جام جم سرا: دختری ۲۱ ساله‌ام. ۲ سال است با پسری از طریق چت آشنا شدم که در شهر دیگری زندگی می‌کند. یک سال است تصمیم به ازدواج گرفتیم، اما او بهانه ورشکستگی پدرش را می‌آورد و هرچند که بشدت به من وابسته است به خواستگاری‌ام نمی‌آید. چه کنم؟
کد خبر: ۷۷۶۴۴۴
توی چت گفت میاد خواستگاریم، اما نیومد!

پاسخ مشاور:‌‌ همان طور که می‌دانید انتخاب همسر از مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین انتخاب‌ها برای خوشبخت شدن در آینده است. در این میان برای مرد‌ها انتخاب شغل هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا کسب هویت شغلی، یکی از پیش نیازهای ازدواج مناسب است؛ بنابراین در قدم اول از شغل پسر مورد علاقه‌تان مطمئن شوید و اینکه مشغول به کار هست یا نه.

با این حال اگر انتخابتان با دقت و حساب شده است و رابطه‌تان را با نیت ازدواج آغاز کرده‌اید، راهنمایی‌های زیر به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید.


از نیت پسر مورد علاقه‌تان مطمئن شوید

اشاره نکرده‌اید که آیا خانواده‌ها هم از این رابطه شما اطلاع دارند یا نه. توجه داشته باشید که با توجه به اهمیت موضوع ازدواج، خانواده‌ها باید از قصد و نیت شما برای رسیدن به یکدیگر هرچه زود‌تر آگاه شوند. به خصوص خانواده طرف مقابل برای انجام مراسم خواستگاری باید هرچه زود‌تر اقدام کنند زیرا یکی از روش‌های راستی آزمایی تصمیم پسر‌ها برای ازدواج، اقدام خانواده آن‌ها برای خواستگاری است. با توجه به اینکه پسر مورد علاقه‌تان ورشکستگی پدرش را بهانه نیامدن به خواستگاری کرده است، اگر این مسئله برایتان مهم نیست به او اطمینان بدهید که در مراسم خواستگاری این موضوع برایتان مهم نخواهد بود و منتظر واکنش او باشید. اگر باز هم به خواستگاریتان نیامد در نیت او برای ازدواج تامل بیشتری کنید.


به شخصیت مجازی او اعتماد نکنید

انتخاب همسر باید دقیق‌ترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب یک انسان باشد. شما در فضای مجازی که اعتماد چندانی به آن نیست با پسری دوست شده‌اید و ممکن است حتی از شخصیت حقیقی او اطلاعات درستی نداشته باشید. بنابراین شما باید ابتدا یک شناخت دقیق نسبت به همسر آینده‌تان پیدا کنید. این امر فقط با تحقیق میسر خواهد شد.
یکی از آشنایان مورد اعتمادتان را به شهر پسر مورد علاقه‌تان بفرستید تا شما را در جریان خصوصیات اخلاقی و اجتماعی پسر مورد علاقه‌تان قرار دهد و اگر او از هویت سالم و شغل مناسب برخوردار بود، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در غیر این صورت، این انتخاب نمی‌تواند یک انتخاب هوشمندانه و دقیق باشد. منظور از داشتن هویت سالم هم، این است که پسر مورد علاقه‌تان از رشد مناسب اجتماعی، اقتصادی، عاطفی، روانی، اخلاقی و مذهبی برخوردار باشد.


به مثلث عشق توجه کنید

عشق واقعی دارای سه بعد جذابیت، صمیمیت و پیمانداری یا تعهد است. اگر طرف مقابل برای شما جذابیت‌های لازم از جمله ظاهری، اجتماعی، اخلاقی و... را داراست، شما باید از میزان صمیمیت، تعهد و مسئولیت پذیری او نیز مطمئن شوید تا خوشبختیتان را در آینده تضمین کنید.
بار دیگر از شما می‌خواهم که با فکر کردن به موارد مطرح شده، بهترین تصمیم را برای آینده خود در زندگی مشترک بگیرید. در ضمن تلاش کنید تا تصمیمتان را بدون ادعاهای او مانند اینکه «بشدت به تو وابسته شده‌ام و بدون تو می‌میرم» بگیرید تا تصمیمی منطقی‌تر باشد. (محمدباقر ذبیحی - کار‌شناس ارشد روانشناسی/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
۰
۰
بیخودی زور نزن راستش دختری كه غرور نداشته باشه وخودشو زیر دست وپا بیاندازه قابلیت زندگی رو نداره اینهمه منت كشیدن وقربون صدقه رفتن واسه چی.
كاظمی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
۰
۰
اصلا خواستگار یه موجود بدیه ، میاد تموم میوه و شیرینی های گرون قیمت ما رو می خوره بعدش دیگه پیداش نمیشه !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
مگه الان كسی خواستگاری هم میره؟؟؟
علی
United States
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
۰
۰
نگران نباش حتما زن و بچه داره گرفتاره !!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها