جام جم سرا: محققان می‌گویند طعم غذا علاوه بر شیوه طبخ آن می‌تواند به واسطه جنس قاشق و چنگالی که با آن غذا خورده می‌شود دچار تغییراتی شود. آنها دریافته‌اند که قاشق و چنگالی از جنس طلا طعم واقعی غذا را حفظ می‌کند.
کد خبر: ۷۷۲۳۳۶
محققان: طعم واقعی غذا را با قاشق و چنگال طلا بچشید!

کارشناسان در یک تحقیق منحصر به فرد دریافته‌اند آلیاژ ساخت چنگال، قاشق و چاقو می‌تواند باعث تغییر طعم مواد خوراکی شود. سرویس‌های غذاخوری ساخته شده از نقره مانند چنگال و قاشق نقره‌ای نیز بر اساس جدیدترین تحقیقات باعث برگشت طعم غذا و بدمزه شدن آن می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، طعم غذا در چنگال و قاشق‌های ساخته شده از فولاد ضد رنگ یا همان مواد استیل بسیار بهتر از نقره است. این تحقیقات نشان داده است که بهترین طعم غذا در قاشق و چنگال‌های ساخته شده از فلز طلا به دست می‌آید زیرا فلز طلا ماده‌ای خنثی است و هیچ نوع تغییر شیمیایی در طعم خوراکی‌ها ایجاد نمی‌کند.

کارشناسان دانشگاه کالج لندن این نتایج را با تست کردن طعم خوراکی‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته با فلزات مختلفی مانند طلا، نقره، فولاد ضد رنگ، روی، مس، قلع و کروم به دست آورده‌اند. آنها ۵۰ داوطلب چشیدن طعم غذاهای شور، ترش و شیرین را با استفاده از قاشق‌های ساخته شده با فلزات فوق مورد پرسش قرار دادند و همگی طعم غذا با فلز طلا را بهتر دانستد.
کارشناسان اعتقاد دارند علاوه بر تغییرات شیمیایی، مرکز پاداشدهی مغز نیز در درک طعم‌های مختلف از مواد غذایی اثرگذار است. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید مهدی حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۰
سلام علیكم
خوردن و آشامیدن در ظروف طلا و نقره حرام است.
اگر الان علم ثابت كرده كه نقره غذا را بدمزه می كند روزی هم ثابت خواهد كرد كه طلا چه مشكلی ایجاد می كند
با تشكر

نیازمندی ها