خونسردی خود را با «نعنا» حفظ کنید

یک چای گیاهی آرامبخش برای تقویت اعصاب

جام جم سرا: گرچه در گذشته استرس آنقدر‌ها هم شایع نبود، اما طب سنتی نسخه‌های ضداضطراب موثری دارد که می‌تواند به کمک شما بیاید تا لذت آرامش را بچشید. نعنا، یکی از تجویزات گیاهی اثرگذار بر تقویت آرامش و حفظ خونسردی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۷۴۷۵۶
یک چای گیاهی آرامبخش برای تقویت اعصاب

مگر می‌شود در این دنیای پرهیاهو زندگی کرد و استرس نداشت؟ حتی اگر خود شما هم آدمی آرام باشید، باز هم محیط زندگی به‌ویژه در شهرهای بزرگ به‌گونه‌ای است که شما را درمعرض انواع و اقسام استرس‌ها قرار می‌دهد و این استرس‌ها به مرور دردسرساز می‌شوند.

اگرچه در گذشته استرس آنقدر‌ها هم شایع نبود، اما طب سنتی نسخه‌های ضداضطراب موثری دارد که می‌تواند در قرن بیست و یکم به کمک شما بیاید تا بار دیگر لذت آرامش را بچشید. یکی از این توصیه‌های شفابخش استفاده از گیاه پرمصرف نعناع است که البته خیلی‌ها آن را به‌عنوان داروی دل‌درد و مشکلات گوارشی می‌شناسند.
گفته شده که نعناع خلط‌آور و سرفه‌آور هم هست و به‌رفع التهاب پوستی و اگزما و... نیز کمک می‌کند. از دیگر خواص این گیاه می‌توان به تسکین علائم سرماخوردگی و درد و همچنین ایجاد آرامش اشاره کرد.

برای درست کردن چای آرام‌بخش نعناع، برگ‌های نعناع را داخل ظرف مناسبی بریزید و آب جوش را اضافه کنید و اجازه دهید ۵-۴ دقیقه بماند و دم بکشد. برای تغییر ذائقه گاهی می‌توانید کمی بابونه هم به این چای اضافه کنید. (دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارماکوگنوزی/زندگی مثبت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها