید درمان مناسب صورت گیرد. برای مثال اگر کم‌کاری تیرویید وجود دارد، باید درمان شود. تشخیص کمبود هورمون رشد تا زمانی که کم‌کاری تیرویید به طور کامل اصلاح نشود، امکان‌پذیر نیست. چون در حضور کم‌کاری تیرویید، ترشح هورمون رشد از غده هیپوفیز، کاهش می‌یابد یا اگر سوءتغذیه وجود دارد باید اصلاح شود. به این مفهوم که هورمون رشد به طور کافی ترشح می‌شود ولی نمی‌تواند اثر کند یا اگر بیماری‌ سلیاک وجود دارد، حذف مواد غذایی حاوی این پروتئین از رژیم غذایی ضروری است. در غیر این صورت درمان‌های دیگر موثر نخواهد بود.


ممکن است در خصوص هورمون رشد هم توضیحی دهید؟
امروز هورمون رشد انسانی با استفاده از مهندسی ژنتیک ساخته می‌شود که قیمت بسیار گرانی دارد. مدت درمان اغلب طولانی است و تا زمانی که رشد متوقف شود، درمان ادامه می‌یابد. در برخی موارد ممکن است درمان پس از یک تا دو سال قطع شود و ترشح هورمون رشد با پیشرفت بلوغ طبیعی شود. درمان با هورمون رشد پس از تشخیص قطعی کمبود هورمون رشد تنها در صورتی موثر است که صفحات رشد استخوانی باز باشند.

هر قدر تعداد سلول‌‌های چربی در بدن بیشتر باشد، میزان ترشح هورمون لپتین بیشتر خواهد بود. اثر این هورمون بر هیپوتالاموس، هیپوفیز و اندام‌های تناسلی است و سبب ترشح هورمون‌هایی مثل استروژن و پروژسترون در دختران و تستوسترون در پسرها می‌‌شود

یعنی پیش از بلوغ یا اوایل بلوغ، در زمانی که صفحات رشد در حال بسته شدن هستند، درمان با هورمون رشد به هیچ‌وجه موثر نیست.


آیا چاقی کودکان بر رشد قدی آنها نقش دارد؟
افراد چاقی که از کودکی چاق بوده‌‌اند حتی اگر از نظر ژنتیکی قد بلند باشند، نهایتا کوتاه‌ قد شده و در مقایسه با هم سن و سالان خود قد کوتاه هستند که علت این موضوع آن است که در بدن هورمونی به نام لپتین از سلول‌‌های چربی بدن ترشح می‌‌شود. هر چه قدر تعداد سلول‌‌های چربی در بدن بیشتر باشد، میزان ترشح هورمون لپتین بیشتر خواهد بود. این هورمون بر هیپوتالاموس و همچنین بر هیپوفیز تاثیر گذاشته و در نهایت بر اندام‌های تناسلی اثر گذاشته و سبب ترشح هورمون‌هایی مثل استروژن و پروژسترون در دختران و تستوسترون در پسرها می‌‌شود. در حقیقت هورمون‌‌های جنسی می‌توانند بر صفحات رشد استخوانی اثر کرده و باعث زودتر از موعد بسته شدن رشد این صفحات شوند، در نتیجه رشد قدی متوقف شده و فرد کوتاه قد می‌‌ماند.


چطور می‌توان رشد قدی کودک را افزایش داد؟
در برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی که مردم عموما جثه‌‌های ظریف و کوتاهی داشته‌‌اند متخصصان با تغییر رژیم غذایی توانسته‌‌اند رشد قدی را چند سانتی‌‌متر افزایش دهند. به عبارت ساده‌‌تر ما با استفاده از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، حتی در کودکانی که پدر و مادر از نظر ژنتیکی قد متوسط یا کوتاهی دارند، می‌‌توانیم رشد قدی بیشتری ایجاد کنیم. نکته‌‌ای که باید به آن توجه کرد این است که نقش تغذیه در رشد قد به قبل از دوران بلوغ بازمی‌گردد. یعنی به محض آن که نوجوان بالغ شد، دیگر با تغذیه نمی‌توان به رشد قدی او کمک کرد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از رسیدن کودک به دوران بلوغ مواد غذایی کلسیم‌‌دار که در شیر و لبنیات و ماست از نوع کم‌ چربی موجود است، مصرف شود. غیر از تغذیه، آنچه بر رشد قدی کودکان تاثیر می‌‌گذارد، یک خواب آرام شبانه است. خوابیدن در شب باید در شرایطی باشد که هورمون ملاتونین یا هورمون خواب ترشح شود. نباید فراموش کرد یکی در زمان خواب و یکی در زمان فعالیت روزانه است که هورمون رشد ترشح می‌شود. در ضمن توصیه می‌‌شود حتی‌‌الامکان یک ساعت قبل از خواب، کودک قندهای ساده مثل شکر، شکلات، آب ‌نبات، تافی و... مصرف نکند چون قندهای ساده خود در هورمون رشد اختلال ایجاد می‌‌کنند و وقتی هورمون رشد به اندازه کافی ترشح نشود، رشد قدی تا حدی دچار اختلال می‌شود. پژوهش‌های دیگر نشان می‌دهد که فعالیت‌های ورزشی باعث افزایش ترشح هورمون رشد می‌شود و برخی ورزش‌های کششی در این خصوص بیشتر تاثیر دارند.


برخی بر این عقیده‌اند که برای بلند قد شدن، هورمون رشد تزریق کنند، نظر شما در این مورد چیست؟
هورمون رشد تنها در موارد بخصوصی تزریق می‌شود. مثلاً برای کسانی که ناراحتی مزمن کلیه دارند یا در مواردی که فرد سندروم «ترنر» دارد، و یا برای کودکانی که ترشح هورمون رشد در آنها کم است و یا بلوغ سریع دارند هم این هورمون تجویز می‌شود.
هورمون رشد عوارض خاصی در درازمدت ندارد، اما در کوتاه‌ مدت ممکن است باعث سردرد یا دردهای استخوانی شود که به راحتی قابل پیشگیری است. بنابراین تاکید می‌شود تزریق هورمون رشد تنها باید با تجویز پزشک صورت گیرد. (ایمنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱۲۷ انتشار یافته: ۱۸۲
شیرین
United States of America
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
۲۷
۷۸
سلام من ۱۱ساله بودم عادت شدم الان۱۴سالمه قدم۱/۵۹ووزنم۴۶ایابازم قدمیكشم یانه
asal
-
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
۷۱
۱۰۲
ایا حقیقت دارد بعد از قایدگی قد دختران دیگر بلند نمی شود؟
مستانه
-
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۴۵
۹۴
دخترم11سالشه و قدش 151.5میخواستم ببینم امكان رشدواسش هست راهنمایی لطفا
زهرا
-
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
۶۸
۶۷
سلام من 19سالمه و قدم 157است آیا با ورزش كردن یا تغذیه میشود قدم 164بشود؟
مریم
-
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۳۵
۷۲
سلام من 14سالمه قدم هم ١٧۴هستش تقریبا سه سال پیش پریود شدم . آیا امكانش هست كه بازم قدم بلند تر شه؟در صورتی كه من اصلا دوست ندارم بلند تر شوم.
پانته آ
-
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۲۲
۲۹
سلام خسته نباشید من در 13 سالگی مریض شدم متاسفانه من اضافه وزن داشتم الان 14 سالمه ( نزدیك پانزده سال )جدیدا رژیم بسیار سختی گرفتم به طوری كه از ماه مبارك تا به حال نزدیك8یا9كیلو كم كردم قدم 168هست بعد از رژیم تو تابستون دوبار سرما خوردگی بدی گرفتم آیا بدن من ضعیف شده؟ و این روی قدم تاثیر داره و دیگه بلند نمیشه؟ واین كه رژیم سرسخت باعث میشه تا قد آدم بسوزه؟ لطفا جواب بدید من بسیار نگرانم
پانته آ
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۲۱
۶۳
سلامی مجدد خیلی عذرخواهم قدم 168 نیست بین 165 تا 166هست با اینكه من مریض شدم آیا قدم تا 170 بلند میشه؟؟ بسیار نگرانم كه بلند نشه ببخشید كه این همه سوال میپرسم
ممنون میشم اگه جواب این سوالم رو هم بدید.
آیدا
-
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۲۰
۱۰۷
سلام لطفا جواب بدین.من ۱۴سالمه وقدم۱۴۸هست.آیاممكنه در حالتی كه مادرم۱۵۲وپدرم۱۶۵هستن من قدم به۱۵۵برسه؟اگه ممكنه به جز ورزش باید چه كار هایی بكنم؟لطفا كمكم كنین
زهرا
-
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۴۹
۸۹
خواهش می كنم جواب بدین من ۱۵سالمه تازه پریود شدم قدم ۱۵۳ هستش ایا بعد پریود قدم بلند میشه؟!
sahel
-
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۲۳
۷۵
سلام خسته نباشید من در 13 سالگی پریود شدم و الان سنم 14وخورده است و قدم 163 است درصورتی مادرم174وپدرم 180 باشد آیا قد من 173میشود؟ ؟ رشد دیگری هم دارم و وزش والیبال هم میرم یا از 173بیشتر میشه؟؟؟امكانش هست؟ ؟؟ ممنونم
zahra
-
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۱۳
۴۲
لطفا جواب بدید من بابت قدم خیلی نگرانم
بازم ممنون
لاله محمدی
-
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۱۱
۱۸
با سلام پسر من 12 سالشه اما حس می كنم نسبت به همكلاسی هایش قدش كوتاه تر در صورتی كه پدرش هم قدش بلنده . نگرانم كه قدش خیلی بلند نشه ، در ضمن اصلا سبزیجات وسیفیجات هم نمی خوره. منو راهنمایی كنید
محدثه
-
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
سلام 14 ساله هستم حدود دوسال است پریود شدم قدم 155 است آیا قدم رشد می كند چه كار كنم كه قدم بلندتر شود خیلی ناراحت هستم محدثه
mahtab
-
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۲۳
۴۹
سلام من ۱۵ سالمه قدم۱۵۷ هستش و ۱۰ سالگی عادت شدم میشه ۵ سانت بلندتر بشم توروخدا جواب بدین
آرام
-
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
۳۷
۲۵
سلام.
من 23 سالمه. قدم 157.
از رشد بلوغم دیگه گذشته..آیا راهی هست حداقل سه چهار سانت به قدم اضاف شه؟؟ مثلا شنا برم فایده ای داره؟؟ ممنون میشم اگه جواب بدید..
علی
-
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
۱۱
۳۷
سلام.من چهارده سالمه به تازگی آزمایش دادم بهم گفتن سن استخوانیت شانزده هست.الان 166سانتی متر قدمه آیا می تونم باورزش به 175برسم
ابراهیم
-
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
۱۵
۱۹
سلام من 17سالمه قدم ۱۷۹سانت هست چند ماهه قدم رشد نكرده ولی برادرام قدشون بالای 185 سانت هست به نظرتون رشد قد من متوقف شده؟ آیا امكانش هست هم قد برادرام بشم؟ ممنون میشم جواب بدین
امین
-
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
۱۳
۲۲
سلام من 18 سالمه قدم 180 رفتم دكتر از دستم عكس گرفت گفتش كه صفحه ی رشد دیگه نداری ....آیا راهی برای افزایش قد وجود داره؟؟؟؟ ممنون میشم اگر جواب بدین
نسیم
-
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۱۵
۴۹
سلام من 14 سالمه و قدم 150 هستش تقریبا یك سال پیش مریض شدم و هیچ امیدی به رشد قدم ندارم و این موضوع استرس و نگرانی منو بسیار بالا میبره . مادرم160 و پدرم 175 هستش همه از كوتاهیم به عنوان نقطه ضعفم استفاده میكنند چیكار باید بكنم تو رو خدا جوابم رو بدید خیلی نگرانم
نسیم
-
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
میشه حداقل بهم بگید میتونم امید به رشد قدم داشته باشم یا نه ؟ ممنون
نسیم
-
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم حتما باید ورزش و تمرین كششی برای رشد قدم انجام بدم یا كه نه ؟ بازم ممنون
نسیم
-
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۷
۹
سلام مریم جون چه خوب خوش بحالت من آرزومه هم قد شما بشم در صورتی كه با شما هم هم سنم .راستی شما كلاس ورزش میرفتی تمرینات كششی انجام میدادی یا همینطوری قدت بلند شد و یه سوال دیگه پدر و مادرتون هر دو قد بلندن ؟ ممنون میشم جوابمو بدی
آرام
-
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۴
۲۲
سلام و خسته نباشید.
ببخشید اونایی كه شونه های افتاده دارن اگه برطرفش كننن آیا به افزایش قدشون كمكی میكنه؟؟؟؟
ممنون از شما و سایتتون.
ارام
-
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
۸
۹
سلام. ممنون از شما كه جواب دادین.
من 23 سالمه. شونه هامم افتادن. ولی هم از الان رفتم كلاس شنا٬ هم اینكه میخوام پیلاتس هم برم. و با استفاده از یه سری تمرینات رو شونه هام كار كنم.
خیلی خوشحال شدم یه افزایش قدی بالاخره رخ میده..
كاش میشد 4_5 سانت اضاف شه...قد خودم 157
بازم ممنونم از شما..
.......
-
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
۹
۲۰
سلام ببخشبد من ۱۳سالمه و تازه پریود شدم من خیلی نگران قدم هستم .مامان و بابام تقریبا قدشون كوتاه من خودم۱۶۰هستم امكان داره كه من قدم بلد شه ؟این موضوع منو نگران كرده
میشه جواب بدین
غزاله
-
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۸
۱۶
سلام.من۱۴سالمه و تازه دوباره كه پریود میشم قد پدرم ۱۶۷قد مادرم۱۶۰و قد خودم۱۵۷مادرمم به خاطر این موضوع عصبیه.آیا قدم بلند میشه
M
-
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۵
۱۸
سلام من ۱۶سالم وهنوز عادت نشم قدم ۱۵۵به بالاست ایا بعد عادت قدم بلند میشه و چند سانت بلند میشه لطفا پاسخ بدید
M
-
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۲
۱۰
چرا جواب نمیدید
اعظم
-
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۷
۱۱
باسلام دخترم 41سالشه هنوزپریود نشده قدش 154دركل خیلی ضعیفه واشتهای خوبی هم نداره خیلی نگران قدش هستم درضمن هورمون رشد رو براش دكترغدد به مدت یكسال تجویزكردن ولی مرتب نتونستیم بخریم وفاصله افتاده ایا قدش بلند میشه یانه
دلارام
-
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
۴
۱۰
من 17 سالمه قدم161 پدرم183 ومادرم163 هست ایا امكان داره قدم بلند تر بشه
محمد
-
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۱۶
۶
سلام من 18 سالمه قدم 174 امكان افزایش قد دارم یا نه
atousa
-
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
۴
۱۰
سلام خسته نباشید ببخشید من دی ماه میرم۱۴ سال ولی قدم متاسفانه 1.50هستش من 94.10. به بلوغ رسیدم میتونین كمكم كنین واقعا افسردكی گرفتم
رها
-
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۷
۱۵
سلام من 12 سالمه و قدم 160 یا 158 هست مامانم 160 بابام 184 آیا من قدم به 170 میرسه به بلوغ رسیدم
رها
-
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۱۰
۱۵
سلام من 12سالمه و تقریبا یك ماهه كه به بلوغ رسیدم و خانواده پدرم قدبلند هستن ولی خانواده مامانم برعكس و مامانم 160 و پدرم 184 آیا امكان داره قدم 170 بشه لطفا كمكم كنین
ممنون از سایت مفیدتون
عسل
-
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۱۳
۱۶
ببخشید من 14 سالمه و قدم 160 و نزدیكه 2 سال كه مریض میشم ایا امكانش هست بازم قد بكشم
مریم
-
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۴
۱۴
سلام من ١٣سالمه حدود كمتر از یكسالی میشه كه عادتم قدم ١٥٧ هست می خواستم بدونم امیدی هست كه به ١٧٠یا١٦٨برسم قده مادرم ١٥٩وپدرم١٨٠هست توی وب سایتی مجموعه ورزشه زحل پیشنهاد شد ایا با استفاده از مجموعه قدم ١٠ سانتی رشد میكنه
آوا
-
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۸
۱۶
با سلام من 14 سالمه و قدم 152 هستش میدونم كه خیلی خیلی كوتاهم و همین خیلی نگرانم كرده نزدیك 1 سالی میشه كه مریض شدم همه میگن با این وجود دیگه رشد نمیكنی هر چند من تمرینات پرشی زیادی انجام میدم ولی تغییری رو ندیدم خیلی خیلی نگرانم توی هر سایتی رفتم همه گفتن افزایش قد بعد از عادت ممكن نیست و من واقعا نا امیدم خیلی دوست دارم كه حداقل به 160 برسم ولی ......نمیدونم به هر حال ممنون میشم جوابی بهم بدید و راهكاری رو بهم پیشنهاد كنید ممنون
مریم
-
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
۷
۸
سلام من سیزده سالمه دوساله كه به بلوغ رسیدم قد بابام ۱۷۵ و قد مامانم ۱۵۶ خودمم ۱۵۷
تقریبا یك ماه میشه ورزش های كششی رو شروع كردم بنظرتون با وجود این ورزش ها طی یك سال من چقدر میتونم رشد كنم ؟؟؟
فاطمه
-
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
۵
۶
سلام من ١٨ سالمه قدم ١۵۵ خیلی نگرانم ایا امكانش هست بلند تر بشم قد پدرم ١٧٠ قد مادرم ١٦٨ و قد برادرمم ١٧٣ هست
arezoo
-
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۱۱
۱۶
سلام. من 19ونیم سالمه متولد 75 هستم و قدم 172 هستش و قد پدرم 174 و مادرم 155 و از 15سالگی عادت ماهیانه میشم. آیا قد من بازم بلندتر میشه؟ممنون میشم اگه جواب بدین سپاس
arezoo
-
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
ممنون از پاسخ گوییتون
زهرا
-
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۵
۱۱
سلام ببخشید من میخواستم بدونم كه بعد از مریضی حداقل تا چند سانت قد بلند تر میشه من خودم 15 سالمه با قد 155 یك سالی هست كه عادت میشم توی هر سایتی كه رفتم گفته شده كه افزایش قد پس از عادت ممكن نیست 1 ماهی است كه پرش انجام میدم اما تغییری ندیدم میخواستم بدونم چیكار باید بكنم تا افزایش قد بهتر و سریعتری رو ببینم ممنون
بهار
-
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۷
۱۷
سلام من 13/5 هستم برای اولین بار پریود شدم ولی قبلش هیچ جهش رشدی ای كه همه میگن نداشتم از نظر صدا و قیافه و .. مخصوصا قد رشد خاصی نداشتم الان 145/5 سانتم احتمال داره به 155 برسم؟:(
mohammad
-
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۶
۷
سلام من12سالمه ۳ماهه به بلوغ رسیدم پسرهستم ایا رشد میكنم یانه
mohammad
-
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
ببخشید باید چه كار هایی را انجام دهم یا چه قرص هایی را مصرف كنم
مصطفی
-
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۳
۱۶
سلام.من 13سالمه حدود1سالیه كه به بلوغ رسیدم قدم 1متر48است قد مادرم ۱۵۰وپدرم180است ایا رشد میكنم واگر كه رشد میكنم تا چه اندازه ای حدودأ؟
محمدجواد
-
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۲
۶
سلام.من12سالمه به بلوغ رسیدم . ببخشیدچه دارویی مصرف كنم یا باید چه كار كنم كه قدم بلند بشه . قدم145است . ممنون
محمدجواد
-
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۳
۷
تورا به خدا به سوال پایین جواب بدین
مریم
-
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۳
۱۱
سلام قد من 158 هست سنم 14.4 هستش دقیقا چهار ساله كه پریود شدم دو ماه قرص زینك پلاس خوردم و الان یك هفته هست كه قرص كلسی ژنون مصرف میكنم و در طول این مدت قدم دو سانت افزایش داشته اما نمیدونم بخاطر این قرصا بوده یا نه و استخوان درد هم دارم میخواستم بدونم اگه شش ماه دیگه این قرص كلسیم رو مصرف كنم قدم در حد 6 الی 7 سانت بلند میشه یا نه؟ قد مادرم 156 و قد پدرم 179 هست.لطفا جواب بدید
حامد
-
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۰
۴
سلام خسته نباشید
میخواستم ببینم قد من بلند میشه 16 سالمه و قدمم 165 قد مادرمم 163 و پدرمم 179 هستش میخواستم بدونم قد من بلند تر میشه ؟ صورتمم جوش زده و سبیلامم كمی در اومده !
رویا
-
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۳
۱۲
سلام من 12 سالم حدود 6 ماه پریود شدم قدمم 156 به نظرتون تا 170 قد میكشم وپدرم 196ومادرم165وخواهرم 169 امكان داره لطفا پاسخ دهید
توكلی
-
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۱
۸
سلام. من سیزده سالمه اگه حركته كششی انجام بدم خوبه یا قدما میسوزونه
پویا
-
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۲
۰
نظری ندارم
جعفر جنی
-
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۱
۰
سلام . یه چیزی بگو من بخورم قدم بلند شه؟؟
محمد
-
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
سبزیجات بخور جعفر اقا
محمدرضا
-
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۵
سلام من 15 سامه قدم175 هست پدرم176 و مادرم156 هست من به 185 سانت میرسم
فاطمه
-
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۴
سلام من 13 سالمه و قدم 168 هستش آیا باز قدم بلند تر میشود؟
فاطمه
-
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
۰
۶
خواهش میكنم جواب بدید
من 13 سالمه، 12 و نیم بودم كه بلوغم كامل شد قدم 168 هستش
قد مادرم 165 و پدرم 183 هست
بلند تر میشوم یا متوقف شده است
از 10 یا 11 سالگی تا حالا فقط 4 سانت اضافه كرده ام
am
-
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۲
۳
من 18 سالمه قدم 177 یكسالی هم هست كه تغییر نكرده میخواستم بدونم ممكنه با ورزش و ... به 180 یا بالاتر برسم؟
سارا
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۳
۱
سلام ازتون میخوام كمكم كنید.من ۱۴ سالمه و حدود ۶ ماهه عادت ماهیانه شدم.راستش قبل از عادت ماهیانه جهش قدی كمی داشتم و ۱۵۷ بودم و الان شدم۱۵۹.چند روزی هست كه شروع كردم به خوردن قرص زینك و انجام حركات كششی.به نظرتون با توجه یا جهش قدی كم امكان داره چند سانت قد بكشم قد ایده آل من ۱۶۴ هست
ستایش
-
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۳
۲
من۱۳سالمه و قدم ۱۶۲ وحدود ۶ ماهه عادت شدم.قد مادرم ۱۶۵ و قد پدرم۱۸۵.تكواندو هم میرم.آیا امكان داره كه من قدم ۱۷۰ تا ۱۷۵بشه؟
دختر
-
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
۴
۱۷
سلام من ۱۱سالمه پارسال عادت شدم قدمم ۱۵۸یا۱۵۹هست ایا ممكنه بیشتر قد بكشم
فریبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
۷
۷
سلام.دختر من ۱۰سالشه و قدش حدود ۱۵۰ اصلا نمیخوام قدش خیلی بلند بشه من و پدرش هردو قد بلند هستیم و با توجه به سن و قدش ممكن كه بعداز بلوغ قد متوسطی داشته باشه و خیلی قد بلند نشه؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۸
۱۷
سلام ،من پسرم با سن ۱۸سال باید و چهار ماه
قد پدرم ۱۸۵و مادرم ۱۷۰
قد خودم ۱۷۵،خواستم ببینم امكان رشد قد هست،تو رو خدا جواب بدین،من میخوام قدم ۱۸۰بشه حداقل چون واقعا به این قد احتیاج دارمو سرنوشت سازه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
سلام مرسی كه جواب دادین من تقریبا دوساله اینجوریم ،من حتما باید قدم بلند بشه وگرنه زندگیم عوض میشه كلا،پنج سانت اضافه شه به قدم كافیه
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۷
۲۴
ببخشید میخواستم بپرسم من درسن 12 سالگی عادت ماهیانه شدم ایا رشد قدی خواهم داشت یه خیر
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۷
۱۰
سلام من ۱۳سالمه و قدم ۱۶۲ .قد مادرم ۱۶۸و قد پدرم۱۸۵.احتمال این هست كه من قدم ۱۷۸ بشه.
یاسمن
Netherlands
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
۲
۰
سلام دختر ٢٤ساله هستم ١٦٥قد دارم آیا ممكنه دارو و یا چیزی باشه كه مصرف كنم و قدم چند سانتی بلند تر شه؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۵
۲
سلام
من ۱۷سالمه وقدم ۱۸۷هست وبه بلوغ كامل رسیدم میخواستم بدونم آیا قدم بلندتر میشه؟
Yasin
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۱
۴
سلام ۱۴سالمه قدم ۱۶۲هست بتظراون خوبه تا چقدر جا دارم بلند شوم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
۳
۳
سلام ممنون از مطالبتون . سوال داشتم : من ٢٧ سالمه و ١٧٠ قدمه تغذیه ام عالی خودم بدنسازم و همیشه در حال مصرف سوما و igf1 و تمام داروها و مكملهای بدنسازی هستم ولی قدم بلند نمیشه چیكار میتونم بكنم كه چند سانت قدم بلند شه ؟ ممنون
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۱
۱
سلام من 14 سال دارم و در 12 سالگی به بلوغ رسیدم،قدم(165) هم نسبت به وزنم (55)كاملا ایده آل است فقط خواستم بدونم امكان افزایش قد هنوز هم در من وجود دارد؟چون طبق اطلاعات افزایش قد در دختران تا 16 سالگی ادامه دارد...
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۳
۵
سلام دختر من ۱۰سالش قدش ۱۳۷هست با توجه به اینكه قد من ۱۵۶و پدرش ۱۷۵هست آیا به ۱۶۵ میرسه
دختر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۹
۱۳
سلام 12 سالمه دیروز عادت ماهانه شدم قدم 155 هست ممكنه بازم رشد قد داشته باشم چند سانت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
سلام الان قدتون چنده
محنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
۱۱
۱۰
سلام من11سالمه چندروزه دیگه 12سالم میشه ولی درتابستانه 95یكبارپریوت شدم و2ماه بعد پریوتم شروع شد امكانش هست قد بكشم محنا
سایه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۵
۴
سلام دختری 15 ساله هستم با قد163 مادرم قد164 و پدرم 181 در اواخر 13 سالگی عادت ماهانه شدم؟ آیا من بلندتر می شوم؟
سایه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۲
۳
سلام دختری 15 ساله هستم با قد163 مادرم قد164 و پدرم 181 در اواخر 13 سالگی عادت ماهانه شدم؟ آیا من بلندتر می شوم؟
متین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۴
من 12سالمه و قدم 162.قد پدرم182و قد مادرم 167.احتمال اینكه من قدم 175 تا178بشه چقدره؟ اصلا امكان داره؟با چه كار هایی می تونم قدمو به 175برسونم؟
هستی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
سلام من 13 سالمه ، و قدم 144 است و قد مادرم 158و پدرم 170 میباشد، من هنوز پریود نشدم ،چند سانت دیگر رشد خواهم كرد؟
سلام ...وقت شما بخیر ...دختر 9ونیم ساله كه پریود شده چقدر دیگر امكان افزایش قد دارد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۱
۱۸
سلام ...وقت شما بخیر ...دختر 9ونیم ساله كه پریود شده چقدر دیگر امكان افزایش قد دارد
Yasi s
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۳
۱۰
دختری هستم ۱۱سال و هفت ماه .
دقیقا یكسال پیش پریود شدم و الان قدم ۱۵۱ هست و دكتر گفته رشد استخوانیم در حال بسته شدن است و تا ۱۵۵ قد میكشم .نظر شما چیست ؟لطفا پاسخ دهید خیلی نگرانم
Yasi s
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
شما چه ورزشی را پیشنهاد میكنی ؟ممنون از راهنماییتون
Yasi s
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
ونظرتون در مورد حجامت برای رشد بیشتر قدم چیست ؟
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
۳
۱
سلام
من 14.5 سالمه و قدم 158 وزنم 48
فك كنمو1.5 سال پیش عادت ماهیانم شروع شده.
قد مادرم 165 و پدرم 174.
چندبار رفتم دكتر ولی درست جوابمو ندادن
پارسال عكس گرفتم از صفحات رشدم ولی جوابش نوشته بود صفحات رشد نیمه بازه..
هنوز جای امید هست كه 5.6سانت قدم بلند بشه؟توروخدا جوابمو بدین.چیكار كنم؟؟
هانا
Turkey
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
۰
۰
سلام من 14سالمه قدم 159 مادرم قدش168و پدرم 176 و من در سن 11سالگی به بلوغ رسیدم آیا من در آینده قد بلند خواهم شد یا نه؟؟
بارانا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
۲
۰
باسلام من 15 سالمه با قد 154 مادرم 158 و پدرم 178 من یكسالی میشه كه عادت میشم و چند ماهی هم میشه كه تمرینات پرشی انجام میدم اما هیچ تغییری ندیدم یعنی با این وجود قدم رشد نمیكنه؟ ..............چون كه پریدن و این جور تمرینات تاثیری نداشته انجام ندم؟..................حداقل تا چند سانت جا دارم؟ ممنون میشم پاسخ سوالاتم رو بدین چون خیلیییییی نگرانم
ایسودا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۱
سلام من14سالمه قدمم157 تابستون سال95یك بار پریود شدم بعد زمستون هم یه بار دیگه به نظرتون قد میكشم ؟؟؟؟ لطفا جواب بدید!!
دلربا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۲
سلام من 15سالمه قدم 157هس دو بار بیش تر پریود نشدم چیكار كنم كه قدم بلندتر بشه چند سانت دیگه رشد میكنم؟
خواهش میكنم جوابمو بدید!
مانا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۳
سلام من ۱۵سالمه و قدم۱۶۳
در سن۱۲سالگی به بلوغ رسیدم. امكان افزایش قد هستش برای من؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۲
۰
سلام .دخترم 15سالمه بلوغم كامل شده.پارسال قدم142بوداما امسال152شدم ایا امكان داره من بلندترشم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۱
۳
سلام من ۱۴ سالمه و قد من ۱۴۵ مادرم ۱۵۰ و پدرم ۱۶۵ است آیا امكان داره قدم به ۱۸۵ خیییییییی
یییییلی نگرانم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
۰
۰
قد اینجانب در 12 سالگی 178 س بوده است در16سالگی نیز همین قد میباشد البته قابل ذكر است كه از هر نوع غذاهای مقوی و دارای مواد معدنی بالا و ویتامین دار در جهت مصرف دریغ نشده است اما همانطور كه مشاهده می‌شود قد فرد همانطور مانده است و فقط چاق تر شده است بنابر شرایط گفته شده دلیل آن چه می‌تواند باشد؟
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۴
۰
سلام . من زهرا هستم و متولد سال 82. مادرم 158 و پدرم 178 قدش هست. خودم الان 165.5 هستم. آیا امكان داره قدم به 170 برسه؟ یا اگه نه حداكثر چقدر رشد میشه كرد؟ و در سن 12 سالگی قاعدگیم شروع شده.
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
ایاممكن باوالیبال قدم از156به 163برسه 16 سالمه مادروپدرم قدخوبی دارندمرسی
سعیده
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
۱
۵
با سلام من 14 سالمه با قد 152 مادرم 157 و پدرم 175هستش یكسالی هست كه عادت میشم و همه با وجود قدم بهم میگن كه به مامانت رفتی و رشدت متوقف شده یعنی امكانش هست كه به پدرم رفته باشم و یك مرتبه بلند تر شم یا با وجود عادت شدنم همچین فكری كاملا غلطه؟ ..........به نظرتون تا 18 سالگی ممكنه چقد رشد كنم؟لطفا جوابمو بدید خیلییییی استرس دارم. ممنون
سعیده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
۰
۱
با سلام مجدد. ببخشید امكانش هست كه بهم بگید با وجود این شرایط حداقل تازمانی كه رشدم متوقف نشده چند سانت جا دارم؟ سپاس
مریم
United States of America
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
۰
۰
سلام خسته نباشیدببخشیدخاتمی هستم ۲۷ساله میتونم تزریق هورمون رشدتزریق كنم؟باتشكر
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
۰
۰
سلام . من 16ساله ام قدم 175 قد پدرم 174و مادرم 158 به نظرتون تا قدم 182 میشه ؟
خانم ایكس
United States of America
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
۱
۳
من ۱۳ سالمه یكسال است تقریبا عادت شدم قدم ۱۵۳ است مادرم ۱۵۹ وپدرم ۱۷۸ به نظرتون من میتونم تا چند سانت دیگه رشد كنم؟
ارتا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
۰
۰
سلام. پسری ۱۶.۵ ساله هستم و قدم ۱۷۴.میخواستم بدونم امكان افرایش قد برای من وجود داره؟
خانم .....
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۱
۸
من دختری ۱۳ ساله هستم تقریبا یك سالی هست عادت شدم .قدم ۱۵۳ هست قد پدرم ۱۷۸ و قد مادرم ۱۵۹ .قد من حداقل چند سانت رشد میكنه ؟خواهش میكنم جواب من روبدید
با تشكر
pari
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
سلام من 13 سالمه و قدم 163 و سه ماهه كه بلوغم كامل شده. قد مادرم 164 و قد پدرم 173 هست . آیا امكانش هست كه بلند تر بشم؟
خانم....
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۲
سلام .به نظرتان تا ۱۸ سالگی میتونم تا۱۶۵ برسم .
خانم...
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
چون من كلاس والیبال هم میرم بعد شنیدم این كلاس ها روی رشد قد تاثیر داره امیدوارم تاثیرش ببینم چون من خواهر برادرام قد بلندن و من نمیخوام قدم كوتاه باشه.باتشكر
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
سلام من ۱۶سالمه كلاس هفتم هم قاعده شم قد پدرم ۱۷۵و مادرم ۱۵۳هستش ولی خواهرم قدش ۱۷۳و خودم ۱۵۶ میخواستم بدونم امكانش هست با ورزش و تغذیه خوب قدمو به ۱۷۰ برسونم؟
sara
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
۰
۰
سلام.من ١٦ سالمه و ٢ ساله كه بطور منظم ورزش میكنم (رزمی)تغذیه ام هم خوبه ولی یه سالی هس كه قدم ١٥٤ هس و تغییری نمیكنه..میشه بگید چیكار كنم؟یعنی دیگه امكانش نیس بیشتر شم؟!
اریا
Germany
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
۰
۱
سلام من ١٣ ساله هستم و قدم ١٧٠ هست پدرم قدش ١٧٥ و مادرم ١٦٠به نظر شما به ١٨٤ میرسم؟
علیرضا رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
۰
۲
سلام من ۱۶ سالمه با قد ۱۸۰ سانتیمتر.ایا می‌توانم تا ۱۸۶ با ۱۸۷ بلند شوم.ورزش هم به صورت حرفه ای انجام میدهم(والیبال)
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
۰
۰
سلام من 14سال سن دارم و قدم 163است ویك ماه از بلوغ كامل من می گذرد امكان دارد كه من20سانت قدم افزایش یابد???
سانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
11سال وده ماهمه امروز پریودشد،مادرم 55 وپدرم 75 تاچندسانت دیگه قدمیكشم تورخدا جواب بدید ممنونم
سانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
سلام كارشناس محترم خسته نباشید پرسیده بودید قدت الان چقدره، 156هستم ،
كیانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۳
۳
سلام من 15 سالمه و تقریبا كلاس ششم پیود شدم و قدم تقریبا153هست و از این موضوع خیلی ناراحتم و افسرده شدم.قد مادرم155 و پدرم176 هست و همین چند وقت پیش دكتر رفتم و عكس از صفحه استخوانی مچ دستم گرفت و معلوم شد سن استخوانی17 سال هست ایا من میتونم با ورزش و شنا و تمرینات كششی قدمو تا160 بیارم یا دیگه دیر شده؟؟؟توروخدا جواب بدین
كیانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۱
۵
من بخاطر این موضوع همش گریه میكنم.قد من با اون فرمول هایی كه تو سایت ها هست برای رشد قدی كه بستگی به ژن داره باید الان160 باشه كه نیست ،همه الكی بهم امیدواری میدن و من عصبی میشم،درسته كه موقع رشدم ورزش و تحرك نداشتم ولی الان میخوام جبران كنم. ولی دلم میخواد یكی بهم راستشو بگه،ایا با این شرایط من قدم رشد میكنه یا نه؟توروخدا شما رك و پوسكنده جوابمو بدین لطفا
كیانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۳
15 سالمه قد مادرم 155 و پدرم176 و من الان153 هستم.اینا رو تو كامنت اولم گفتم
نیلوفر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۳
۱
سلام من یك سال میگذره كه عادت شدم ۱۴ سالمه و قدم هم ۱۵۵ هست به مادرم ۱۶۳ و پدرم هم ۱۸۳ هست به نظرتون چقدر دیگه رشد میكنم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۱
۱
سلام من 13 ساله هستمو تیر ماه میرم تو 14 سالگی متخصص داخلی رفتم گفت با ورزش كششی و مصرف شیرو ماست قدم بلند میشه پدرم تقریبا 185 و مادم تقریبا152 است دكترم گفته سن بلوغ یهو رشn میكنی وزنمم یكم زیاده ولی دارم كم میشم گفته ویتامینتم نورماله هورمون رشتمم نرماله ایا من میتونم با ورزش و مصرف لبنیات قدمو به 170یا 175 برسونم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
ببخشید من الا قدم 148 است ممكنه همون عددی كه گفتم بشم
الناز
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۱
سلام
من ۱۵سالمه وسال سوم راهنمایی هستم.كلاس ششم پریود شدم والان قدم ۱۶۰هستش.
قد مادرم ۱۷۰و پدرم۱۷۴هستش
میخواستم بدونم من باید چیكار كنم ك حداقل۵ سانت دیگه قدم بلند شه.
خواهش میكنم جواب بدید
و یه راهی رو بهم پیشنهاد كنید ك بتونم ب خواستم برسم
الناز
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
با شنا كردن امكان داره چقدر قدم بلند شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا مكان داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناهید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۱
سلام من الان بیست و یك سالم نمیتونم لااقل یك یا دوستانت اضافه كنم.
....
United States of America
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۱
سلام من دختری 14 ساله هستم و قدم 157 هست و پدرم 188 و مادرم 165 ایا امكانش هست رشد كنم لطفا جواب بدید
....
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
ببخشید میشه بگید تا چقدر؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
۰
۰
سلام ببخشید كسی كه به تازگی وارد 18سالگی شده اگه صفحات رشدش باز باشه میتونه با ورزشای تخصصی و تغذیه درست از 167به 178برسه؟
الناز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
۱
۰
تورو خدا كمكم كنید كه با چه راه هایی میتونم قدم رو بلند تر كنم.
بخدا دارم افسردگی میگیرم
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Nazanin
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۱
۰
سلام من ۱۶سالمه و كلاس هفتم قاعده شدم قد پدرم ۱۷۴ومادرم ۱۵۳و خواهرم ۱۷۳وخودم ۱۵۷هستش میخواستم بدونم تا 170 میرسم یا نه
....
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
حدودی هم نمیشه گفت مثلا تا 170 می رسه؟
Abdul Ghulam
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
۱
۲
سلام من صفحات رشدم بسته شده 17 سالمم هست قدمم 163 هست میخوام بلندتر شم توروخدا كمكم كنید
سارینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
۰
۷
سلام ، دخترم ١٢ سال و ٨ ماهشه كه امروز پریود شد و قدش ١٥٢ است ، قد من ١٥٧ و قد پدرش ١٧٤ ، خیلی نگران قدشه مخصوصاً امروز كه پریود شد به نظرتون قدش تا چه اندازه امكان رشد داره ؟؟؟؟؟
Sinam
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
۱
۲
با درود من ١٨ سالمه و قدم ١٨٠ هست و میخام به ١٩٠ برسم ایا با بارفیكس و شنا و كشش میتونم برسم یا بیشتر بشم تا ٢٠ سالگی؟؟ممنون میشم پاسخگو باشید
Mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
۰
۰
سلام من ١٨ سالمه و ١٨٠ هستم مادرم ١٦٠ پدرم ١٦٨ ایا میتونم تا ٢٠ سالگی به ١٩٥ برسم یا ١٩٠؟؟؟
Mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
یعنی نمیتونم دیگه رشد كنم تا ١٩٠ برم؟؟رشد كافی ینی ١٨٠ دیگه اخرشه؟؟
مـــــــــــیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
۰
۳
سلام..
من۱۳سالمه سه ساله كه پریود میشم قد مادرم۱۵۳و پدرم۱۶۸هستش..ولی برادرام۱۷۹..۱۷۸..۱۷۵۰هستن ،من هم ۱۵۵هستم خیلی ناراحتم و درگیرم..خیلی شرایط ورزش كردن ندارم شاید روزی نیم ساعت طناب و تمرینات كششی انجام میدم بد غذا هم هستم ولی قرص ویتامین دی و كلسیم میخورم شبر هم همینطور ایا میشه كه قدم بلند تر بشه؟مثلا ۱۶۰به بالا؟تورو خدا كمكم كنید..در ضمن من از بعد از پریود شدنم چیزی حدود۱۰سانت رشد كردم..توروخدا كمكم كنیــــــــــد.
مهری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۲
۲
دوستان با حركات كششی و بارفیكس هر چند ماه یك بار قد چه مقدار افزایش پیدا میكنه؟مثلا هر٦ ماه یك بار ٢ سانت كسی میتونه راهنماییم كنه بی زحمت حواب بدید
شیوا
Canada
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
سلام ببخشید من ۱۲ سالمه و ۱ ماه پیش پریود شدم حدود ۱ یا ۲ سانت رشد كردم قد مادرم ۱۶۰ قد پدرن ۱۸۵ قد خواهرام هم ۱۶۳ و ۱۷۰ هست من خودم قدم ۱۵۰ لاغر هستم امكانش هست به ۱۶۵ یا ۱۶۰ برسم؟؟ممنون میشم‌جواب بدید خیلی نگرانم
:0
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
سلام مرسی من 17 سالمه قدم 164 میخوام برای هورمون رشد اقدام كنم میشه كاریش كرد یا به نظرت بسته شده؟ تا بیست سالگی میشه تزریق كرد؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
۰
۱
سلام من 20.5 سالمه و طبق عكسی كه از مچ دستم گرفتم صفحاتم بسته شده میخواستم ببینم این امكان وجود داره كه بازم رشد طولی داشته باشم از طرق مختلف مث ورزش،تغذیه و حركات كششی. چون اینترنت رو كه گشتم نفهمیدم میشه بالاخره یا نه،قد كنونی167،قد پدر175، مادر156 ممنون میشم جواب بدین
mobina
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
۰
۱
سلام من 13 سالمه مامانم 158 و پدرم 190 قدشه 1 ساله پریود میشم الان قدم 153 هست امكان داره قدم بلند بشه برای اینكه بلتد تر بشه چی كار بكنم??
بهار
Germany
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
۰
۰
سلام خشته نباشید
دختر من 11 سالگی پریود شد و الان 14 سالشه و قدش 159 هست. خودم 165 هستم و باباش 176
امكان داره قدش به 165 یا بالاتر مثلا 170 برسه؟
لیلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
۰
۳
من ۱۳ سالمه ۱ ساله عادت شدم قد پدرم ۱۷۶ مادرم ۱۵۹ خواهرم ۱۶۴ برادرم ۱۸۵ و خودم ۱۵۳ قد دارم خواهش میكنم بكشید من حداقل چقدر برای رشد جادارم؟خواهش میكنم جواب من رو بدید .لطفا
لیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
۱
۸
سلام ببخشید تا چند سالگی رشد قد ادامه داره؟
لیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
۳
۱
خیلی ممنونم كه منو راهنمایی كردید امیدوارم به قدی كه میخوام بهش برسم بتونم برسم باتشكر
نازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
سلام من ۱۳ سالمه قد مادرم ۱۶۰ و پدرم ۱۸۵ هستش... هنوز به بلوغ نرسیدم ولی علائمه اولیه شو دارم قدمم ۱۵۰ هستش بعد وزنمم ۳۸ كیلو هستش از پارسال ۱۱ ۱۲ سانت رشد كردم... دكتر غدد رفتم عكسه مچ دست و ازمایش جذب كلسیم خواست حالا ۱۵ لگام باید،برم دكتر.... راستی خواهرم ۱۷۵ هستش و ۲۵ سالشه... بنظرتون قده من به ۱۶۵ یا ۱۷۰ میرسه؟ لطفن جواب بدید...
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۰
۱
سلام من 14 سالمه و قدم 156 4 ساله كه پریود شدم قد مادرم 153 و پدرم 176 میشه قدم بلند بشه لطفا جواب بدین
طاهرع
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۴
۵
سلام دختر من 10 سال و نیم هست و یكماه پریود شده قدش 153 هست و وزنش 37 قد پدر183 و مادر164 امكان رشد قدیس تا چه سنی هست آیا زود به بلوغ نرسیده امكان رسیدن قدش تا 170 هست
ممنون از پاسخگویی شما
مهلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
سلام . روز بخیر . خسته نباشید . من مهلا 16 ساله قدم 155 و وزنم 43 هست و یك ساله پریود میشم . قد پدرم 175 و مادرم 165 . خواهر و برادرم هم قد بلند هستن . میخواستم بدونم منم میتونم قدمو تا 165 یا 168 برسونم . چطوری ؟‌والیبال هم بازی میكنم . خوراكمم خوبه . بارفیكسم میرم . كلا اهل ورزشم ولی هنوز قدم تغییری نكرده خیلی نگرانم ...
طاهره
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۰
۱
سلام مجدد برای زود به بلوغ رسیدنش به پزشك مراجعه كنم ؟ چون تعدادی از همكلاسی هاش هم تو همین سن پریود شدن و من كه مادرش هستم در سن 11 سالگی
طاهره
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۰
۱
چون خیلی نگران هستم اگر كه میشه پزشكی رو معرفی كنید برای مشاوره برم پیشش
a-o
Germany
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
با سلام من 22 سالمه(متولد 1374)پسر هستم قدم 165 است در سن 17 سالگی دكتر رفتم از مچم عكس انداخت گفت صفحه رشدت بسته شده ایا میتونم با زدن امپول های سوماتروپین به قدم اضافه بشه 0 ایا هنوز جای رشد دارم 0 اخه یكی از فامیل هامون كه 26 سالشه از این امپول استفاده كرده 3 سانت به قدش اضافه شده خواهش می كنم جواب بدین كه ایا ممكنه روی من هم جواب بده
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۱
من حدودا شونزده سالمه و قدم حدود ۱۸۰ آیا زیاد بلد نیستم؟؟
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۰
۰
سلام من ۱۲ سالمه پریود شدم و قدم ۱۵۶ است والیبال می روم به نظر شما قدم ۱۸۰ می شه???
توروخدا یه راهی بهم پیشنهاد كنیدمن در اینده میخوام والیبال رو ادامه بدم اگه قدم همین طور بمونه بهم پست نمیدهند كمكم كنید
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۰
۴
سلام دخترم ۱۰سال وسه ماهش پریود شده قدش ۱۴۲است قدمادر۱۵۵وپدر۱۷۴است خیییلی نگران قدشم لطفا راهنمایی كنید ورزش تكواندو خوب برارشد قد.گ،ممنون مبشم كمك كنید
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
حركات كششی خیلی تاثیر گذارن از حركات یوگا گرفته تا بارفیكس ولی والیبال بسكتبال شنا دوچرخه سواری هم از ورزشهایی هستن كه باعث افزایش قد میشن مخصوصا والیبال و بسكتبال .روی تغذیه هم توجه داشته باشین
صبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
سلام.من ،20سالمه اگه برم و والیبال یا بسكتبال احتمال داره قدم بلندتر بشه.؟؟؟
لطفا كمك كنید
الهه
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۵
سلام دختر من 12 سال و 5 ماهشه كه امروز پریود شدو قد پدر 178و مادر 168 هست میخواستم بدونم تا چند سانت دیگه قد میكشه
خیلی ممنون
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
باسلام0 نوید هستم. 16سالمه و حدود 2ساله كه والیبال بازی میكنم. قدم 175سانتیمتره ولی نسبت به پستی كه علاقه دارم قدم كوتاست. با وجود وابستگی زیاد من به این رشته اگه دارو یا پزشك خاصی وجود داره لطفا معرفی كنید. سپاسگذارم
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۱
۲
سلام
من ۱۷سال و ۱۰ماهمه قدم ۱۶۹ هستش امكان رشد قد وجود داره.
لطفا راهنماییم كنید.
باربد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۱
سلام
با سلام و خسته نباشید خدمت شما
بنده 30 سالمه قدم 185 سانتیمتره ولی با توجه به قدم مچ دستم نسبت به هم قدهای خودم متاسفانه باریك تره چندین ساله بدنسازی كار میكنم تا به حال هورمون سوماتروپین استفاده نكردم ولی خیلی ها میگن سوماتروپین بعد از بلوغ رو اندازه ی طولی استخون تاثیر نمیزاره ولی رشد عرضی استخوان رو به همراه داره . یعنی اگه از سوماتوپین اسفاده كنم احتمال اینكه عرض مچ دستم پهن تر بشه هست؟ حتی شنیدم با افزایش سن استخوان های بدن به صورت عرضی رشد میكنن یعنی مچ دست و پا پهن تر میشه ؟ خیلی برام مهمه كه مچ دستم حداقل 1 سانت پهن تر بشه با اینكه ساعد و بازوهای بزرگی دارم ولی استخوان مچم باریكه و این مسئله خیلی آزارم میده حتما جواب من رو بدید سلامت باشید
Meli
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
۰
۰
سلام ببخشید من ۱۶ سالمه قد مادرم ۱۶۲ و قد پدرم ۱۶۸ هستش قد خودمم الان ۱۵۲ میخواستم بدونم تا چن سانت دیگه میتونم قد بكشم ؟اصلا میتونم بازم قدبكشم؟
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
۰
۰
سلام.من ۱۸ سالمه قدم ۱۶۸ آیا بازم قد میكشم؟
به پزشك مراجعه كنم تاثیری داره یا نه؟
بارانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
۳
۰
باسلام من 15 سالمه با قد 153 مادرم 157 و پدرم 176 هستش من یك سال ونیم هست كه عادت میشم خیلی دلم میخواد كه حداقل به 165 برسم و كوتاهی قدم به شدت عذابم میده میخواستم اگر میشه بهم بگید با توجه به شرایط قدی پدر و مادرم تا چند سانت جای رشد دارم ؟ صفحات رشدم هنوز باز هستن؟؟؟ ممنون
امیر
Germany
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۱
۰
سلام.من متولد ۷۸ هستم و قدم ۱۷۳ سانته و تقریبا با پدرم هم قدم و توی ۲ ساله گذشته فقط ۱ یا ۲ سانت قد كشیدم.آیا احتمال داره بازم قد بكشم و اگر میشه حدودا چقدر؟؟
كیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۱
سلام من تازه چند روزه ١٨ سالمه شده قدم ١٦٠ پدرم ١٧٥ و مادرم ١٦٠ ایا امكان داره قدم ١٦٥ بشه تو رو خدا خیلییی میخوام
نگار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
۰
۲
سلام من ۱۵ سالمه مادرم قدش ۱۶۲وبابام قدش۱۸۰ خودمم ۱۵۶ قدمه امكان داره قد بكشم دوباره لطفا هرچی زود تر جواب بدید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
۲
۰
سلام . من چند ماه میشه كه 18 سالم شده قدم 165 هست مادرم 150 و پدرم 160 . امكان رشد هست برام ؟ خیلی نگرانم
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
۱
۳
سلام من پنج ماهه ادت شده ام و خودم قدم 151 وپدرم قدش 170و مادرم قدش165 و خودم 13سالمه میخواستم بدونم دارویی هست برای افزایش قد یا ورزش هم میتواند مواثر باشد
shahin
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
۲
۳
سلام من 18 سالمه و قدم 173 سانت هستش ،ورزش بوكس رو انجام میدم البته تمرینات كششی هم دارم، میخواستم بپرسم كه ایا میتونم قدم 176 برسونم یا نه ؟
Shahin
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
ممنون از پاسخ شما ،ولی واسم همون سه سانت خیلی مهمه و اینكه جدی دارم ورزش میكنم(اصولی) ،حالا به نظر شما همون سه سانت رو میكشم ؟...بعد ی سوال دیگه داشتم آیا راسته كه میگن امواج وای فای بر رشد قد اثر منفی داره ؟صحت علمی داره یا نه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
۰
۱
باسلام پسری16.5ساله ام قدم174وقدپدرم180ومادرم165می باشد عكس رادیولوزی گفته كه سن استخوانی م17 میباشدوصفحه رشدم بسته شده یعنی من دیگه قدم افزایش پیدانمیكنه؟توروخدا خیلی برام مهمه
BL
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
۰
۳
سلام. من 175 قدم و 17 سال و 4 ماهمه. پدر م 173 و مادرم 158.من الان دو سه سانتی از پدر م بلند ترم. تو فامیل اكثرا بالای 180 هستن.من رفتم دكتر تغذیه بهم روی داد.،ایا میتونم به 180 بریم؟ بارفیكس هم می رم. و میخوام بر م تكواندو.
negin
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
۰
۴
سلام من 13 سالمه قد مادرم 158و قد پدرم 163 هستش قد من هم 151 هستش
1سال و نیمه عادت ماهانه میشم
میخواستم بدونم قدم تا چ مقدار رشد میكنه و چیكار كنم كه سریع تر رشد كنم؟
ممنون میشم جواب بدین
مریم. ق
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
۴
۰
با سلام - پسر من سیزده سال و نیمشه ، علایم بلوغ داره ، میخواستم بدونم تا چه سنی قد می‌كشه؟ الان حدود 160 هست - میزان قدی كه می‌كشه حدودا چقدره؟ ممنون اگه پاسخ بدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
۱
۲
سلام ببخشید من یك بار دیگه هم پیام دادم ولی جوابی دریافت نكردم من ۱۳سالمه قدم ۱۶۱ قد پدرم۱۷۸و قد مادرم ۱۵۵ است می خواستم بپرسم امكانش هست قدم تا ۱۷۰بره یا اینكه بالاتر چیكار كنم چه ورزشی شنا خوبه.؟؟؟؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
۸
۱
سلام . من 27 سالمه 170 قدم و از پدر و مادرم حدود 10 سانت بلندترم میخواستم بدونم این قرصهای كه برای افزایش قد بعد سن رشد تبلیغ میكنند مثل گلاتاپیور و ارجنین در كنار ورزشهای كششی به بلندی قد من كمكی میكنه یا نه
مهرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
۰
۶
با سلام و عرض ادب من یه پسر ۱۵.۵ سالم حدود یه سالی میشه كه وارد سن بلوغ شدم یا در واقع یه مقدار دیر به سن بلوغ رسیدم و الان قدم ۱۷۳ میخواستم بدونم من تا چه حد رشد میكنم وایا دیر رسیدن در سن بلوغ تایید داره?
hasan.shadow
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
۴
۱۶
سلام خسته نباشین,من یه پسر16 ساله هستم و ورزش هم میكنم.من قدم دقیقا170هست میخواستم ببینم تا سن 19 یا20 سالگی كه حداكثر قد رو دارام,قدم چن سانتی متر میشه؟
لطفا زود تر جواب بدید منتظرم...
ترانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
۶
۱۲
سلام خسته نباشید من امروز شد ۱۲ سالن و قدم ۱۵۶ هیت و ژن بلندی درخانواده داریم به نظرتون چقد قد میکشم و دوست دارم ۱۷۰ تا ۱۷۸ بشم و ورژش هم انجام میدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
۸
۱۲
سلام من ۱۷ سالم هست و قدم ۱۶۸ هست امکان رشد قد هست ؟!
بهار
United States of America
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
۱
۰
اره بلند میشید
آ رزو
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
۰
۰
سلام من آرزو هستم ۱۳ سالمه من قدم ۱۵۰ سانته می‌خوام بدونم که قدم به سنم مناسبه یا نه لطفاً بهم بگی �‌خوام بدونم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها