سخنگوی دولت گفت: مقید هستیم مذاکرات هسته ای حداکثر تا ۱۱ فروردین به سرانجام برسد و نه فقط در کلیات بلکه در کلیات و جزییات.
کد خبر: ۷۷۴۴۷۷
مقیدیم مذاکرات تا ۱۱ فروردین به سرانجام برسد

محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به حضور رییس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون، دستیار ویژه رییس جمهور در دور اخیر مذاکرات گفت: به دلیل اینکه مقیدیم مذاکرات حداکثر تا 11 فروردین به سر انجام برسد، این تغییر رویه لازم بود تا بتوانیم با این تغییر رویه حقوق مردم را استیفا کنیم.

اختصاص ۳۴میلیارد تومان به داروی درمان​های سرپایی

سخنگوی دولت گفت: امروز با مصوبه هیات وزیران پوشش بیمه ای برای خدمات تعویض مفاصل افزایش یافت.

نوبخت پس از پایان جلسه امروز هیات دولت به اتفاق وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان میراث فرهنگی که در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، افزود: برای برخی داروهایی که در درمان های غیربستری و سرپایی نیازمندی وجود دارد تا سقف 34 میلیارد تومان با مصوبه هیات وزیران اختصاص یافت.

وی گفت: برای اینکه سهم صادرات برق را به بیش از 12 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم و زمینه افزایش بازدهی نیروگاه های برق را به صورت بخار و سیکل ترکیبی فراهم کنیم مقرر شد، صرفه جویی این بخش به سرمایه گذارانی که صرفه جویی را رقم زدند، اختصاص یابد.

پرداخت بدهی های دولت به شهرداری ها

نوبخت افزود: دولت همچنین تصویب کرد 200 میلیارد تومان از بدهی های دولت به شهرداری ها پرداخت شود و دولت این اقدام را از وظایف و تعهدات خود به عنوان رد دیون و کاهش بدهی ها به شهرداری ها می داند.

سخنگوی دولت اظهارداشت: دیروز با آخرین هماهنگی که با خزانه داری کل داشتیم، حقوق ماه بهمن و عیدی پایان سال همه دستگاه ها تقریبا پرداخت شده است و پیگیری کردم اگر دستگاهی باقی مانده است، اقدام شود.

آماده پرداخت یارانه اسفند هستیم

وی افزود: با وجود فشارهایی که بدخواهان ایران با تشدید تحریم ها و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی دارند مقدمات لازم را فراهم کردیم تا به دقت حقوق ماهانه اسفند به کارکنان پرداخت شود و خزانه خود را برای پرداخت یارانه به موقع آماده کند.

نوبخت گفت: تقدیر این بود این دولت در شرایطی مدیریت کشور را بر عهده بگیرد که سختی های زیادی از گذشته بر جا مانده است تا بتوانیم این امور را تسهیل کنیم.

سخنگوی دولت افزود: این هفته، شورای اقتصاد 2 مصوبه داشت که در یک مورد 7 و نیم میلیارد دلار برای توسعه حمل و نقل بار و مسافر اختصاص یافت و بر اساس آن باید سالانه به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده های محیط زیست و کاهش تصادفات، خدمات ریلی و حمل و نقل بار مسافر حداقل سه درصد توسعه یابد.

نوبخت اظهارداشت: در مصوبه دیگر شورای اقتصاد با هدف صرفه جویی یک میلیارد لیتری در مصرف نفت و گاز مقرر کرد بیش از یک میلیارد و 650 میلیون دلار برای برقی کردن چاههای کشاورزی اختصاص یابد و در سه سال و سالانه 100 هزار چاه که آبرسانی آن به صورت گازوییلی است، برقی شود.

وی افزود: ‌این اقدامات را می توان برای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تعریف کرد زیرا تاکید بر صرف جویی در انرژی و ارزان کردن خدمات از سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است.

نان گران نمی شود


سخنگوی دولت گران شدن قیمت نان را در سال آینده تایید نکرد.

نوبخت در نشست هفتگی خود سخنان یک نماینده مجلس درباره گرانی قیمت نان در لایحه بودجه سال 94 را تکذیب کرد و گفت: نمی دانم این اظهار نظر بر اساس کدام بند لایحه بودجه انجام شده است.

وی با بیان اینکه دولت چنین هدفی برای سال آینده ندارد، افزود: امسال هم افزایش قیمت نان برای دولت مطلوب نبود و اگر شرایط نانواها نبود این افزایش انجام نمی شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره تک نرخی شدن ارز گفت: این کار نیازمند شرایط بهتری است.

نوبخت افزود: باید بازار ارز را در این شرایط دریافت ها و پرداخت ها و تحریم ها مدیریت کنیم که بانک مرکزی به نسبت در این زمینه موفق بوده است.اگر شرایط بهتر شود تک نرخی شدن ارز انجام می شود.

سخنگوی دولت به تصمیم هفته قبل دولت برای متقاضیان مسکن مهر اشاره کرد و گفت: دولت 1000 میلیارد تومان کمک بلا عوض برای تکمیل شبکه های آب و فاضلاب و برق واحدهای مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو گذاشت زیرا در این شرایط برای متقاضیان مسکن مهر امکان پرداخت این پول نبود.

نوبخت درباره سیاست یارانه ای دولت در سال آینده هم گفت: درباره سیاست یارانه ای قطعا همان رویه سال 93 را داریم البته برای نوآوری هایی هم برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود: مقیدیم که علاوه بر یارانه هایی که به بخش بهداشت می دهیم، 1200 میلیارد تومان از محل هدفمندی برای تسهیلات ارزان قیمت مسکن و 1000 میلیارد تومان برای کمک به برنامه های اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان اختصاص دهیم.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها