پرونده سی و سومین جشنواره فیلم فجر در حالی شامگاه چهارشنبه با معرفی برگزیدگان، تجلیل از خانواده شهدای مزارشریف، شیرین کاری‌های مهران مدیری، سلفی گرفتن رضا عطاران و اجرای موسیقی از سوی علی زند وکیلی در سالن همایش‌های برج میلاد بسته شد که اظهارات شکارچیان شناخته شده سیمرغ، بر جذابیت‌های مراسم اختتامیه مهم‌ترین رویداد رقابتی سینمای ایران افزود.
کد خبر: ۷۷۰۰۵۴
پیغام، پسغام‌های سیمرغی

اما این همه ماجرا نبود و پس لرزه‌های برنده‌ها و بازنده‌ها پس از چند روز همچنان با خوش و بش‌های اهالی هنر هفتم در فضای مجازی حسابی داغ است.

به گزارش جام‌جم، سی و سومین جشنواره فیلم فجر با وجود اظهارات موافق و مخالف فراوان به کار خود پایان داد و فیلم «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی با دریافت پنج سیمرغ بلورین، عنوان موفق‌ترین فیلم این دوره جشنواره را از آنِ خود کرد.

نکته جالب درباره «رخ دیوانه» این است که این فیلم جزو معدود آثار تاریخ جشنواره فیلم فجر است که هم اثر برگزیده هیات داوران بود و هم فیلم محبوب تماشاگران. ساخته جوان‌پسند یا به قول غربی‌ها تین ایجری داوودی، هم سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را دریافت کرد و هم در رقابتی فشرده و تنگاتنگ با پشت سرگذاشتن فیلم‌هایی چون «عصر یخبندان» و «کوچه بی‌نام»، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد.

دیگر برگزیده‌ها را هم که قطعا شما بهتر از ما می‌دانید و می‌شناسید. اما در یکی دو روز گذشته برخی از ستاره‌ها و چهره‌های شناخته‌شده‌ای که یا نامزد بودند یا برگزیده یا اصلا فیلمی در جشنواره نداشتند در صفحه‌های شخصی‌شان پیغام و پسغام‌هایی برای یکدیگر فرستادند که مرور آنها جذاب است.

سیمرغ چند دهه بعد

از میلاد کیمرام شروع می‌کنیم که با انتشار یک عکس دسته جمعی سیاه و سفید شده با حضور رضا عطاران، حسین یاری و هومن سیدی با یک سفر خیالی به آینده ضمن تیکه انداختن به هیات انتخاب نوشته است: وقتی خیلی جوان بودیم، تازه عکس سلفی مد شده بود، یادمه اون سال منو رضا(عطاران) کار نداشتیم (میگفتن کارامون رای نیاورده واسه انتخاب)، فقط رفتیم جایزه دادیم، همون سیمرغ گرفت البته نه واسه فیلمش، واسه بازیش، به قول خودش، می‌گفت رو هرچی تمرکز می‌کنم رو یه چیز دیگه جواب می‌ده (خودمم جایزه‌اش رو دادم)، مصطفی کیایی هم عصر یخبندانو ساخته بود و طبق معمول هر سال فقط نامزد بود!!! شنیدم امسال پسر مصطفی داره فیلم می‌سازه، امیدوارم اون دیگه مثل پدرش فقط نامزد نشه، یادش بخیر چقدر جوان بودیم. خود رضا عطاران هم یک عکس جذاب از شیرین‌کاری اختتامیه را منتشر کرده است؛ وقتی عصازنان وارد صحنه شد و پشت تریبون قرار گرفت تا نام برگزیده را اعلام کند، یکباره عصایش تبدیل به دسته سلفی (عکس خودنگار) شد و پشت به جمعیت عکس گرفت.

حال خوب بهرام رادان

اما بهرام رادان که خود یکی از نامزدهای بازنده جشنواره سی و سوم بود با انتشار یک عکس که برخی از برنده‌های سیمرغ را در قاب خود جا داده بود، به برگزیدگان و رقیبانش تبریک گفت و نوشت: «هر شش نفر (هومن سیدی، سعید آقاخانی، سحر دولتشاهی، باران کوثری، هانیه توسلی، رخشان بنی‌اعتماد) جزو عزیزترین هان، چقد حال خوبیه همکارتون، رفیقتون بودن... مبارکتون باشه»

البته رادان چند ساعت قبل از اختتامیه به هیات داوران با ریاست مجید مجیدی هم اشاره کرده و نوشته بود: «این هیات داوران یکی از حرفه‌ای‌ترین و تخصصی‌ترین گروه‌های داوری است که تا به حال دیده‌ام».

تبریک ابوطالب

مهدی پاکدل که در فیلم ماندگار و تحسین شده مجید مجیدی بازیگر نقش اصلی یعنی ابوطالب است هم در صفحه شخصی‌اش حرف‌های جالبی زده است: «خدارو شکر جشنواره فیلم فجر هم تمام شد به‌خوبی و خوشی دوستامون جایزه گرفتند( خیلی مبارک‌شون باشه)، تهران هم با چند شهر دیگه بارون اومد و خبرهای خوشی، هم از اهواز رسیده که هوا روبه بهبودیه و بازم خدارو شکر فیلم حضرت محمد(ص) هم چند بار اکران شد و حاصل زحمات چند ساله یک گروه چند صد نفری به ثمر نشست و نتیجه دلنشینی حاصل شد و کلا حالمون بد نیست».

اما شاید بامزه‌ترین متن روی عکس را امیر جعفری در صفحه شخصی‌اش خطاب به سعید آقاخانی نوشته باشد. این بازیگر با انتشار عکسی متفاوت از آقاخانی نوشت: «سالار، عشق، معرفت، با تمام وجود برات خوشحالم، سیمرغ مبارک رفیق سال‌های دور».

کمند و رامبد

کمند امیرسلیمانی هم در میان تمام سیمرغ گرفته‌ها بیشتر از همه سیمرغ سحر دولتشاهی به دلش نشست و با انتشار یک عکس دو نفره کلی برای او ذوق کرد و به این بازیگر تبریک گفت. رامبد جوان هم با تبریک به کل برگزیدگان این دوره از فیلم فجر یک آرزو هم کرد؛ این که کاش اختتامیه در شهر اهواز برگزار می‌شد، شهری که این روزها به دلیل آلودگی ریزگردها ساکنانش آسایش ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها