قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر معروف به یاکوزا زمانی که در انتظار اجرای حکم اعدام خود بود، به اتهام انتقال هروئین به زندان به دومین حکم اعدام خود محکوم شد.
کد خبر: ۷۷۴۰۰۸
پرونده زندگی‌«یاکوزا» بسته شد

به گزارش جام‌جم، چندی قبل ماموران مبارزه با موادمخدر استان گیلان متوجه فعالیت یک قاچاقچی حرفه‌ای در شهرستان بندرانزلی شدند. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد، متهم از مجرمان حرفه‌ای است که چند سال قبل به اتهام قاچاق موادمخدر در کرمان دستگیر و به زندان محکوم شده بود.

او پس از گذراندن سه سال درخواست کرده بود به زندان کرج منتقل شود که با درخواست او موافقت شده بود. متهم در ادامه با گرفتن «رای باز» به انزلی آمده و اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته بود.

ازدواج در ژاپن

ماموران که تحقیقات خود را روی مرد تبهکار به نام «محمدرضا» متمرکز کرده بودند، در ادامه متوجه شدند که محمدرضا مدتی را در ژاپن زندگی می‌کرده و پس از ازدواج با زن ژاپنی، خود به ایران بازگشته بود.

محمدرضا آشنایی کاملی با فنون رزمی دارد و به دلیل فعالیتش در ژاپن به «یاکوزا» معروف شده بود. پس از اطمینان از فعالیت دوباره یاکوزا در بندرانزلی، ماموران وارد عمل شده و متهم را دستگیر کردند.

اولین حکم اعدام

در بازرسی از مخفیگاه او نیز بیش از 13 کیلو ماده مخدر شیشه کشف شد که متهم قصد توزیع آن را داشت. با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه انقلاب رشت فرستاده شد و رییس دادگاه او را به اتهام در معرض فروش قرار دادن بیش از 13 کیلو ماده مخدر شیشه به اعدام محکوم کرد.

با اعتراض یاکوزا به حکم مجازاتش، پرونده برای رسیدگی نهایی به دادستانی کل کشور فرستاده شد.

دومین اعدام

در حالی که پرونده مرد قاچاقچی در دادستانی کل کشور در حال بررسی بود، مسئولان زندان رشت متوجه شدند یاکوزا در ملاقات حضوری با خانواده‌اش از آنها موادمخدر گرفته و قصد توزیع آن را در زندان دارد.

مرد زندانی قبل از ورود به بند دستگیر و در بازرسی از او 325 گرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در دمپایی جاسازی شده بود، کشف شد.

این‌بار پرونده یاکوزا برای محاکمه به شعبه اول دادگاه انقلاب رشت ارسال شد که قاضی دادگاه او را به اتهام قاچاق 325 گرم هروئین به اعدام محکوم کرد.

سرانجام با تائید حکم اعدام از سوی دادستانی کل کشور و تنفیذ رییس قوه قضاییه، حکم اعدام این قاچاقچی سحرگاه دیروز در زندان مرکزی رشت اجرا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رسوا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
۰
۰
چرا انقدر ساده به قضیه نگاه میكنید.هركسی هرخلافی ام بكنه میشه دور از جامعه نگهش داشت.ولی كسی اجازه نداره جای خدا تصمیم بگیره و حق زندگی رو از كسی بگیره.كسی میدونه كه ایا اون بنده خدا اصلا ملاقاتی داشته یانه؟اگر كسی واسش جنس اورده پس چرا اونو نگرفتن.انقدر ساده به قضیه نگاه نكنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها