به دنبال زندانی شدن محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد در دولت دهم برخی شخصیتهای سیاسی اجرای سریع و قاطعانه این حکم را موجب کاهش مفاسد اقتصادی و نمایش اقتدار نظام در برخورد با مفاسد دانستند.
کد خبر: ۷۷۱۳۳۱
واکنش شخصیتهای سیاسی به اجرای حکم رحیمی

قدردانی اصولگرایان از قوه قضائیه در پرونده رحیمی

نماینده مردم محلات با بیان اینکه قوه قضائیه در پرونده رحیمی خوب عمل کرد، گفت: پرونده مهدی هاشمی نیز باید همانند پرونده رحیمی به طور دقیق بررسی و حکم قاطع درباره آن صادر شود چرا که انتظار مردم و افکار عمومی جز اجرای عدالت نیست.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه، پرونده مهدی هاشمی آزمونی جدی برای قوه قضائیه است، تصریح کرد: مردم انتظار دارند دستگاه قضائی در بررسی پرونده مهدی هاشمی تسلیم هیچ فشاری نشود و عادلانه حکم صادر کند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در پرونده رحیمی خوب عمل کرد، گفت: پرونده مهدی هاشمی نیز باید همانند پرونده رحیمی به طور دقیق بررسی و حکم قاطع درباره آن صادر شود چرا که انتظار مردم و افکار عمومی جز اجرای عدالت نیست.

نماینده مردم محلات با بیان اینکه وابستگی‌های سیاسی نمی‌تواند دستگاه قضائی را در اجرای عدالت متاثر کند، گفت: اینکه یک متهم فرزند چه کسی است و مورد حمایت چه افرادی قرار دارند، هیچ دلیلی برای عدم اجرای عدالت نمی‌شود؛ اصولگرایان همانظور که از قوه قضائیه به دلیل حکم قاطع در پرونده رحیمی قدردانی کردند انتظار دارند پرونده مهدی هاشمی هم با صدور حکم قاطع همراه باشد.

سلیمی با تاکید بر اینکه، مهدی هاشمی مرتکب تخلفات زیادی شده است که باید همه آنها مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: پرونده مهدی هاشمی به هیچ عنوان سیاسی نیست؛ بلکه ابعاد امنیتی و حقوقی دارد که باید بر اساس موازین قانونی مورد بررسی قرار بگیرد؛ انتظار می‌رود کسانی که خود را تابع قانون و نظام می‌دانند در پرونده وابستگان خود تسلیم قانون شده و به حکم دستگاه قضائی احترام بگذارند تا ادعاهای‌شان نقض نشود.

عارف: نظام نشان داد با کسی شوخی ندارد

محمدرضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: محکومیت محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری سابق ، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان داد.

به گزارش ایرنا ، عارف عصر شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، با ابراز تاسف از فساد اقتصادی در دولت قبل، اظهار کرد: برخورد با متخلف نشان داد که نظام در راستای اهداف و آرمان هایش و دفاع از حق با کسی شوخی ندارد.

وی با اشاره به فرمان 8 ماده ای حضرت امام (ره ) و نیز فرمان مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با فساد اقتصادی، گفت: اگر به این دو فرمان به درستی عمل می شد، امروز شاهد فساد های اقتصادی در کشور نبودیم.

عارف با بیان این که نگاه دستگاه های نظارتی باید از حالت مچ گیری به نگاه پیشگیرانه تغییر کند، اضافه کرد: متاسفانه امروز قبح رشوه و زیرمیزی در کشور شکسته شده است درحالی که باید برای ریشه کنی فساد اقتصادی تلاش و با متخلف در هر سطحی برخورد شود.

حسینی :همین روند درباره مهدی هاشمی ادامه یابد

نماینده مردم قزوین در مجلس با تجلیل از اجرای حکم حبس معاون اول رئیس جمهور سابق گفت:‌ اگر قوه قضائیه بلافاصله احکام پرونده‌های فساد اقتصادی را اجرا کند، بسیاری از فسادهای اقتصادی و اجتماعی کاهش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با تجلیل از اجرای حکم حبس محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق کشورمان گفت:‌ اگر انشاء‌الله قوه قضائیه همین روند را در برخورد با مفاسد اقتصادی دنبال کند و بلافاصله احکام را اجرا کند، قطعاً بسیاری از فسادهای اقتصادی و اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی با توصیه به قوه قضائیه جهت تداوم این قاطعیت در رسیدگی به پرونده فساد مالی مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: اعلام به‌موقع حکم مهدی هاشمی و اجرای سریع آن آثار مثبت بسیاری در کاستن از مفاسد اقتصادی به‌ویژه در میان مسئولان و وابستگان آنان خواهد داشت.

وکیل رحیمی چه گفت؟

بالاخره‌ معاون اول دولت احمدی‌نژاد به زندان رفت . این خبر را عصر دیروز پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران منتشر کرد و نوشت: «حکم حبس محمدرضا رحیمی اجرا و نامبرده روز جاری به زندان اوین معرفی شد.

به گزارش جهان،دیروز پس از انتشار خبر حضور رحیمی در زندان اوین محمدرضا نادری وکیل وی در گفت و گو با روزنامه آرمان اظهار کرد که از طریق سایت‌ها از حضور رحیمی در زندان مطلع شده اما می‌دانست رحیمی برای روز یکشنبه احضار شده که از این حضور امتناع کرده و بنابراین از در منزلش او را به اوین منتقل کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۰
شما زورتان فقط به رحیمی رسیده اگه راست می گید آقا زاده هار رو همینطوری باهاشون برخورد كنید چون اقای رحیمی به پشتش گرم نبود كارش به اینجا رسید
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۰
بلاخره بعد از سالها نیاز بود یه قربانی وجود داشته باشه قرعه به نام این مادر مرده افتاد
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۰
قاطعیت دستگاه قضا موقعی بود كه طناب دار دور گردنش می انداختند نه چند سال زندان و دوباره بعدش بیاد حق مردم رو بخوره
با این حكم ضعیف هیچ كس ترسی بر اندامش نمی افتد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها