جام جم سرا: دردهای شکمی در سنین بلوغ، باروری و دوران یائسگی فقط مربوط به احشای درون شکم نیست و باید با دقت بیشتری بررسی شود؛ چون ممکن است علائمی از ناراحتی‌های زنانه مربوط به داخل لگن باشد که با درد منتشر به شکم تظاهر کرده‌ است.
کد خبر: ۷۷۳۵۶۹
۱۱ دلیل برای دردهای لگن، رحم و تخمدان زنان

دو عضو مهم در زنان، یعنی رحم و تخمدان‌ها، بیماری‌های گوناگونی دارد که در این مطلب به هر یک از آنها اشاره خواهیم کرد.

اگر درد لگنی بیش از شش ماه طول بکشد و در فعالیت و زندگی روزمره زن تاثیر بگذارد، به عنوان درد لگنی مزمن از آن یاد می‌شود. برای بررسی بیشتر باید درباره نشانه‌های درد با بیمار صحبت کرد.

مسائلی نظیر این‌که آیا درد دائمی است، در طول سیکل ماهانه تغییر می‌کند، با دوره‌های ماهانه ارتباط دارد، مدت زمان شروع درد، علائم همراه احساس فشار و سنگینی در ناحیه شکم و لگن، علائم ادراری و مشکلات قاعدگی (لکه‌بینی، خونریزی شدید یا دفع لخته و...) و تغییر در وضع گوارشی مانند یبوست باید کاملا بررسی شود. اما آنچه به متخصص زنان مربوط می‌شود بیماری‌های مربوط به اعضای درون لگن، رحم و تخمدان‌هاست؛ بعد از گرفتن شرح‌حال کامل باید معاینه دقیق لگنی به عمل آید.

ترشحات غیرطبیعی و نمونه‌گیری از آنها و نمونه‌گیری از دهانه رحم با پاپ اسمیر مشخص می‌شود. با معاینه می‌توان به وجود توده نیز پی برد و برای تکمیل معاینه سونوگرافی از بیماران درخواست می‌شود.

علت دردهای لگنی چیست؟

۱-عفونت لگنی: یکی از مهم‌ترین علل درد لگنی وجود بیماری‌های التهابی در لگن است. خانم‌هایی که دچار عفونت‌های مکرر می‌شوند، گاهی عفونت‌شان به قسمت‌های فوقانی مانند لوله‌ها می‌رسد و باعث التهاب در لوله‌های رحمی می‌شود. وجود بعضی توده‌ها در تخمدان هم ممکن است عفونت ایجاد کند؛ بعضی از عفونت‌های ناشی از بیماری‌های آمیزشی هم باعث بروز عفونت منتشره در لگن می‌شود. این بیماران اغلب در طول ماه درد دارند که با عادت ماهانه شدیدتر می‌شود. درمان نیز تجویز داروهای آنتی‌بیوتیک است. اگر بیمار دچار تب شدید باشد، ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان و استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک وسیع‌الطیف و تزریقی باشد.

۲-چسبندگی‌ها: چسبندگی روده‌ها، مثانه به رحم یا چسبندگی در لوله‌های رحمی را در خانم‌هایی بیشتر مشاهده می‌کنیم که سابقه جراحی در رحم و تخمدان، آپاندیسیت و عفونت‌های شکمی دارند. گاهی لازم می‌شود پزشک با عمل جراحی یا استفاده از لاپاراسکوپی بعضی از چسبندگی‌ها را درمان کند.

۳-سرویسیت: سرویسیت یا التهاب سرویکس بیماری‌ای است که در آن سرویکس یا دهانه رحم دچار زخم‌هایی مخملی‌شکل ملتهب و قرمز می‌شود. علت آن نیز معمولا ناشی از عفونت‌های داخل واژن است. این خانم‌ها معمولا دردی در ناحیه شکم و انتهای کمر حس می‌کنند؛ البته گاهی هم از لکه‌بینی شکایت دارند. برای درمان حتما باید نمونه یا پاپ‌اسمیر از دهانه رحم بگیرند و به آزمایشگاه بفرستند. پاپ اسمیر روش تشخیصی خوبی برای یافتن سلول‌های بدخیم دهانه رحم است. توصیه می‌شود همه خانم‌ها بعد از ازدواج هر سال پاپ اسمیر انجام دهند.

۴-فیبروم‌ها: فیبروم‌ها توده‌های خوش‌خیم عضلانی است که در میان زنان شایع است. این توده‌ها با افزایش سن بیشتر بروز می‌کند و ممکن است منفرد یا متعدد باشد. فیبروم‌ها معمولا دردی ایجاد نمی‌کند، ولی گاهی موقعیت و تعداد و اندازه‌شان باعث می‌شود روی رحم، مثانه و روده‌ها فشار وارد آورد و باعث ایجاد درد شود. حتی ممکن است تغییراتی در اجابت مزاج افراد ایجاد کند. البته بیشتر فیبروم‌ها، بخصوص فیبروم‌های بزرگ، با خونریزی‌های شدید همراه است که با سونوگرافی و معاینه دقیق می‌توان به اندازه و تعداد آنها پی برد و درمانی مناسب با توجه به اندازه فیبروم، مکان و سن بیمار انجام داد.

۵-توده‌های تخمدانی: این توده‌ها در هر سنی قبل از بلوغ، بعد از بلوغ و بعد از دوران باروری ممکن است دیده شود. انواع کیست‌ها‌، توده‌های خوش‌خیم و بدخیم می‌تواند باعث ایجاد درد در ناحیه لگن و شکم شود. سونوگرافی اطلاعات خوبی در اختیار پزشک قرار می‌دهد. بعضی از کیست‌ها با خوردن قرص‌های ضدبارداری بهبود پیدا می‌کند، ولی کیست‌هایی هم هست که رشد فزاینده دارد یا علائمی از بدخیمی نشان می‌دهد که در این صورت باید با عمل جراحی خارج و به آزمایشگاه آسیب‌شناسی فرستاده شود.

۶-آندومتریوز: یکی دیگر از علل مهم دردهای لگنی، وجود بیماری آندومتریوز است که این روزها تعداد زیادی از زنان مبتلا به آن در کلینیک‌ها مشاهده می‌شوند. بیماری آندومتریوز به دلیل ورود خون در هر عادت ماهانه به درون لگن است که درد مزمن لگنی و درد قاعدگی شدید و پیشرونده با احساس فشار ایجاد می‌کند. این بیماری در خانم‌هایی که دیر ازدواج می‌کنند یا تمایلی به بارداری در سنین پایین ندارند، بیشتر دیده می‌شود.

۷-افتادگی رحم یا پرولاپس: افتادگی رحم اصطلاح شایعی است که بین زنان رواج دارد. البته افتادگی انواع مختلفی داد و فقط شامل رحم نیست. در هر حال این بیماری معمولا در زنانی که زایمان طبیعی زیادی دارند، دیده می‌شود. این اختلال در اثر شل‌شدن لیگامان‌های نگهدارنده رحم ایجاد می‌شود و رحم از مکان اصلی خود جابه‌جا و به قسمت‌های پایین‌تر کشیده می‌شود. در معاینه نیز درجات افتادگی مشهود است. بیماران معمولا بعد از ایستادن طولانی احساس فشار و درد در لگن دارند. در مواردی که افتادگی شدید باشد و ناراحتی برای بیمار ایجاد کند درمانش جراحی است. البته همه خانم‌ها باید دقت کنند که دچار این مشکل نشوند، چون با بعضی از حرکات تمرینی مانند ورزشی به نام کگل بعد از زایمان می‌توان از بروز انواع افتادگی جلوگیری کرد.

۸-تخمک‌گذاری: بعضی خانم‌ها حول و حوش تخمک‌گذاری درد‌های خفیفی احساس می‌کنند. این درد بی‌خطر است و به درمان نیاز ندارد.

۹-دیسمنوره یا درد قاعدگی: با قطع دو هورمون استروژن و پروژسترون، خونریزی ماهانه ایجاد می‌شود. خونریزی با انقباضات عضلات رحمی همراه است. دردهای قاعدگی معمولا 24 تا 72 ساعت طول می‌کشد و با مسکن‌های ضعیف می‌توان این چند ساعت را سپری کرد. فقط در مواردی که بیمار درد تحمل‌ناپذیری دارد، لازم است با سونوگرافی از سالم‌بودن رحم و تخمدان‌ها اطمینان حاصل شود. گاهی دیسمنوره شدید ممکن است علتی غیر از عادت ماهانه ساده داشته باشد.

۱۰-عفونت دستگاه ادراری: به دلیل نزدیکی دستگاه ادراری به رحم و تخمدان‌ها گاهی درد بین این دو اشتباه گرفته می‌شود؛ گرچه عفونت ادراری علائم واضحی دارد که تشخیص را برای پزشک آسان می‌کند. عفونت ادراری در مثانه با علائمی مانند سوزش ادراری و درد و فشار در ناحیه لگن همراه است.

۱۱-یبوست مزمن: خیلی از خانم‌ها مبتلا به درد لگنی هستند و مدام برای درمان به متخصصان زنان مراجعه می‌کنند. در معاینه نیز موردی تشخیص داده نمی‌شود و بیمار را به حال خود رها می‌کنند؛ در صورتی که وجود دو اختلال گوارشی شایع در زنان، یعنی یبوست و سندرم روده تحریک‌پذیر نادیده گرفته شده است و بیمار همچنان با درد به زندگی خود ادامه می‌دهد و کیفیت زندگی‌اش کاهش می‌یابد. یبوست حتما باید درمان شود. سندرم روده تحریک‌پذیر نیز گرچه دلیل و درمان مشخصی ندارد، اما می‌توان با تغییراتی در سبک زندگی شدت بیماری را کاهش داد. البته درمان این دو مورد مربوط به متخصصان گوارش است.(دکتر شیرین نیرومنش‌/‌ متخصص بیماری‌های زنان و زایمان، سیب ،ضمیمه سه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۹۳
اای
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
ممنون ازمطالبتون
ع.س
-
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۱
۶
دردپا مربوط به عفونت واژن میشود
زهرا
-
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
۲
۹
سلام خسته نباشین
من مدتیه كه یه چیز شبیه توده یا بادكنك مانند بین مقعد و رحم سمت چپ حس میكنم كه در حین اجابت مزاج ورمش بیشتر میشه و بعد ورم عادی میشه... دردی ندارم ولی یبوست دارم و قبل عادت ماهانه و زمان پریودی و بعدش و هنگام تخمك گذاری درد خیلی شدید زیر شكم دارم... متشكرم از راهنمایی شما
سلام خسته نباشید من 2هفته هست كه زیر دلم درد میكنه و تیر مبكشه سرگیجه هم دارم وبعد از دستشویی دردم ب
-
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۷
۱۸
سلام خسته نباشید من 2هفته هست كه زیر دلم درد میكنه و تیر مبكشه سرگیجه هم دارم وبعد از دستشویی دردم بیشتره ادرارم هم زیاد شده
گلی
-
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۱
۶
سلام من خیلی زیر دلم درد میاد میترسم برم دكتر میشه شما راهنماییم كنید
مهتاب
-
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۲
۵
سلام من نه ماه قبل به علت لكه بینی قرص دوفاستون میخوردم در ناحیه واژن سوزش داشتم گفتن حساسیت غذایی مخصوصا وقتی خودم میشستم سوزش بیشتر میشد نزدیكی حفاظت شده نداشتم قرص ارژانسی خوردم پریود شدم و برای ماه بعدش پریود نشدم باز لك افتادم رفتم دكتر سنتی بادكش تونساز كرد و همون روز اولین روز بود كه لك دیدم بعد بادكش كشاله رانم گرفت و لگن دردم شروع شد كه فقط سمت چپ بود بعد سه ماه درمان نشدم رفتم دكتر زنان بهم پماد كلوتمازل برای سوزش داد قرص بتادین خوراكی برای سوزش بازم خوب نشد سوزشم.قرص سیپروفلوساكسیلین خوردم و دود عنبر نسارا دادم دوروز دوبار خوب شد سوزش ادرار و واژن.بعدگذشته پنج شش ماه دوباره رفتم زنان متوجه شدم كیست پی سی او دارم اندومترم ضخیم شده بهم مچسترول دادن برای دوماه شبی یك عدد فقط خونریزیمو كم كرد و هر روز لكه بینی داشتم الان مایع در كلدوساك دیده شده و اندومترم پنج مومیز نه گفتن از روز پنجم قاعدگی قرص یاز بخور لك دیده بعد مصرف قرص دوفاستون هم بخور هنوز شروع به خوردن نكردم.و الان دو ماه سمت راستمم لگن درد داره حتی گاهی.زیر دلم قسمتی كه باد فتقمو در كودكی عمل كردن انگار چاقو میزنن درد لگنم بصورت تركشیدن ومدام درد دارم.قبلا استراحتمو بیشتر میكردم خوب میشد ولی حالا كه لگن راستمم اینجر شده استراحتم میكنم خوب نمیشه كشت ادرار انجام دادم میكروبی نبود.بنظرتون من چه دكتری برم كمكم كنید خسته شدم از دردو خونریزی.سابقه بیماری درماتومیوزیتم در كودكی دارم كه پارسال ازمایش دادم خوب بودم شكر خدا.یبوست هم دارم دكتر زنانم كه دوماه قبل رفتم و این سری معاینم نكرد گفت دكتر گوارش برو درد لگنت فكر نكن بخاطر دلایل زنانگی .
فاطمه
-
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۷
۱۷
سلام .خسته نباشی ..هروقت با همسرم نزدیكی داشتم زیر شكمم درد گرفته طوری كه ادامه نزدیكی انجام ندادیم دردشم تا نیم ساعت ادامه داره .و روی توالت میشنم رحمم خیلی درد میگیره
اسكندری
-
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۷
سلام من مدت 4سال است كه خشكی رحم از بیرون خارش شدید سمت چپ دارم بارها دكتر رفتم اما نتیجه‌ای نگرفتم حالا مدت یك هفته است سمت چپم از داخل رحم درد دارد وتیره میكشد پارسال پاپ اسمیر انجام دادم گفتن عفونت قارچی وورم رحم دارم شما را به خدا چیكار كنم تا خوب شوم متشكرم
حمیرا
-
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۲
۳
سلام من درد لگن دارم دكتر زنان رفتم كرم واژ ینال و كپسول سبكی هم استفاده كردم بعدازظهری لنگم درد شدید داره نمیتونم به پهلو بخوابم یا بنشینم درضمن چندروز عادتم هستم لطفا راهنمایی كنین
مادام
-
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۳
۴
سلام من یه دختر نوجونم و چند وقته تخمدان هام درد میكنه ترشحات زرد دارم و كمان غیر از دوران قاعدگی هم درد میكنه نشونه چیه؟
محبوبه
-
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
احتمال كیست تخمدان هست سنو برو
دریا
-
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۴
۱
ده روز پیش زایمان طبیعی داشتم شدیدا لگن سمت راستم درد میكنه علتش چی میتونه باشه
سمیرا
-
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۱
۰
سلام وقت بخیر. همسرم زگیل تناسلی داشتن به مدت دوسال وبه تازگی به وسیله برق نزد پزشك سوزوندشون از زمانی كه سوزوندشون دوماه می گذرد وهیچگونه دارویی هم استفاده نكرده.طی مدتی كه زگیل داشتن هیچ نوع جلوگیری نداشتیم به صورت طبیعی بود.می خواستم خواهش كنم كه مرا راهنمایی كنید. آیاهمسرم درمان شده ونیاز به درمان ندارد.چون همسرم حاضر نیست كه به پزشك مراجعه كنه.من باید چكار كنم این موضوع مرا آزار می دهد.
سهیلا
Saudi Arabia
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
سلام ببخشید خانمی حدود ۳ سال یائسته شدن ولی طی این ۳ سال هر از چند گاهی دوباره قاعده شدن ولی الان كه دوباره قاعده شدن درد خیلی شدید در ناحیه كمر و شكم دارن كه خیلی آزار دهنده هستش
پروین
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۴
۳
سلام من سوزش ادار دارم كمر درد خارش درد زیز شكم به نظر شما من به كدام دكتر مراجعه كنم مامایی یا كلیه ومجاری ادرار
نازنین
-
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
۲
۸
سلام من روز سوم عادتمه ورحمم شدید درد میكنه نمیدونم چیه ولی از پریود فكر نكنم باشه . امكانش هس رفع كیست باشه؟؟
صبا
-
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
۰
۴
سلام من ۷ماهه زایمان كردم حالا چندروزه هم تخمدان چپ وهم راستم درد میكنه دهم این ماه هم وقت پریودیمه .حالت تهوع هم دارم .درد تخمدان چپم میزنه به رون پام چرا ؟؟؟
ثریا 0987654321
-
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۱
سلام من چن وقته كه درد شكمی داماپ اسمیر
م
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۳
۳
سلام من مدتی هست كه به شدت پشت هر دو لگن هنگام خوابیدن درد دارم سن 54 سال یائسه مجرد
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۲
۴
سلام.بعد از 6 روز نزدیكی برای بارداری احساس گرفتگی شدید در ناحیه واژن دارم. لطفا راهنمایی كنید كه ممكنه بخاطر تشكیل نطفه باشه یا اینكه به خاطر چیز دیگه ای هست. ممنونم
ترانه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
۰
۲
درمورد عفونت زنانه بیشتر توضیخ دهید
زیبا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۴
۵
سلام وقتتون بخیر
من چند سال میشه كi این درد, دارم كلی هم سونوگرافی و آزمایش و دكتر رفتم اما نتونستند درست درمانم كنند یكبار تشخیص كیست دادن قرص خورم برطرف شد هربار میگن سیكل قاعدگیه الان نزدیك یكسالi ازدواج كردم موقع نزدیكی كمی درد تو ناحیه تخمدان راست دارم بتازگی دكتر زنان رفتم گفته اند كi عفونت دارم ژل واژینال به همراه كپسول آزیرومایسین دادن در صورتی ك خوب نشم گفتند باید فریز كنیم الان هم دردی از صبح منو گرفته از تخمدان راستم و یi نقطه تو كمرم از درد دولا راه میرم توروخدا كمكم كنید علتش چیه آیا از عفونته ممنون از راهنماییتون
آرمیتا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۲
۵
سلام
ماهه قبل، قبل از پریودم رابطه داشتم كه با دخول همراه نبود ولی ب دلیل حساسیت و ترس از بارداری یكی قرص ال دی خوردم و بعد از چندروز پریود شدم ولی مقدار حجم خونم كم بود. بعد ازونم دیگه رابطه نداشتم
ماه بعد دوباره پریود شدم و از روز دوم پریودی هم قرص ال دی مصرف میكنم و هنوزم بسته تموم نشده.
همیشه هفت روز پریود میشم ولی این سری سه روز اول خون قابل توجه داشتم بعدشم دیگه كم كم لكه شد.
چندروزه معده درد شدید دارم و معدم ورم داره به جز اون
چند روزه دردی مثل درد پریودی دارم و تیر میكشه تو لگنم و پشتم.
میترسم آیا من باردارم؟توروخدا جواب بدین
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۱
سلام
گلی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
درد زیرشكم بعداز چندبارنزدیكی درروزدوازده بعد از پریودی علامت چیست؟ یعنی امكان داره علایم بارداری باشه


زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۲
۱
من سال92سزارین شدم و93فرزندم بدلایلی فوت شدواز18-94آ.یو.دیموبرداشتم وجلوگیری ندارم،بعدازچندوقت الانكه رفتم آزمایش دادم،اسمیرم خوبه ولی دكترم میگه تخمدانهات یائسه شدندولوله هانیزچسبندگی دارد،باتزریق پنی سیلین ودگزاگفته چسبندگی ازبین میره ولی برای فعال شدن تخمدانها چیزی نگفتن مصرف كنم،پریودیهامم منظمه.البته قبلاقرص كلومیفن وآمپول زیرجلدی دورناف زدم ولی هنوزجواب نگرفتم،دكترم میگفت تخمك گذاری انجام میشه ولی تقریبا پوچ است درآزمایش ای،ام،اچ كه انجام دادم۲%روبرام زده بود.میشه كمكم كنیدتاهورمونهای استروژن وبقیه بیشترشوند؟
الهام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۱
۲
سلام من دو هفته است كه تخمدانهای سمت چپم درد میكنه خواستم ببینم دلیلش چیه ممنون.
ایدا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۳
سلام خسته نباشید
من 27سالمه از سال های اول شروع پریودیم دچار دردهای شدید زیر دل،پهلو و معده و كمر میشم و تب میكنم،سونو گرافی هم رفتم میگن مشكلی نداری همه چیز طبیعی است،بعضی ماها درد ندارم اما اكثر ماه ها درد شدید دارم،میشه لطف راهنماییم كنید.
ایدا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
عقد هستم،وقتی یك ماه پیش سونوگرافی رفتم گفتن كیست نداری،این دردها فقط دو الی سه روز اول عادت ماهیانه ام است.باتشكر
ف-ع
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
۲
۲
سلام
من ٣٤ سال دارم و متأهلم مدتی هست كه عادت ماهانه ام نامرتب شده و گاهی با خونریزیهای خیلی زیاد فاصله بین هر پریود به ٢٠ روز رسیده از درد لگن به شدت رنج می برم بعد از زدن آمپول سه ماهه ضد بارداری در روز ٤ پریودم تا الان كه ١٥ روز گذشته هنوز خونریزی دارم آیا غیر طبیعی هست این خونریزی ؟؟
غزل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۱
۶
سلام. بیست و دو سالمه و ازدواج هم نكردم. دوران قاعدگی درد شدید لگنی احساس میكنم یعنی یدفعه خیلی تیر میكشه و واقعا اذیتم میكنه. این درد های لگنی رو تو بعضی قاعدگی هام خیلی بیشتر احساس میكنم مثلا قاعدگی فروردین امسال و همین ماه. خیلی نگرانم و استرس دارم نمیدونم چیز خطرناكیه یا نه. خواهش میكنم جوابمو بدین :(
میترا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۸
سلام، مدت 11 روز است كه بعلت دو عدد كیست در تخمدان چپ داروی روكین استفاده میكنم، الان به شدت در زیر شكم سمت چپ درد شدیدی ایجاد شده كه لگن هم به شدت درد میگیرد، علت درد لگن سمت چپ از چیست؟
التهاب هم دارم
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
۱
۲
سلام و تشكر از نوشته های خوبتون . 31 سالمه و حدود چند ماه میشه كه گاهی وقتها بعد از پریودی كه بیشتر زمان تخمك گذاری میشه و همچنیین موقع نزدبگ شدن پریودی بعدی درد كه حالت تیر كشیدن دارد در قسمت پهلو سمت چپم احساس میكنم كه پی در پی ثانیه ای میگیره ول میكنه و این چند وقت هم بعد از تمام شدن زمان پریودی ترشحات تقریبا بدبو احساس میكنم كه اذیتم میكنه ممنون میشم كمك كنید علتشو بدونم وچیكار كنم
yase
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
۰
۵
سلام من 19سالم و سه سال ازدواج كردم بعضی وقتا زیر شكمم و رحمم درد میكنه و ترشحات زیاد دارم رنگ ترشح هم شفاف سفید رنگ نیس بی رنگه
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۳
سلام، من 29 سالمه،دو هفته ای است كه سمت چپ شكمم درد دارم و این درد به سمت ناف هم میزنه، وهمین طور لگنم هم درد داره، اگه ممكنه راهنماییم كنید،البته من 4 ماهه پیش سزارین شدم، ممنون
غفاری
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
۰
۰
عالی بود...ممنون
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
۰
۳
سلام خسته نباشید
من مجردم و دوران قاعدگیم از نظر زمانی مرتبه ولی یه مشكلی هست اینكه خونریزیم خیلی كمه و فقط 2روز اول خونریزی دارم و 5روز بقیه فقط لك بینیه
الان چند وقته كه زیر دلم و بیشتر سمت راست دلم و پشتم تیر میكشه خواستم راهنماییم كنین بگین مشكلم چیه و باید چیكار كنم
یگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
۰
۱
سلام من دختر 21ساله و مجردم هر ماه موقع عادت ماهانه زیر دلم به شدت درد میكنه و این درد از زیر دلم شروع و به روی شكم و پهلوهام میزنه دچار اسهال و استفراغ و تب میشم و حدود چهار روز ای درد شدید دارم طوری كه نه میتونم بیرون برم و كاری كنم فقط یه گوشه میشینم درد میكشم شونه هام هم شروع به تیر كشیدن میكنن موقع تنفس هم شدیدتر میشه هیچ قرصی دردمو كم و اروم نمیكنه مگر اینكه سرم وصل كنم خسته شدم از چند سال پیش این دردو دارم و ازش عذاب میكشم نه میتونم كار كنم درس بخونم هیچی یه روز كامل هم هیچی نمیخورم چون بالا میارم دكتر رفتم همشون گفتن طبیعی ولی من باور نمیكنم خواهش میكنم بگید مشكلم چیه یا حداقل برای جلوگیری از گرفتگی شكم و پهلو هام كه نمیتونم از درد راه برم بخوابم یك مسكن یا داروی غیر از ژلوفن و پروفن و هیوسین معرفی كنین ممنون میشم جواب رو به ایمیلم بفرستین.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
۰
۰
سلام‌۳۱سالمه‌نه‌ماه‌ازدواج‌كردم‌‌چندمدته‌دردشدیدتولگن‌سمت‌چپم‌احساس‌می‌كنم‌خاستم‌بدونم‌ایاامكان‌داره‌باردارباشم‌؟چون‌می‌گن‌ازعلامت‌های‌بارداریه‌؟چون‌شوهرم‌اجازه‌نمده‌نزدیك‌بخاری‌بشم‌یاچیزگرم‌روش‌بزارم‌
من
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۳
۴
سلام من زن متاهل و 45 ساله هستم . چند سالی است كه كمردرد دارم و از حدود یك ماه پیش هم لگن چپم درد میكند . چهار ماه است كه پریود نشده ام و فیبرم 24 میلی دارم . ضمنا تحت درمان هم نیستم . آیا درد لگن و كمر میتواند مربوط به فیبرم باشد ؟ لطفا راهنمایی كنید.
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۲
۸
سلام 27سالمه درد زیر شكم ولگن دارم عفونت ادراری و زنان ندارم سونوگرافی هم چیزی نشون نداده. ولی من هنوز درد دارم لطفا راهنمایی كنید.ممنون
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
مرسی ممنون. ب نظرتون چیز خطرناكی میتونه باشه؟ خیلی نگرانم
عرفانه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۱
۵
سلام من 14ساله هستم و از سال قبل كه در دوران قاعدگی والیبال بازی كردم موقع عادت ماهیانه درد شدیدی دارم ولی با مسكن بر طرف می شود اما از ان موقع به بعد هنگام مدفوع و بعد از مدفوع درد در ناحیه رحم دارم و یا بعضی اوقات سبب افتادگی رحم هم می شود شما چه توصیه ی برای من دارین ممنون میشم اگه پاسخ بدین
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۳
سلام..ممنون از توضیحاتتون..من دو بارسزارین كردم ویك بارم توده داشتم یعنی سه بار شكمم بازشده..الان بادردهای غیرطبیعی مواجه شدم..درد شدید دوران قاعدگی..اسهال دردوران قاعدگی ویبوست بعدازاتمام قاعدگی..دردشدید لگن،زیرشكم،وپایین كمرم..مترونیدازول وپماد كلوترمازول واژینال استفاده كردم همچنان تغییری درمن ایجاد نشده..لطفا منو راهنمایی كنید..آیاعلتش چسبندگی هست؟
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۱
۲
با سلام مجدد امر فرموده بودید سوالمو دوباره مطرح كنم.27سالمه و متاهل هستم درد زیر شكم ولگن دارم عفونت زنان وادراری ندارم ولی همچنان درد دارم شما فرمودید ب پزشك داخلی مراجعه كنم. و من از شما پرسیدم مشكل خطرناكی میتونه باشه یا نه من خیلی نگرانم. خیلی ازتون ممنونم
مهراد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۱
۲
با سلام
من 31 سالمه.5 ساله ازدواج كردم. چند سالی میشه كه بعضی شب ها از شدت درد وحشتناك در اندام تناسلی از خواب بیدار میشم. شدت درد بسیار شدید است و حدود نیم ساعت طول میكشه. دكترهای مختلف زنان زیادی رفتم. از نظر رحم و تخمدان هیچ مشكلی نداشتم. جدیدا درد به مقعد و لگن هم زده میشه و پاهام از بالا دچار درد خفیفی نیز میشه. خواهش میكنم راهنمایی كنید مشكل از كجاست؟ ممنون
ارزو
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
سلام خسته نباشید
من مجردهستم و22سالمه من زمانی كه راه زیادمیرم وروی پام زیادوایمیستم دردبدی زیرشكمم میگیره والبته ترشحات زردرنگم دارم.حتی وقتی زیادهم به یك حالت میشینم این درد در زیرشكمم میگیره.ممنون میشم راهنماییم كنین؟؟
پریسا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
با سلام و خسته نباشید من ۲۲سالمه ۳ساله كه ازدواج كردم ۱سال پیش سقد جنین داشتم و بعده اون درك كمر و لگن دارم میشه بفرمایید كه این درد ربطی به سقد جنین داره ممنون از راهنماییتون
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
۰
۰
سلام من ٣٠سالمه ومجردم مدتی در ناحیه كلیه احساس درد میكردم ازمایش ادرار دادم عفونت ادراری دارم . در صورتی كه نه سوزش داشتم نه درد سونوگرافی هم انجام دادم همه چیز نرمال بوده ... دكتر برام قرص تاوانكس و كپسون آزیترومایسین تجویز كرد الان چهار روزه دارم مصرف میكنم از وقتی كه مصرف كردم سوزش شدید ادرار وسوزش در ناحیه لگن و زیر شكم وپاهام دارم به طوری كه اصلا ادرارمو نمیتونم حس كنم... تو رو خدا بگید مشكل چیه كمكم كنید...خیلی میترسم
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
۳
۰
سلام. 25سالمه و از 12 سالگی كه پریود شدم پریودیه نامنظم داشتم گفتن تنبلی تخمدان دارم. توی دوران مجردی مرتب عفونت میگرفتم ازدواج كه كردم گفتن باید باردار بشی باردارشدم ولی از زایمان بازم پریودیم نامنظمه و هروقت شلوار یا لباس تنگی بپوشم بازم عفونت میگیرم. معاینه كردم گفتن احتمالا رحم ت كمی پایینه.الان مدتیه بعد از نزدیكی لكه بینی دارم و كمر و لگنمم گاهی وقتا دردمیكنه. الان مدتیه كه عفونت نگرفتم ولی لكه بینی رو دارم. برام تست پاپ اسمیر نوشتن ولی میترسم مشكل حادی داشته باشم.
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
۱
۰
سلام من 34 سالمه و هفت ماهه پیش زایمان سزارین كردم از زمانی كه زایمان كردم درد در ناحیه رحم دارم كه یه مدت هم شدید شده بطوریكه موقع خواب - نشستن و یا ایستادن به رحم خیلی فشار میاد ترشح هم ندارم و بعضی وقتها زیرشكمم هم سفت میشه و درد میكنه علتش چی میتونه باشه ؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
۰
۴
باسلام.من 32 ساله هستم و مجرد.مدتیه هنگام نشستن و خوابیدن بالای باسنم درد میگیره و كمی خواب میره گاهی انگار فقط به یه نقطه فشار میادو درد داره اما گاهی هم تمام باسن و بالای اون درد میگیره و گزگز میكنه.میخاستم ببنم علتش چیه.به چه دكتری مراجعه كنم
هانیه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۰
۳
سلام من ٣٠ سالمه ، حدود ٦ ماه قبل عمل لاپاراسكوپی خارج رحمی و برداشتن كیست تخمدان داشتم، بعد از اون یسره درد در ناحیه كمر ، دنبالچه و طرف راستم داشتم كه با مراجعه و سونو های مكرر پزشك زنان هیچی دیده نشد، و پزشك ارتوپد رفتم گفت یكم التهاب تو سی تی اسكن نوشته ولی نظرش این بود چیزی نیست، سونو مجدد پزشك زنان گفت كه تخمدانت اتهاب داره و پروژسترون شیاف تجویز كرده، كه از ٢٥ هرماه تا ٣٠ بزارم، الان این درد خیلی شدیده وتحملشو ندارم بیشتر شده نظرتون چیه و برای كاهش درد چی كنم،؟ ممنون
من
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
۰
۰
سلام.29سالمه وچهارسال پیش سزارین كردم.الان 3ماهه باردارم.بعد از پیاده روی وگاهی هم بدون فعالیت وپیاده روی درد شدیدی در ناحیه لگن وزیر لگن وواژن دارم.دلیلش چیه؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
سلام خوبی من دوتا بچه شیربه شیر اوردم هردوتا سزارین شدم برای بچه دومی كه حامله بودم وقتی نزدیكی درد دارم بعد یك طرف بدنم ورم میكنه وسوزش دارم
نفس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
۰
۲
سلام من ۲۳ سالمه و مجردم.از هفته پیش پادرد شدیدی دارم به طوری كه وقتی استراحت میكنم بیشتر میشه البته هفته پیش پیاده روی زیاد دلشتم هفته پیش و كفشمم نامناسب بود ولی دیگه خیلی دردش طولانی شده.از دو هفته پیشم تب خفیف دارم قبل از قاعدگیم ترشح خیلی زیادی داشتم و سوزش ادرار كه با خوردن ۲۰ تا قرص نالید اسید خوب شد.چیكار باید بكنم الان؟
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۱
۰
با سلام و خسته نباشید من 19 ساله و مجرد هستم... در زمان پریود ب لگنم فشار میاد و با دسشویی رفتن بهتر میشه ...علت این درد اونم فقط در زمان پریودم چی میتونه باشه...
زهره
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
سلام.من در طی یكسال چندین بار دچار عفونت و سوزش و...شدم كه كلا كلافه شدم.این ماه بعداز اتمام دوران قاعدگی به مدت سه روز لكه بینی داشتم و بعداز اون دردهایی دررزیر شكم و لگن وكمر احساس میكنم.لطفا راهنمایی كنید.البته تازه دوماه پیش تست پاپ اسمیر دادم كه كاملا همه چیز اوكی بوده.نمیدونم چی كار كنم
بهار
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۱
۰
با سلام
من 25 سالمه ومجرد.اغلب اوقات درد خیلی شدیدی در بالای لگن ام دارم بخصوص وقتی زیاد میایستم.علت اش چیه؟؟
هستی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
سلام من خانمی 28 ساله هستم ،7ماهه ازدواج كردم،هنگام دخول درد خیلی زیادی رو تحمل میكنم،علتش چیه؟بعد از اتمام پریودیم به مدت 4،5رور زیر شكمم تیر میكشد و هنگام دفع ادرار این درد بیشتر میشود .
فیروزه از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
۰
۱
سلام دوسال كه درناحیه لوله های رحمی درد دارم و دوطرف ورم دارم وهنگام نزدیكی ورفتن دستشویی درد شدید حس میكنم متاسفانه بیشتر پزشكهای متخصص فقط به بارداران نوبت میدن ونگرانم لطف كنید وراهنماییم كنید
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
۱
۳
سلام من 20سالمه یه ساله ازدواج كردم قسمت پایین كمرم، باسنم و پاهام به طور وحشتناكی درد میكنه بعضی وقتا دردش نزدیكای كلیه هام بدتر میشه
میشه كمكم كنین؟
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
۱
۰
سلام ,من۲۳سالمه متاهل من الان نزذیك یك هفته هست رحم دردمیشم این اولین باریه كه این دردوتجربه میكنم حتی بعداز نزدیكی این دردوحس میكنم حتی گاهی دردوتوكمرم ,معمولاموقع پریودی دل درد میشدم الان واقعادلیلش ونمیدونم اگه میشه كمكم كنین دلیلشو بدونم
sahar
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۲
سلام دكتر
من دو ماه پیش یك هفته قبل از موعد پریودم با شوهرم رابطه داشتم ولی منی به داخل واژن ریخته نشد
ماه اول پریودم ۱۲ روز عقب افتاد بدلیل استرس خیلی شدید
ماه دوم پریود شدم مثل قبل منظم ۲۸ روزه
الانم كه سه روزه پریودم عقب افتاده به حدی درد تخمدان دارم و خیلی اذیتم میكنه كمر و تخمدانم
مسافرت بودم زیادی پیاده روی كردم از اون میتونه باشه؟
یا اینكه حاملم با وجود پریود؟
بتا و بیبی دادم هر دو منفی بود دو ماه پیش دادم البته
ممنون میشم جواب بدید درد تخمدانم امون نمیده
مژگان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
با سلام.من خانم 45 ساله هستم مدتی لگنم تا پشت پایم خیلی درد می كند بخصوص لگن سمت راستم. آرتروز هم دارم. درد لگنم به دلیل آرتروزم هست یا دلیل دیگری دارد؟
لطفا مرا راهنمایی بفرمایید. زیرا از درد لگن شب ها خواب ندارم. باتشكر.
فرنگیس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۲
۰
سلام دكتر من چندوقته كه هنگام نزدیكی درد خیلی شدیدی دارم.حس میكنم آلت همسرم به یك چیزی محكم ضربه میخوره و خیلی درد میگیره و لگنمم و پهلوی سمت راستم تا چند ساعت درد میكنه.به نظر شما علتش چیه؟
صدف امامی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۱
۰
سلام من مجردم ۳۰ سالمه هنگام ادار و مدفوع مثانه ولگن تیر می كشه لطفا كنیدجواب منو حتما بدین خیلی دكتر میرم جواب نمیگیرم....
مهشید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۰
۱
سلام من22سالمه باكره ام ولی ی ماه پیش یك روز مونده به پریودم ی رابطه بدون دخول داشتم از ترس بارداری 4تاقرص اوسیز 75میلی خوردم 12روز بعد پریودشدم ولی كم الانم طرف راست پایین شكمم 2هفتس درد میكنه میزنه با پام . میتونه از عوارض قرصا باشه یا آپاندیسه؟
سارا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
سلام خسته نباشید من مجردم زمانی كه ادار ومدفوع میگیره مثانه ولگن تیر میكشه ازمایش ادار دادم عفونت نداشتم سونو گرافی رحم دادم مشكل نداشتم شماره تلفن مطلب ادرس مطب بدین ممنون میشم
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
سلام من ۴۵ سالمه دوساله ازدواج كردم دكتر گفت تخمدانت كوچك شد ایا درمان دارد وتخمكم صیعف شد دكتر ناامیدم كرد نگران هستم لطف كنین جواب بدین ممنون میشم
فاطی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۲
۱
سلام من ب مدت1ماه ضعف دارم مدام گشنم میشه.قصد بارداری دارم و 1روز درمیان نزدیكی دارم.تخمدانام وكمرم دردمیكنه از زمانی ك منی همسرم وارد واژنم شده علت چیست باتشكر
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
من یك خانم 55 ساله هستم مدتی است كه از پشت و پهلوها و درادامه ان به لگن و تا نوك پاهایم دردمداوم وكلافه كننده ای دارم به طوری كه وقتی میخوابم و راه میروم این درد بیشتر می شود و اخیرا هم این درد به سرتاسر شكمم هم منتشر شده است .ضمنا درپاهام هم واریس و همچنین پوكی استخوان نیزدارم لطفا مرا راهنمایی كنید
شیوا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
سلام ترشح من بعصی وقتها پنیری زیر شكم سیخ میچینه علت چیست
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
سلام مجرد عفونت رحم میگیره دكترا میگن مجردا عفونت رحم نمیگیرن
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۱
۰
سلام ممنون میشم اگه جواب بدین من ماه پیش پنجم اسفند رابطه سطحی داشتم با نامزدم و هشتم پری شدم وهفت روز پری بودم سه روز بعدش كه پاك شده بودم به مدت یك روز لك دیدم كه با درد خفیفی در لگن بود ازون به بعدم حالت تهوع و سرگیجه و دردای قاعدگی داشتم كه دوازده روز این شكلی بودم كه سوم فروردین پری شدم تا نهم فردای روز پریم دردای سوزنی در تخمدان راستم حس میكردم و الان هردوش درد ذارن و كمرم خیلی درد میكنه و همچنین درد لگنی هم دارم میخاستم ببینم آیا از بارداریه؟!تاحالا این مدلی نشده بودم منونامزدم واقعا نگرانیم آخه تازه نامزد شدیم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
سلام من از ۱۴ سالگی كه پریودم شروع شد نامنظم بود از ۱۴ سالگی دكتر رفتم تا ۲۵ سالگی دكترا میگفتن كیست داری هورمونات ضعیفه دارو میدادن اخرش هم خوب نشدم . بعد ازدواج دیگه پریود نشدم ۳ ماه ۳ ماه پریود نمیشدم با قرص و امپول میشدم تا الان كه ۳۲ سالمه باز برگشتم به دوران مجردیم الان ۴۵ روزه خونریزی دارم همراه با درد شدید زیر شكمم دكتر هم رفتم سونو دادم چیزی نبود فقط رحمم نامنظم بود قرص یاز دادن میخورم خون بند نمیاد برای دردم هم هر روز میرم اورژانس امپول میزنم نمیدونم چیكار كنم لطفا جوابمو بدیدن این همه دكتر رفتم اخرش این پریودمو هیشكی نتونست خوب كنه منظم كنه مشكل نازایی هم دارم دكترا میگن تنبلی تخمدان دارم هنوز بچه دار نشدم
مارال
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
سلام من زیر شكم درد تیز كشنده دارم علتش چیه
دریاباری
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
سلام بهمن پریود شدم با خونریزی كم یه هفته بعد دوباره تكرار شد امپول زدم قطع شد اما بعد اون ۲ ماه كه باز نشدم حتی اپولم زدم درد رحمی هم دارم
ماری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
36 سالمه حدودا 4 ماه پیش بارداری خارج از رحم در لوله سمت چپم داشتم سونو 6 هفته و سه روز نوشته بود كه بعد از یك هفته از جواب سونو درد شدیدی در شكمم ایجاد شد بعد از اون هم بتا اومد پایین و دكترا گفتند كه خود به خود جذب شده از اون وقت تا حالا سمت چپ پایین شكمم گهگاهی احساس خشكی و سفتی دارم دو ماه بعد از جذب شدن جنین دوباره آزاد گذاشتم كه بعد از پریودم لیه بینیم ادامه دار بود تست بتام شد 104 سه روز بعد كه تكرار كردن بتام34 شد كه دكتر گفت هر جا بوده دفع شده
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
سلام خانم دكتر مجردم زمانی كه مدفوع میگیره لگنم سیخ میچینه اگر عفونت لگن باشه تنظیم پریودی بهم میزنه
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
خانوم دكتر سلام.من 27سالمه.پارسال از پله شدیدن سر خوردم و لگنم خورد زمین سیاه شد اون محل نسبتا زیاد.از پارسال یهو عصب گردنم گرفتو به اصطلاح یخ زدگی گردن و شانه داشتم تا ماه پیش دكترم رفتم.حالام عضله گردن شل شده ولی اون عصب سوزش داره اگر سرمو بد بگیرم.كاهی هم لگنم سمت چپ تیر میكشه.و درد خفیفی در پای چپم حس میكنم.گردنم هم سمت چپ گرفته بود.شب گذشته در واژن احساس خارش شدید داشتم.میشه از عفونت باشه.یا اون زمین خوردگی باعث همه این مسائل شده؟
شبنم .اس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۱
سلام من ۳سال ازدواج كردم از پارسال شروع به عفونت كردم هنوزم عفونت دارم پیش پزشكای متفاوتی رفتم ولی نتیجه نگرفتم اینبار كمر درد و سوزش شدید دارم بی حالی و پادرد شدید دارم واقعا خسته شدم از بس آنتی بیوتیك ها و واژینال های قوی مصرف كردم
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
۰
۱
سلام.من سه هفتست كه دردشدیدی درزیزشكمم دارم تخمدانام تیرمیكشندبیشترتخم دان چپم دردداره.وزیرشكمم دردخفیفی دارم حالت تهوع دارم بعضی وقتاتامرض استفراغ میرسم.هیچگونه خونریزی لكه بینی وترشحات غیرعادی لگن هم ندارم.سوزش وخارش هم ندارم فقط حس میكنم یتوده توی شكممه.لطفاراهنماییم كنید.ممنون
فر.زز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
۰
۱
من حدودا۱۰روزه پرده بكارتم پاره شده شب عروسیم خیلی خونریزی شدیدداشتم ودردتاچندروزالانم بعد۶باردخول خیلی درددارم وخونریزی كم میخاستم ببینم چیكاركنم؟
المیرا
Seychelles
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
۰
۰
سلام خسته نباشد.ببخشید من 27سالمه الان تو هشت هفته بارداری هستم در هفته پنجم سونو دادم گفتن دو ساك بارداری دیده شده منتها كیسه زرد وقطب جنین دیده نشد یك میوم به دیامتر 7میلی در قدام رحم مشاهده میشه و مایع آزاد خفیفی هم درناحیه لگن داشتم از آنروزبه بعد گهگهایی برای چندساعت درد زیرشكم و كمر درد دارم واوایل هم خارش شدیدی در ناحیه بیرونی و گاها ابتدای درونی واژن داشتم وكه درحال حاضر برطرف شده فقط ترشحات سفیدرنگ دارم با حالت تهوع واستفراغ واحساس ضعف وسوزش سر دل دارم كه اجابت مزاجم از حالت یبوستی به حالت شل وگاها شل در اومده آزمایش ادرار و مدفوع دادم كه هنوز جوابش نیومده واین هفته باید برم سونو برااینكه ببینم قلب بچه تشكیل شده یانه بااین حال بیش ازپیش نگرانم نكنه عفونت لگنی داشته باشم ویا میوم های كه باعث سقط جنین ویا پوچ بودن آن بشه فرزند اولم محسوب میشه نمیخوام مشكلی پیش بیاد.ممنون میشم راهنماییم كنید.
هما
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
۰
۰
باسلام خدمت خانم دكتر،ممنون بابت سایت خوبتون،من حدود3ماه كه دردهای زیرشكمی دارم دقیقامثل دردهای قبل ودوره قاعدگی هست كه وهمش احساس میكنم میخوام پریودبشم،دوره پریودی هم همینطورهستم وبعدپایان دوره هم ادامه داره،درواقع تمام 90روزمن همین حالت ودارم،دكترم رفتم آزمایش داخل رحم گرفت كه بعدازدوهفته ازتهران جوابش اومدمشهدوخوب بود،....نمیدونم چه كاركنم،ممنون میشم راهنماییم كنید،باتشكرازشما
صالحزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
۰
۰
ممنونم ازصحبت های خوبتون خانم دكتر من 23سالم هستش من ازدرد لگن2سال است رنج میبرم فقط موقع قاعدگی درد نمیكنه همیشه درد میكنه اگه میشه راهنماییم كنید ممنون میشم

لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
۱
۰
سلام خانم دكتر .من 22 سالمه و مجرد هستم .چند ماهی هست زیر شكمم قسمت تخمدان ملتهب شده حالت تهوع و استفراغ هم دارم.مشكل جیه؟قابل درمان هست؟:نازا خواهم شد؟چرا مبتلا شدم؟در ضمن سونوگرافی لگن هم جیزی نشون نداد.خالنم دكتر لطفا رانماییم كنید خیلی نگرانم
یلدا
Australia
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
۰
۰
سلام، بسیار ممنون از امكانی كه برای پرسش ایجاد كردید. من 28 سالمه و مجرد هستم .حدوددا یك سالی بود كه فقط دو روز اول پریود موقع دستشویی رفتن دردی رو در سمت راست زیر دلم احساس می كردم و در باقی روزها همه چیز عادی بود، سه ماه گذشته طبق نظر سونوگرافی كیست اندومتریوز در سمت راست (3 سانت) و سمت چپ (با قطر 4 سانت) داشتم سه ما از قرص های یاسمین استفاده كردم، سونوگرافی دوم هیچ تغییری را نشان نداد. طبق نظر دكتر سونوگرافی باید جراحی بشوم و طبق نظر دكتر زنان باید دوباره قرص یاسمین استفاده كنم (دوره سه ماهه) حالا نمی دونم كه چكاری را باید انجام بدهم. ممنون می شوم اگر راهنماییم كنید.
هانیه
Germany
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
۲
۲
سلام.من امروز در حین ورزش زمان بلند شدن از روی تشك احساس شبیه قلنچ تو رحم نزدیك به واژن داشتم.درد عجیبی داشت و بعد از اون ترشحم زیاد شد.الان ١٠ساعت میگذره اما درد خفیفی احساس میكنم.این طبیعیه؟یا باید به پزشك مراجعه كنم؟
beyonce
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
۰
۰
سلام خانوم دكتر خسته نباشید
من ٢٦ سالمه و متاهل هستم
به مدت حدود ١٠ ماه ااز قرص روكین و سیپروترون كامپاند استفاده كردم
ماه قبل بعد از اتمام بسته سیپروترون به مدت ٩ روز قرص رو نخوردم چون وزن اضافه كردم و میخواستم قطع كنم ولی متاسفانه ١ هفته بعد از اتمام پریود بعد از ورزش سنگین دوباره خونریزی داشتم كه دكتر دوباره روكین تجویز كردن
تا الان ٨ عدد روكین خوردم و خونریزی قطع شده ولی زیر دلم گاهی سمت چپ و گاهی سمت راست درد میكنه و بعضی اوقات هم به سمت لگن میزنه
مشكل من چی میتونه باشه؟
نگین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
۰
۰
سلام مرسی بابت پاسخ به سوالها,من 24 سالمه و مجردم هنگام پریودی درد شدید دارم اما سایر مواقع دردی احساس نمیكنم و اینكه از وقتی یادم میاد همیشه ترشح سفید رنگ داشتم كه هر رقت به دكتر مراجعه كردم یا گفتن عادیه یا گفتن قارچیه و دارو دادن اما خوب نشده و این مسئله واقعا رنج آور واسم چون ترشحات اونقدری هست كه لباس زیرم خیس میشه ممنون میشم راهنماییم كنید
A
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
۳
۲
سلام من مدت یک هفته هست که درد لگنی شدید دارم وقتی هم که به زیرشکمم حین نشستن یاخم شدن فشار میاد درد میکنه میشه راهنمایی کنید

نیازمندی ها