پس از اتفاقات اخیر برای بیمه توسعه، این سوال ایجاد شده که آیا بیمه‌ها قادر به انجام تعهدات بلند مدت قید شده در بیمه‌نامه‌های خود هستند؟

بیمه‌های بی‌پشتوانه

شورایعالی بیمه، پروانه فعالیت بیمه های خودرو (شخص ثالث، بدنه و حوادث راننده) و بیمه ‏های زندگی شرکت بیمه توسعه را ابطال کرد.
کد خبر: ۷۷۱۳۱۵
ابطال پروانه بیمه توسعه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در صورت موافقت مجمع عمومی بیمه مرکزی با مصوبه شورای عالی بیمه و تایید دولت، همه سوابق و اسناد مربوط به حقوق و تعهدات بیمه های مذکور در اختیار شرکت سهامی بیمه ایران قرارخواهد گرفت و شرکت سهامی بیمه ایران رسیدگی و پرداخت خسارت‏های معوق شرکت بیمه توسعه را با تملک اموال و دارایی‏های این شرکت، عهده‏دار خواهد شد.

با انتقال حقوق و تعهدات بیمه‏ نامه‏ های معتبر رشته های لغو شده، جبران خسارت‏های آتی ناشی از این بیمه‏نامه‏ها نیز بر عهده‏ شرکت سهامی بیمه ایران قرار خواهد گرفت.

از یک سال پیش فعالیتهای شرکت بیمه توسعه در بخش های بیمه شخص ثالث و زندگی تعلیق شده بود.

پیش از این بیمه مرکزی درحال پیگیری عمل به تعهدات این شرکت بیمه ای بود اما اراده لازم درهیات مدیره و سهامداران شرکت برای پرداخت خسارت مردم شکل نگرفت و گزارش تخلفات این شرکت در شورای عالی بیمه بررسی و تعلیق فعالیت های آن تصویب شده بود.

معاون نظارت بیمه مرکزی قبلا درخصوص بدهی های شرکت بیمه توسعه، گفته بود: با توجه به اینکه مجوز بیمه توسعه را بیمه مرکزی صادر کرده است، براساس قانون تا پرداخت کامل حقوق بیمه گزاران و بیمه گزاران ، این موضوع را پیگیری می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها