نسل جدید دستگاه های کارتخوان فروشگاهی

موبایل پوز؛ ابزاری فراتر از پرداخت

چرا ساعت‌های اندرویدی هنوز محبوب نیستند؟

ساعت‌های اندرویدی و آینده‌ای نامعلوم

ساعت‌های اندرویدی هنوز درمیان کاربران به پذیرش مطلوب دست نیافته‌اند و دلایل این امر بسیار پیچیده است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۷۷۰۱۸۹
ساعت‌های اندرویدی و آینده‌ای نامعلوم

جام جم کلیک: ساعت‌های اندرویدی هنوز نتوانسته‌اند در میان کاربران به محبوبیت مطلوبی دست پیدا کنند و این شرایط بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد، زیرا این سیستم‌عامل بر روی تلفن‌های همراه هوشمند دارای مقبولیت بسیار بالایی است و درمیان تمامی سیستم‌های عامل همراه در جهان بدون رقیب مانده است. در این میان رده ساعت‌های هوشمند جایگاه مطلوبی را نیافته است و این امر تنها برای اندروید رخ نداده بلکه تمامی ساعت‌های هوشمند با عدم استقبال مورد انتظار روبرو شده است که در ادامه به پنج دلیل اصلی عدم توفیق این پدیده می‌پردازیم:

عرضه زودهنگام: اگر به صورت صادقانه به ساعت‌های هوشمند نگاه کنیم باید گفت که این ساعت‌ها هنوز ناشناخته هستند و استاندارد خاصی برای عملکردهای مورد انتظار از این ابزارها تعریف نشده است و بیشتر عملکردهای این دستگاه‌های همراه، به‌نوعی نسخه جمع و جور خود تلفن‌های همراه هوشمند است که این امر توجیه خرید این محصولات را به‌همراه نخواهد داشت.

نیاز به تحول: فناوری‌های پوشیدنی و به‌خصوص ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید باید با تحول فراوانی همراه شوند که این امر به زمان بسیار زیادی نیاز دارد، رسیدن به این شرایط برای این ساعت‌ها باید با صبر همراه باشد و فناوری‌های مورد نیاز برای این ساعت‌ها هنوز در سطحی نیست که بتوان سطح تحول آن را برای آینده تعیین نمود.

سخت‌افزار یا نرم‌افزار؟ مشکل اینجاست که هنوز نمی‌دانیم خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این ساعت‌ها باید در چه‌حدی باشد. سخت‌افزارهای ساعت هنوز به یک استاندارد نرسیده است و همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد از نظر نرم‌افزاری نیز تفاوت چندانی بین تلفن‌های همراه و این ساعت‌ها وجود ندارد.

عدم تطابق با سرعت پیشرفت: شرایط این ساعت‌ها به‌نحوی است که نمی‌توان به‌هیچ عنوان انتظار داشت که امکانات مورد نظر بتوانند با سطح پیشرفت مورد نظر برای چند ماه بعد همخوان باشد و همین امر نیز موجب می‌شود تا تردید فراوانی برای خرید این ساعت‌ها مطرح شود و هر آن می‌توان انتظار داشت که ساعت‌های هوشمند وارد نسل جدیدی شوند و همین امر نیز موجب می‌شود تا برای خرید این ساعت‌ها نتوان تصمیم آسانی گرفت و به‌نظر می‌رسد که انتظار به‌صرفه‌تر خواهد بود.

بحرانی به‌ نام باتری: باتری تلفن‌های همراه نمی‌توانند امکانات مورد نیاز کاربر را تامین کنند و ساعت‌های هوشمند نیز این مصرف را چند برابر می‌کند و علاوه بر آن نیز باتری این ساعت‌ها نیز در سطحی قرار دارد که نمی‌توان انتظار داشت که برای مدت زمان یک روز بتوان به‌صورت کامل از این ساعت‌ها استفاده کرد.

درپایان نیز باید این موارد را با قیمت بالای این ساعت‌ها همراه کرد تا دریافت که شرایط برای استقبال عمومی از این فناوری‌های پوشیدنی هنوز مهیا نیست ولی می‌توان انتظار داشت که در آینده بتوان از این محصولات به‌نحو مطلوب‌تری استفاده نمود و شاید شاهد این باشیم که این ابزار به‌نوعی جایگزین یکی از ابزارهای مرسوم امروزی و شاید حتی تلفن‌های همراه هوشمند باشد ولی با توجه به طمع‌ورزی تولیدکنندگان نباید انتظار یک جهش ناگهانی و خیره کننده در این رده را داشته باشیم و مسلما نام‌های بزرگ اجازه نمی‌دهند که ساعت‌های هوشمند به یک تهدید جدی برای تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل شوند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها