سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه تائید کرد که واشنگتن از انتقال تمام جزئیات مربوط به مذاکرات هسته‌ای به اسرائیل خودداری می‌کند.
کد خبر: ۷۷۲۳۱۰
ادعای آمریکا درخصوص مذاکرات هسته ای با ایران

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گزارش‌های منتشر شده را در مورد خودداری این کشور از انتقال کامل جزئیات مذاکرات هسته‌ای به اسرائیل، تائید کرد.

خانم ساکی که در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برخی از جزئیات مذاکرات هسته‌ای را از اسرائیل مخفی می‌کند، گفت: «درست است.»

وی با متهم کردن رژیم‌صهیونیستی به انتشار «گزینشی اطلاعات»، افزود: «اینطور نیست که هرچه (از اسرائیلی‌ها) می‌شنوید، تصویری صحیح از مذاکرات باشد.»

رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی در روزهای اخیر مدعی شده‌اند که دولت باراک اوباما از بیم انتشار نادرست اطلاعات و تضعیف مذاکرات جاری با ایران، تمامی جزئیات گفت‌وگوها را در اختیار تل‌آویو قرار نمی‌دهد.

هرچند مقامات آمریکایی تاکنون این مسئله را تکذیب کرده بودند، اما روزنامه نیویورک‌تایمز امروز گزارش داد که وندی شرمن نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، به کشورهای اروپایی نسبت به انتقال تمامی جزئیات به اسرائیل، هشدار داده است. (جزئیات بیشتر)

با این حال، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امشب تلویحا این مسئله را رد کرد و گفت همانطور که ایران از جزئیات پیشنهادات مطرح در مذاکرات هسته‌ای مطلع است، اسرائیل نیز از آن آگاه است. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعتی پس از اظهارات نتانیاهو به خبرنگاران گفت: «ما مدت‌هاست که به این مسئله واقفیم که نباید در ملا عام مذاکره کنیم... (و اینکه) جزئیات مذاکرات محرمانه همچنان پشت درهای بسته بماند.»

کری در نشست آیپک شرکت نمی‌کند

خانم ساکی امشب همچنین اعلام کرد که جان کری وزیر خارجه آمریکا در نشست پیش روی کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل (آیپک) که قرار است در ماه اسفند برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

به گفته وی، آقای کری در زمان برگزاری این نشست در سفر خواهد بود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تنها به بیان اینکه وی تقویت فشرده‌ای دارد، بسنده کرد و نگفت که این سفر به کجا صورت می‌گیرد.

آمریکا پیش از این اعلام کرده بود «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در زمان سفر نتانیاهو به واشنگتن و سخنرانی احتمالی‌اش در کنگره، در واشنگتن حضور نخواهد داشت. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هم با بیان اینکه زمان سفر نتانیاهو به انتخابات این رژیم نزدیک است، اعلام کرده که با نخست‌وزیر اسرائیل دیدار نمی‌کند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها