مجلس شورای اسلامی به دستگاه های اجرایی اجازه داد تا یک درصد از اعتبارات خود را برای فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در تولید برنامه های صدا و سیما اختصاص دهند.
کد خبر: ۷۷۶۴۹۰
اختصاص بودجه برای مشارکت در برنامه سازی رسانه ملی

به گزارش واحد مرکزی خبر، براساس مصوبه نمایندگان قرار شد رسانه ملی با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه ها و سازمان های ذیربط به تولید و پخش برنامه ها اقدام کند.

همچنین مجلس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را مکلف کرد اعتبارات هزینه ای مراکز و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی وابسته به دانشگاه ها و وزارتخانه هایی را که دارای ردیف بودجه هستند صرفا براساس پیشنهاد دانشگاه یا وزارتخانه ذیربط در مقاطع سه ماهه متناسب با وصول درآمدها و در سطح اعتبارات مصوب اختصاص دهد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مکلف شد از محل اعتبارات خود با تشکیل کمیسیون پزشکی بنیاد و یا مراجع قانونی، به والدین و همسران شهدا که به دلیل کهولت سن و یا بیماری صعب العلاج نیاز به نگهداری دارند در صورتی که در میان خانواده فرد یا افرادی از آنها نگهداری کنند نسبت به پرداخت حق نگهداری به میزان سی درصد حداقل حقوق کارکنان دولت اقدام کند.

پرداخت مطالبات فرهنگیان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتباری افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان در سال ۱۳۹۴ در نظر گرفتند.

نمایندگان در نشست علنی امروز با 114 رأی موافق، 48 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن ، با این مصوبه موافقت کردند.

بودجه ۲ میلیارد دلاری بخش دفاعی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص بودجه برای تقویت بنیه دفاعی در سال آینده موافقت کردند.

مبلغ این بودجه 2 میلیارد دلار خواهد بودکه از صندوق توسعه ملی در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.

هدفمندی یارانه‌ها برگشت خورد

مجلسی ها مواد مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۹۴ را یک بار دیگر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

این ارجاع در پی تصویب پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر کسر 120هزار میلیارد تومان از بودجه مربوط به هدفمندی یارانه‌ها روی داد.

مجلس شورای اسلامی سقف درآمد دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده را 48 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد برای ایجاد تناسب میان درآمدها و هزینه‌های اجرای هدفمندی یارانه‌ها این تبصره برای کارکارشناسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شود تا ضمن بررسی سریع به این موضوع بعد از ظهر امروز این مسئله در صحن طرح شود.

اختصاص 48 هزار میلیارد ریال به بخش سلامت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 1394 با اختصاص 48 هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی به بخش سلامت موافقت کردند.

اعتبارات ویژه حوزه سلامت به صورت استانی

نمایندگان مردم در خانه ملت با اختصاص اعتبارات حوزه سلامت به صورت استانی مخالفت کردند.

براساس تبصره الحاقی 13 لایحه بودجه سال 94 کل کشور؛ زوجهای مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به‌جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند.

تسهیلات مزبور توسط تولید‌کنندگان و فروشندگان متقاضی که عرضه‌کننده کالاهای بادوام داخلی هستند، ارائه می‌شود و بانکها صرفاً پرداخت اقساط را تقبل می‌نمایند. بانکها و مؤسسات اعتباری موظفند با درخواست فروشنده پس از أخذ تضمین‌های لازم از زوجین، پرداخت اقساط را تقبل کنند.

افزایش سرمایه صندوق‌های ضمانت صادرات و توسعه صنایع معدنی و دریایی

نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند، به منظور افزایش سرمایه دولت در صندوق‌های ضمانت صادرات ایران، حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، بیمه فعالیت‌های معدنی، توسعه و حمایت از صنایع دریایی و ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، در سال 1394 از محل وصولی اقساط حساب ذخیره ارزی، 200 میلیون دلار به صندوق ضمانت صادرات ایران و 100 میلیون دلار به سایر صندوق‌های موضوع این بند به نسبت مساوی، پرداخت کند.

نرخ تبدیل مبالغ دلاری مذکور، نرخ روز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

مخالفت با بودجه‌ریزی بدون نظارت و حسابرسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تبصره‌ای در لایحه بودجه مبنی بر بودجه‌ریزی عملیاتی و ارائه کمک اعتباری به دستگاه‌ها بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه‌های دولتی و نظارت دستگاه‌ها مخالفت کردند.

نمایندگان ، پس از اخطار احمد توکلی، با حذف تبصره 20 ماده واحده لایحه مذکور با 164 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس آن مجلس با بودجه‌ریزی عملیاتی اما بدون نظارت دستگاه‌های نظارتی مخالفت کردند.

اختصاص 83 میلیارد تومان برای اجرای طرح حدنگار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبلغ 830 میلیارد و 200 میلیون ریال برای اجرای طرح حد نگار (کاداستر )‌ اختصاص دادند .

مجلس به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه داد به ازای هر مورد ارائه پاسخ الکترونیک به استعلامات و اعلام وضع املاک از بانک جامع اطلاعات املاک علاوه بر تعرفه مصوب دریافتی درمناطق شهری مبلغ 300 هزار ریال و غیر شهری 100 هزار ریال اخذ کند.

تکلیف وزارت بهداشت در پرداخت بودجه یارانه‌ها و ارزش افزوده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کردند تا پایان اردیبهشت 1394 اعتبارات هزینه ای ردیف های هدفمندی یارانه ها، یک درصد ارزش افزوده و پزشک خانواده را براساس شاخص و سرانه جمعیتی و دستورالعملی که تعیین می‌کند میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به تفکیک استان و شهرستان توزیع و ابلاغ کند.

حداقل 5 درصد تا 7 درصد از منابع این تبصره صرفا برای هزینه های جامعه هدف ایثارگری به مصرف می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها