شور و حال خریدهای سال نو شهر را فرا می گیرد

آغاز برگزاری بازارچه های خیریه نوروزی برای کمک به نیازمندان

سال به اواسط اسفند رسیده یا نرسیده بوی نوروز مشام‌ها را می‌نوازد و تب ۴۰ درجه خرید، شهر را فرا می‌گیرد، فرقی هم نمی‌کند که آدم بی خیالی باشی، باز افسون خرید و بازارگردی تو را رها نمی کند و به طرز خارق العاده ای همه راهها به بازار ختم می شود.
کد خبر: ۷۷۴۶۵۷
آغاز برگزاری بازارچه های خیریه نوروزی برای کمک به نیازمندان

این روزها و شبها اگر خدای نکرده هوس کنی برای خرید بیرون بروی، حداقل چند ساعتی اضافه تر از روزهای عادی باید معطل شوی. این معطلی در همه جا هست، در اتوبوس، تاکسی، ماشین شخصی، حتی در حالتی که پیاده هستی و می خواهی قدم بزنی. دلیلش هم که احتیاج به گفتن ندارد، شلوغی خیابانها و تجمع دست فروشان و البته خریدارانی که دورشان حلقه زده اند .

در این میان کسانی که قدرت مالی بالاتری دارند، همواره در حال خرید هستند و انگار افزایش قیمت‌ها برای آنها تفاوتی ندارد. حضور این افراد در مجتمع های تجاری اسم و رسم دار و سایر فروشگاه های عرضه کننده اجناس لوکس پررنگ تر است اما این اقشار کم درآمد و ضعیف هستند که معمولا سالی یک یا دو بار خرید می‌کنند و با وجود این قیمت های عجیب و غریب، فرصت از آنها گرفته می شود و خواسته‌هایشان زیر موج گرانی‌ها رنگ می‌بازد.

در این اوضاع و احوال، شهرداریها و اصناف مختلف هم گردهم جمع می شوند تا بازارچه های نوروزی را در نقاط مختلف شهرها راه اندازی کنند. بازارچه هایی که در آن هم فروش خوب باشد و هم قیمتها، مناسب تا هم فروشندگان بهره خود را ببرند و هم مردم، خریدهایشان را انجام دهند.

برخی گروهها و سازمانهای خیریه نیز تلاش می کنند تا با برگزاری بازارچه هایی در آخرین ماه سال، هم به رونق بازار خرید مردم بیفزایند و هم از سودی که حاصل می شود در راه اهداف موسسه خود بهره بگیرند.

یکی از این موسسات، "خانه توانمند سازی مادران و نوجوانان آینده " است که امسال به رسم سالهای گذشته یک بازارچه نوروزی را با هدف جلب کمکهای مردمی در مجموعه فرهنگی تفریحی "تلاش" وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی در نزدیکی چهار راه پارک وی تهران برگزار می کند.

هدف این موسسه، ارائه خدمات آموزشی و حمایتی برای خانواده هایی است که قربانی مشکلاتی نظیر فقر، اعتیاد، کارکودک، و خشونت(به ویژه علیه زنان ) هستند. .

"خانه ای برای آینده"، در نظر دارد با ارائه خدمات آموزشی و حمایتی گامی در جهت توانمندسازی ساکنین محل( به ویژه زنان و نوجوانان ) بردارد .

این موسسه خیریه از طریق ایجاد فرصت های شغلی برای درآمدزایی این افراد و خانواده هایشان، برگزاری کلاس های آموزشی برای کار آفرینی آنها نظیر خیاطی، آرایشگری، برقکاری و..، یافتن حامیان مالی برای کمک به حل مشکلات اقتصادی آنان و ارایه خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به آنها تلاش می کند به اینگونه خانواده ها و امنیت و آرامش در جامعه کمک کند.

خانه ای برای آینده در بازارچه خیریه خود قصد دارد صنایع دستی ، زیور آلات،لباس، بافت ، فرش و مواد غذایی و دیگر محصولاتی را که اکثرا توسط افراد تحت پوشش موسسه تهیه شده است، به فروش بگذارد.

زمان برگزاری این بازارچه امروز و فردا - 7و 8 اسفند 93 - ساعت 10 تا 22 و محل آن مجموعه فرهنگی تفریحی تلاش در خیابان ولیعصر تهران، نرسیده به چهار راه پارک وی اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها