اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها آغاز شد؟

ورود یک بند ناشناخته به قبوض گاز و برق

هر چند فاز سوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هنوز آغاز نشده اما مجلس با موافقت با پیشنهادهای دولت پس از افزایش قیمت آب، بنزین و گازوئیل، یک بند جدید هزینه ساز هم به قبوض گاز و برق برای سال ۹۴ اضافه کرد.
کد خبر: ۷۷۳۲۵۷
ورود یک بند ناشناخته به قبوض گاز و برق

پس از افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین و گازوئیل و پس از آن افزایش عوارض فروش آب به مردم برای سال ۱۳۹، یک بند جدید و ناشناخته هم به قبوض گاز و برق مشترکان خانگی اضافه شد.

بر این اساس هر چند مسئولان دولت تدبیر و امید افزایش های چند هفته گذشته افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی همچون آب، برق، گاز، بنزین و گازوئیل را بی ارتباط با اجرای فاز سوم قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌دانند اما گرانی چراغ خاموش حامل های مختلف انرژی در حال انجام است.

در راستای افزایش چراغ خاموش قیمت حامل های پرطرفدار انرژی در کشور، مجلس شورای اسلامی پس از موافقت با پیشنهاد دولت یک بند جدید و ناشناخته را هم به قبوض برق و گاز مشترکان خانگی اضافه کرد.

با ورود این بند جدید به قبوض گاز مشترکان خانگی، دولت مکلف شده است که هر دو ماه یک بار ۱۰۰ تومان به بار مالی قبوض گاز و ۵۰ تومان به قبوض برق اضافه کند اما در این مصوبه هیچ گونه اشاره ای که به دلایل این افزایش قیمت نشده است.

به عبارت دیگر، هر چند دلیل افزایش ۵ درصدی قیمت فرآورده های نفتی همچون بنزین و گازوئیل تامین منابع مالی ساخت و توسعه زیر ساخت های تولید و انتقال سوخت در کشور یاد شد اما دلیل افزایش بار مالی قبوض برق و گاز برای سال اینده تعیین نشده است.

با این وجود مجلس شورای اسلامی به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو این اجازه را صادر کرده است که ٢ ماه یک بار از هر واحد مسکونی مشترک گاز مبلغ هزار ریال و از هر واحد مسکونی مشترک برق مبلغ پانصد ریال دریافت کند که این مصوبه در جریان بررسی بخش درآمدی بند (ج) تبصره ١٤ ماده واحده لایحه بودجه سال ٩٤ کل کشور صادر شده است.

از سوی دیگر این مبالغ جزء درآمدهای شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌های نفت و نیرو محسوب نمی‌شود و مشمول هم مالیات نیست.

گاز یکساله ۳ بار گران شد

در طول چند سال گذشته تاکنون چندین بند به قبوض گاز مشترکان خانگی اضافه شده است به طوری‌که در صورتحساب گاز صادر شده برای مشترکان خانگی و تجاری بندهایی همچون عوارض مصرف گاز، آبونمان ثابت، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و گازبها درج شده است.

با این وجود، از سال آینده بند ناشناخته ۱۰۰ تومانی دیگری مهمان قبوض گاز مشترکان خانگی خواهد شد که این بند جدید به سایر بندهای هزینه ساز قبوض گاز منازل اضافه می شود.

این در حالی است که از ابتدای سال جاری و با مصوبه مجلس هر مشترک باید به ازای مصرف هر مترمکعب گاز مبلغ به جای ۱۰ تومان سال گذشته ۱۳ تومان تحت عنوان عوارض به دولت پرداخت کند.

به عبارت دیگر، از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون پس از افزایش ۲۰ درصدی قیمت فروش گاز طبیعی و پس از آن افزایش عوارض فروش گاز از ۱۰ به ۱۳ تومان حالا با اضافه شدن این بند جدید ۱۰۰ تومانی قیمت این حامل انرژی در مدتی کمتر از یک سال، برای سومین بار متوالی گران می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
واقعا این دولت و مجلس كمر به نابودی این ملت بستن دارن از هر طرف به ملت فشار میارن.فشار به این ملت تا كی میخواد ادامه داشته باشه.آخه انصافم خوب چیزیه .حقوق كارمند اسما 14 درصد عملا 7یا8درصد زیاد میشه بعد از اونور بنزین گازوییل آب برق گاز تلفن مالیات اجاره خونه هزینه خورد و خوراك هزینه پوشاك هزینه مدرسه بچه 500درصد.من یه نظامی م با ده سال خدمت دور از شهر و خانواده بازن و یه بچه كل حقوقم یه میلیون تومنه كه با كسر حق بیمه و بازنشستگی و ...700تومن دستمو میگیره كه اونم نصفش میره واسه قسط نه خونه دارم نه حتی صد متر زمین خشك وخالی به نظر دولت تدبیر و امید چطوری باید زندگی كنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟والا دیگه نمیكشه همیشه باید شرمنده زن وبچه باشیم از اینطرفم دولت و مجلس فشار رو زیاد كردن.آخه جواب خدا رو چی میخوایید بدید
بیچاره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
اینقدر به این مردم بیچاره ظلم بكنید به مردم كشورهای عربی راحت كمك می كنید ولی زمان پرداخت به مردم خودمون سختتون و خساست میكنید تا از پول و سرمایه خودمون به خودمان پرداخت كنید اگر تورم نداریم پس چرا گران میكنید پس چرا پول بشكه های نفت را برای مردم خرج نمیكنید فقط شرایط را برای اختلاس گران فراهم كنید بعد دوباره از مردم بگیرید و جمع كنید.
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
زور گیری خاموش به روش شیب ملایم مبارك است ان شاء الله
رحیمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
آدم نمیدونه از داشتن منابع كشورمون خوشحال بشه یا ناراحت . از ارزان شدن قیمت جهانی خوشحال بشه یا ناراحت . از گرانی قیمت جهانی هم همینطور .
معلوم نیست نفت قطر و عربستان و كشورهای عربی چطوریه كه كیفشو میبرن اما ما نه . حالا معادن فلزیمون هم به كنار
م
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
واقعا به اقایون مجلس ودولت باید تبریك گفت صد رحمت به اختلاس گران 3000 میلیاردی اینا از مردم بینوا می گیرن
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
از دولت محترم تدبیر و امید بسیار عجیب بود این كارها!!!
نمی دونم چرا تو تلویزیون بحث حلال و حرام كه پیش می آد برای مردم یك قران حرام یعنی حرام! اما نمیدونم پای دیگران باز می شه نه رضایت مردم مطرحه نه حلال و حرام مطرحه نه حق الناس مطرحه..... نه....
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
زورگیری نه جیب بری حلال آن هم به روش شیب ملایم
احد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
جواب نمایندگان مجلس در فشار اقتصادی به مردم تحریم انتخابات در دوره بعدی است
شیخعلی معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
..........................
به كجا چنین ملایم ؟؟؟!!!
پیام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
اموال این مملكت را دارن به تاراج میبرن اونوقت دائم اب و برق و همه چیزو گران میكنیین ، همه چیز از 8 سال پیش چند برابر شده ولی وضع مردم 20 برابر بدتر شده ، معلوم نیست این پولها كجا میره ،
نرم افزار موبایل
-
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
زمان دولت قبلس رسانه ها داشتن زمین و زمان رو به هم می دوختن واسه گرانی ها ولی حالا همه سكوت كردن و مرتب به به و چه چه می كنن جز یك خبر كوتاه كسی چیزی نمیگه واقعا كه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
ما درسرزمینی بدنیا اومدیم (اونم دست خودمون نبوده)كه هیچ چیزی ازش مال خودمون نیست،شدیم مستاجراقایون مالك.............بیت المال دیگه وجود نداره برای مردن هم باید (رفتن ازاین دارمكافات اجباری)پول بدی،.....................

نیازمندی ها