جام جم سرا: اگرچه زمستان 1393 به جای برف و یخبندان آب و هوایی بهاری را در بیشتر نقاط کشورمان حاکم کرد اما اگر به تقویم روی میز یا داخل کیف‌مان نگاهی بیندازیم درخواهیم یافت، وقت وقت خانه تکانی شب عید شده است و کم کم باید به فکر نظافت سال نوی منزل به عنوان بخشی از فرهنگ دیرینه کشورمان باشیم.
کد خبر: ۷۷۲۹۶۹
خانه تکانی شب عید [+قیمت]

این درحالی است که زندگی شهری و گرفتاری‌های روزمره آن، کمی شرایط بخصوص در این زمینه را برای برخی از ما تغییر داده و چون قرار است مجموعه‌ای از کارهای سنگین یا درواقع همان خانه تکانی را یکجا و در یک روز یعنی همان «شب عید» انجام دهیم؛ انجام این سنت دیرینه به کاری بسیار طاقت‌فرسا یا خسته کننده و به عبارت‌دیگر کابوسی برایمان تبدیل شده است. درحالی که اگر همه کارها را به دقیقه 90 یا همان شب عید واگذار نکنیم و از همین هفته با رعایت برخی نکات و برنامه ریزی به فکر نظافت شب عید منزلمان باشیم این کار نه تنها کابوسی برای ما نیست، بلکه لذتی خاطره‌انگیز برای شروعی نو در سال جدید خواهد بود.

برنامه‌ای مدون تهیه کنید

شاید درنگاه اول خانه تکانی شب عید کاری کاملا عادی به نظر برسد درحالی که اگر واقعا برای این کار برنامه‌ریزی دقیقی نداشته باشید نه تنها از انجام این کار خسته خواهید شد بلکه ممکن است در میانه راه صرفا به رفع تکلیف اکتفا کنید. پس برای این‌که این گونه به دردسر نیفتید کافی است یک برگ کاغذ و یک قلم برداشته و تمام کارهایی را که قرار است انجام دهید، روی آن به ترتیب اولویت یادداشت کنید. بدون تردید اولین موضوعی که به فکر شما رسیده مربوط به تهیه مواد شوینده و لوازم نظافت است اما این تازه اول کار است. پس از یادداشت کردن لوازم مورد نیاز نوبت به نوشتن کارهایی است که باید انجام دهید؛ آنها را در ذهن خود یکی یکی اولویت بندی کرده و روی کاغذ یادداشت کنید. فراموش نکنید آخرین عنوان را که یادداشت کردید دوباره فهرست را مرور کرده و با درنظر گرفتن شرایط اگر لازم بود آنها را جابه‌جاکنید تا بدون نگرانی و با آرامش تک تک کارهای لازم را انجام دهید.

اهمیت این برنامه ریزی و رعایت آن هنگامی برایتان روشن خواهد شد که در پایان کار بدون این‌که خسته شده باشید طبق برنامه کارهای شما تمام شده و خوش و خرم در تدارک سفره هفت سین شب عید خواهید بود.

تنوع کار را فراموش نکنید

بطور کلی هدف از نظافت منازل برای آخر سال، پاکیزگی در تمام بخش‌ها از کمد لباس گرفته تا کابینت‌های آشپزخانه بنابراین ممکن است تصور کنید باید از یک نقطه منزل کار را شروع کرده و در آخرین روز به نقطه پایانی برسید اما این امر نیز می‌تواند شما را میانه راه ناامید از نتیجه به بی‌تفاوتی در امور هدایت کند بنابراین هر روز را برای انجام بخشی از منزل اختصاص دهید. به عنوان مثال از اتاق خواب کودکان به عنوان روز اول شروع کنید چون با این‌کار هنگام تمیزکاری خاطرات خوش به دنیا آمدن دلبندتان را مرور خواهید کرد و هرگز احساس خستگی نخواهید کرد ولی برای روز دوم سراغ اتاق خواب خودتان نروید بلکه این بار از پذیرایی شروع کنید و به ترتیب در روزهای بعدی در دیگر بخش‌های منزل مشغول شوید و ادامه دهید البته نکته اصلی این است که آخرین روز را به آشپزخانه اختصاص دهید چون در غیر این صورت تا تمام شدن کل خانه تکانی شب عید شما دوباره حال و روز آشپزخانه خراب شده و باید دوباره کاری کنید.

فنگ‌شویی را جدی بگیرید

یکی از اصول فنگ‌شویی یا هنر چیدمان مناسب دکوراسیون جلوگیری از انباشتگی لوازم است درحالی که معمولا ما ایرانیان با استفاده از تعبیر ضرب‌المثلی که می‌گوید «هرآنچه خار آید روزی به کار‌ آید» سعی داریم از کوچکترین فضای منزل یا انباری برای نگهداری ابزار و لوازمی که امروز نیازنداریم استفاده کنیم اما فراموش کرده‌ایم که زندگی آپارتمان نشینی فضای کمی در اختیارمان قرار داده است تاجایی که گاهی اوقات این لوازم بخصوص هنگام خانه‌تکانی شب‌عید برایمان دردسرساز خواهند شد بنابراین بد نیست به فنگ‌شویی بیشتر اهمیت دهیم و ابزار یا لوازمی که نیاز نداریم را در صورت کارآمد بودن به دیگران ببخشیم یا این‌که اگر قابل استفاده نیستند از شرآنها خلاص شویم.

خانه تکانی شب عید با کمک نیروهای خدماتی

بسیاری از ما به دلیل مشغله‌های کاری یا به هر دلیل دیگری برای انجام امور خانه‌تکانی شب عید فرصت کافی در اختیار نداریم و برای این منظور از نیروهای خدماتی که کمک می‌گیریم اما این کار نیز دارای اصولی خاص است و باید درباره این موضوع دقیق باشیم که اصلی‌ترین نکته در این زمینه امنیت خانه و خانواده است و پس از آن پای کیفیت کار به میان خواهد آمد.

شماره ثبت شرکت را جدی بگیرید

یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای استفاده از نیروهای خدماتی برای انجام امور نظافت منازل این است که از شرکت معتبر استفاده کنید و مهم‌ترین نشانه اعتبار شرکت‌ها شماره ثبت آنهاست.چون پلیس تنها شرکت‌های خدماتی دارای شماره ثبت را تحت پوشش و کنترل خود دارد و دیگران از این دایره خارج هستند. بنابراین عاقلانه ترین کار درباره انتخاب شرکت خدماتی مورد نیازتان این است که در میان آنهایی که به ثبت رسیده‌اند به دنبال یافتن خدمات مناسب حالتان باشید. اما کار به اینجا ختم نمی‌شود بلکه هنگام مراجعه نیروی فرستاده شده از سوی شرکت موردنظرتان باید علاوه بر کنترل قراردادی که همراه وی برایتان ارسال شده مشخصات نیروی خدماتی را قبل از ورودش به منزل با شرکت دوباره چک کنید یا از او کارت شناسایی طلب نمایید.

حوصله کنید

اگر قصد دارید از نیروهای شرکت‌های خدماتی برای انجام امور خانه‌تکانی شب عید استفاده کنید مهم‌ترین نکته یافتن موسسه‌ای خوشنام و متعهد در این زمینه است که برای یافتنش باید وقت گذاشته و خوب تحقیق کنید. این موضوع کار زیاد پیچیده‌ای نیست چون این روزها صفحات آگهی‌های روزنامه و همچنین انواع و اقسام تبلیغات در دسترس شماست بنابراین زیاد نگران نباشید. می‌توانید با حداکثر یک ساعت وقت گذاشتن بهترین گزینه را انتخاب کنید. با شماره تلفن‌ها یا حتی وب سایت‌های اینگونه شرکت‌های خدماتی ارتباط برقرار کرده و از نحوه ارائه خدمات و هزینه‌هایشان مطلع شوید تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

هرگز منتظر روزهای پایانی سال نباشید

همانطور که شما به دنبال یافتن بهترین شرکت خدماتی هستید بدون تردید گروه کثیری از دیگر همشهری‌های شما هم به دنبال دریافت خدمات مناسب از شرکت‌های خدماتی برای انجام امور نظافتی هستند بنابراین هرگز کار امروزتان را به فردا واگذار نکنید بلکه پس از انتخاب شرکت مناسب کارتان با ان برای روزی که مدنظرتان است قرار بگذارید تا در روزهای پایانی دچار دردسر نشوید.

نیروی ترکیبی گزینه‌ای مناسب

بدون تردید این موضوع را شنیده‌اید که دوست و آشنا می‌گویند برای انجام خانه‌تکانی شب عید بهترین گزینه استفاده از نیروی خدماتی بانوان است چون براساس عرفی نانوشته بانوان تمیزتر از آقایان کار می‌کنند اما فراموش نکنید که خانه‌تکانی شب عید در واقع مجموعه‌ای از کارهای سبک و سنگین است بنابراین بهترین گزینه برای شما استفاده از یک نیروی مرد همراه یک نیروی زن است. تصور نکنید با این روش درواقع به هزینه‌های خودتان افزوده اید بلکه برعکس در واقع صرفه جویی نیز کرده اید چون نه تنها زمان انجام کلیه کارهای منزل شما بین دو نفر تقسیم خواهد شد بلکه با واگذاری امور سنگینی مثل نظافت دیوار، پنجره، راه پله، پارکینگ و جابجایی لوازم منزل به نیروی خدماتی مرد می‌توانید از هنر و ریزه‌کاری‌های نیروی دیگر به خوبی استفاده کنید و در نهایت از نتیجه کار لذت دوچندان ببرید.

همه چیز براساس قرارداد

یکی از مشکلات عمده برای آنهایی که از نیرو‌های این گونه شرکت‌ها استفاده می‌کنند بحث دبه کردن کارگران است درحالی که بهترین گزینه برای شما جهت جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف این است که هنگام عقد قرارداد با شرکت تمام خواسته‌های خودتان را بگویید و از شرکت بخواهید آنها را در قالب قراردادی مکتوب همراه نیرو برای شما ارسال نماید این موارد شامل تمام خدماتی که نیاز دارید، تعهدات شرکت، قیمت و هزینه‌هایی که باید بپردازید یا حتی زمان استراحت کارگران خواهد بود. با این روش و مکتوب شدن قراردادی که دارای مهر و امضاء شرکت است هر دو طرف یعنی نیروی خدماتی و شما با خیالی آسوده به امور خودتان می‌پردازید.

چند نکته ضروری

ـ‌ نحوه محاسبه دستمزد نیروهای خدماتی به صورت ساعت کار مشخص محاسبه می‌شود بنابراین برای جلوگیری از هدر رفتن وقت، تمام لوازم موردنیاز کار را قبل از حضور کارگر مهیا کنید یا این‌که روزی که با شرکت قرارداد می‌بندید بخواهید کارگر با خودش لوازم هم بیاورد که در این صورت باید هزینه‌ای اضافه‌تر بپردازید.

ـ ‌ سعی کنید روزی که از نیروی خدماتی برای نظافت منزل استفاده می‌کنید حداقل دونفر در منزل حضور داشته باشند تا بتوانید کلیه امور را تحت کنترل داشته باشید.

ـ‌ در صورت بروز خسارت به لوازم می‌توانید براساس قرارداد علیه شرکت ادعای خسارت کنید البته فراموش نکنید حداکثر 48 ساعت برای این کار فرصت دارید چون پس از آن شرکت مسئولیتی در قبال این حوادث نخواهد داشت.

ـ‌ اگر هنگام کار به خدماتی اضافه‌تر از آنهایی که در قرارداد قید شده نیاز دارید حتما دوباره با شرکت تماس گرفته و تحت نظر مدیریت شرکت به توافق برسید و هرگز خودتان با کارگر توافقی نداشته باشید.

ـ‌ در نیم ساعت اولیه اگر از کارکرد نیروی خدماتی رضایت نداشتید بسرعت با شرکت تماس گرفته و درخواست جایگزین داشته باشید چون این حق مسلم شماست.

ـ‌ قبل از شروع به کار نیروی خدماتی خوب شرایط و نکات مندرج قرارداد را کنترل کنید تا بعدا دچار دردسر نشوید.

ـ‌ به فرهنگ و حقوق نیروهای خدمات احترام گذاشته و با آنها ارتباطی مناسب برقرار نمایید.

در صورت ارائه خدمات زیر به مبالغ فوق اضافه می‌شود:

1. به ازای هر طبقه اضافه = 6000 تومان

2. به ازای پارکینگ اضافه = 6000 تومان

3. به ازای شست‌وشوی حیاط = 6000 تومان

4. نظافت سالن اجتماعات = 6000 تومان

5. نظافت پشت‌بام = 6000 تومان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها