بیماری‌های اسکلتی عضلانی بر کیفیت زندگی افراد اثر می‌گذارند

خیلی عذر می‌خواهم؛ گویا اسکلتتان بیمار است!

جام جم سرا: نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، تاکید کرد: بیماری‌های اسکلتی عضلانی، کیفیت کار و زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند و کم‌تحرکی مردم از جمله موارد ابتلا به عوارض این بیماری به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۷۶۰۲۶
خیلی عذر می‌خواهم؛ گویا اسکلتتان بیمار است!

محمدرضا جمالزاده اظهار داشت: بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران با شعار «نیم قرن تجربه بالینی، پشتوانه بهبود کیفیت زندگی»، هم زمان با پنجاهمین سال تاسیس انجمن فیزیوتراپی ایران و با هدف به روز کردن اطلاعات و دانش فیزیوتراپیست‌ها و سایر گروه پزشکی و ارائه نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه نقش فیزیوتراپیست در پیشگیری و درمان بیماری‌ها اردیبهشت سال ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت: کنگره سالیانه جنبه عمومی داشته و درباره محورهای مختلف مانند فیزیوتراپی در بیماری‌های سیستم اسکلتی عضلانی، عصبی، اختلالات و انحرافات ستون فقرات، حرکات اصلاحی، صدمات ورزشی، اطفال، سالمندان، سلامت زنان، و... بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

وی گفت: بیماری‌های اسکلتی عضلانی کیفیت کار و زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از جمله مواردی که این بیماری‌ها را به دنبال دارد کم تحرکی است. کم تحرکی یکی از مشکلات مهم امروز کشورهاست که روز به روز در حال افزایش بوده و سلامت انسان را به خطر انداخته است. در این بین سازمان‌های مختلفی در تلاش هستند تا به نحوی از شدت و عوارض آن در بین افراد جامعه از کودک تا افراد مسن بکاهند و فیزیوتراپی به عنوان یکی از رشته‌های پزشکی می‌تواند به کمک این سازمان‌ها آمده و ضمن شناسایی و مبارزه با عوامل ناتوان کننده در بهبود کیفیت زندگی نقش موثر ایفا نماید.

دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران افزود: امروزه فیزیوتراپی تنها کاربرد دستگاه در مراکز درمانی نیست بلکه فیزیوتراپی مجموعه خدماتی برای افراد جامعه است تا حداکثر حرکت و توانایی عملی خودرا در طول دوران زندگی حفظ نموده، و در صورت هر نوع کاهش حرکت و توانایی عملی ناشی از آسیب‌های مختلف، آن راتوسعه و به حالت اولیه برگردانند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها