فردا یکشنبه نخست وزیر رژیم صهیونیستی عازم آمریکا می شود تا در کنگره آن کشور علیه توافق هسته ای احتمالی ایران و غرب سخنرانی کند در حالی که بلندپایه ترین مقام امنیتی سابق اسرائیل می گوید سفر نتانیاهو از همین حالا شکست خورده است و راه به جایی نخواهد برد.
کد خبر: ۷۷۵۳۸۵
ایران بین شیطان بزرگ و کوچک اختلاف انداخت

به گزارش جام جم آنلاین، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو فردا با وجود ناخرسندی دولت باراک اوباما به واشنگتن سفر می کند تا برای سخنرانی اول مارس در کنگره امریکا آماده شود؛ سخنرانی که قرار است علیه توافق غرب با ایران بر سر برنامه هسته ای تهران ایراد شود و اختلافی ترین و جنجالی ترین اقدام از نوع خود در روابط بین تل آویو و واشنگتن به شمار می رود.

فردای روز سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن، هزاران کیلومتر آنسوتر در سوییس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با جان کری همتای آمریکایی خود مذاکرات تکمیلی را به صورت دو جانبه دنبال خواهد کرد و شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی این دیدار، تاکید دو طرف بر تعامل در بحث انرژی است و به همین دلیل هم قرار است علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در کنار دیدار دو وزیر، گفتگوهایی داشته باشد.

این تحولات در حالی پیش رو است که کاخ سفید عصر روز گذشته (جمعه) نیز تاکید کرد که تلقی دولت آمریکا این است که سفر نتانیاهو تاثیری بر نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و غرب نخواهد گذاشت.

مائیر داگان رییس سابق دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) نیز می گوید در پرونده هسته ای ایران این نتانیاهو بود که با رویکرد اشتباه خود بزرگترین خسارت راهبردی را به اسرائیل وارد کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، داگان خود را در نگرانی های نتانیاهو شریک دانست و گفت که خودش را در شمار «چپ های اسرائیلی» نمی داند اما افزود: راه حل های نتانیاهو فایده ای ندارد و درباره پرونده ایران، نتانیاهو بزرگترین ضرر راهبردی را به اسرائیل زده است.

رییس سابق موساد درباره سفر نتانیاهو به واشنگتن برای سخنرانی علیه برنامه هسته ای ایران و توافق احتمالی مرتبط با آن گفت: نتانیاهو باید بر اساس برآورد صحیح از وضعیت عمل کند... این سخنرانی با طرف های حرفه ای به بحث گذاشته نشده است...هدف نتانیاهو از این سخنرانی چیست؟ او در پی تشویق و کف زدن دیگران است؟! معلوم است که سفر نتانیاهو به واشنگتن شکست خورده است.

داگان از این هم فراتر رفت و گفت: چتر وتوی اقدامات ضد اسرائیلی که آمریکا بر سر تل آویو گشوده است، به زودی کنار می رود و آن وقت، اسرائیل خود را به سرعت در برابر تحریم های بین المللی خواهد دید.

وی افزود: خطر این مواجهه اسرائیلی – آمریکایی قابل تحمل نیست و ایران احساس می کند که توانسته است اهرم جدایی را بین دو همپیمان یعنی آمریکا و اسرائیل بکوبد...ایران توانست بین دو شیطان بزرگ و کوچک – به تعبیر خودش- اختلاف بیندازد.

تقلاهای نخست وزیر رژ‍یم صهیونیستی برای به شکست کشاندن مذاکرات تیم دیپلماسی ایران با طرف های غربی در حالی ادامه دارد که اختلافات بین دولت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو به شکل بی سابقه ای تشدید شده و در جدیدترین تحول، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا تصمیم گرفته اند سخنرانی جنجالی نخست وزیر اسرائیلی را در کنگره کشورشان تحریم کنند.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها