نتایج نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا نشان می‌دهد اکثر شهروندان آمریکایی مخالف دعوت از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره هستند.
کد خبر: ۷۷۲۰۰۷
اکثر مردم آمریکا مخالف سخنرانی نتانیاهو در کنگره هستند

به گزارش پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان ، « الکساندر جافی» نوشت: نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد؛ بیشتر شهروندان آمریکایی معتقدند سران جمهوری خواه کنگره نباید از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل بدون مشورت با کاخ سفید برای سخنرانی در کنگره، دعوت به عمل می‌آوردند. بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، شصت و سه درصد از مردم آمریکا اقدام سران کنگره بدون مشورت و رایزنی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را حرکتی ناشایست خوانده‌اند.

بر این اساس تنها سی و سه درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، با دعوت از نتانیاهو موافقت نموده‌اند. این نظرسنجی همچنین حاکی است اکثریت مردم آمریکا معتقدند واشنگتن نباید در مناقشه میان اسراییل و فسلطینی‌ها دخالت نماید.

اقدام جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در دعوت از نخست وزیر اسراییل برای سخنرانی در کنگره، باعث واکنش‌های بین المللی و نیز تداوم تیرگی روابط نه‌چندان گرم میان واشنگتن و تل‌آویو شد. انتظار می‌رود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در نطق ماه آینده خود در کنگره آمریکا، خواهان تشدید تحریم‌ها علیه ایران شود، موضوعی که جدال اصلی میان وی و اوباما محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده است برای به مخاطره نینداختن مذاکرات هسته‌ای، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران را متوقف کنند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است با توجه به نزدیکی انتخابات سراسری در اسراییل، با نتانیاهو در طول سفر به آمریکا و سخنرانی در کنگره دیدار نخواهد داشت. از سوی دیگر بسیاری از نمایندگان دموکرات نیز در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند در مراسم سخنرانی نخست وزیر اسراییل در کنگره شرکت نخواهند کرد.

این موضوع گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال لغو سفر نتانیاهو به آمریکا را تشدید کرده است. در این میان، جمهوری خواهان آمریکایی نیز که از مدافعان سرسخت تل‌آویو محسوب می‌شوند، بر سر اینکه آیا کشورشان باید به‌طور رسمی از اسراییل در مناقشه خود با فسلطین حمایت کند یا خیر، دچار شکاف و اختلاف نظر شده‌اند. نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کرده است در درازمدت، تفکرات مردم آمریکا به‌سوی سیاست بی‌طرفی دولت متبوعشان در قبال بحران اراضی اشغالی سوق پیدا خواهد کرد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها