کسب درآمد اینترنتی نیرنگ برخی شرکت های خارجی

هشدار به ایرانیان: کسب درآمد اینترنتی

برخی شرکت های اینترنتی بدون آدرس مشخص تحت عناوین مختلف در خارج از ایران سربرآورده اند که با سرمایه مردم نوید درآمد هنگفت می دهند.
کد خبر: ۷۶۹۹۰۴
هشدار به ایرانیان: کسب درآمد اینترنتی

به گزارش جام جم کلیک: چندی است که ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز بدون تحقیقات دقیق با سرمایه گذاری در این شرکت های بدون آدرس و یا آدرس در کشوری کوچک سرمایه خود را در وضعیت ناپایداری قرار می دهند.

اخیرا شرکتی تحت عنوان بین المللی، مدعی همکاری با بیش از 10 هزار شرکت تبلیغاتی از جمله بسیاری از برندها و آژانس های معتبر جهانی شده است که روش های تبلیغات مختلف از جمله تبلیغ از طریق ایمیل، ویدئو، تلفن همراه و شبکه های اجتماعی را مورد استفاده قرار می دهد تا به درآمدزایی افراد کمک کند.

کسب درآمد از طریق اینترنت به وسیله تبلیغات که نیاز شرکت های صنعتی زیادی است و سالیانه حدود 130 میلیارد دلار در آن صرف می شود، از جمله پیام هایی است که در صفحه اینترنتی این شرکت قرار گرفته است.

شرکتی موسوم به 'ادروس' (ADROWS) مدعی 'طراحی و توسعه سیستم کسب درآمد به وسیله متخصصان اینترنت و نخبگان بازاریاب است' که 'با در اختیار گذاشتن کالاها، ابزار و استراتژی، رمز و راز درآمد واقعی از طریق اینترنت' را به مشتریان خود نشان می دهد.

گفت وگوی غیررسمی با برخی ایرانیان که به دلایل مختلف به عضویت این شرکت درآمده اند، نشان می دهد 'آدروس' از طریق نوعی طرح هرمی با جذب افراد سعی در گسترش شبکه ای از فعالان این شرکت دارد.

طرح هرمی نوعی مدل کسب و کار غیرپایدار است. شکل کلی آن به این صورت است که افراد با پرداخت مقداری پول عضو شرکتی می شوند تا در آینده با به عضویت در آوردن چند نفر دیگر و رشد زیرمجموعه مشتریان به چند برابر حق عضویت دست پیدا کنند.

برخی از این شرکت ها به واسطه عضویت با واسطه نیز به اعضایشان حق الزحمه می دهند ولی در اکثر این سیستم ها، عضو می بایست دستکم دو نفر را به طور مستقیم به شرکت معرفی کند.

نتیجه فعالیت این نوع شرکت ها این است که تعداد اعضایشان به اندازه ای رشد می کند تا محدودیت جمعیت مشتاقان عضونشده موجب شود یافتن عضو جدید کم و بیش ناممکن شود.

در چنین وضعیتی جمعیت بسیار بالایی از اعضا، که گاهی تا 90 درصد کل هم می رسد، در لایه های پایینی قرار دارند و پولشان را از دست داده اند و در عوض شرکت و درصد کمی به پول رسیده اند. این در حالی است که شرکت نیز طبق قوانینش عمل کرده است.

اطلاعات برخی اعضای 'ادروس' نشان می دهد اعضای این شرکت اینترنتی نیز برای عضویت اولیه باید دستکم پنجهزار دلار پرداخت و سپس از طریق تبلیغات برندهای مهم جهانی سود دریافت کنند.

در پایگاه اطلاع رسانی این شرکت اطلاعات کافی در مورد نحوه عضویت وجود ندارد و بیشتر مطالب مرتبط به نوع فعالیت تبلیغاتی است.

براساس گفته های برخی اعضای این شرکت، صدها ایرانی اکنون تنها در مالزی به عضویت این شرکت درآمده اند. برخی آمارها نشان می دهد اعضای ایرانی این شرکت به دو تا سه هزار نفر می رسد.

این شرکت به صورت ماهیانه برای جذب مشتریان بیشتر جلساتی در هتل های مجلل کوالالامپور برگزار می کند و برخی افراد عضو نیز پس از ماه ها سرمایه گذاری به دلیل روش های اجرایی آن در مورد آینده شرکت و هرمی بودن آن به شک افتاده اند.

در پایگاه اطلاع رسانی این شرکت آدرسی در کشور 'بلیز' ذکر شده است.

بلیز کشوری در آمریکای مرکزی است که سال 1981 با پایتختی 'بلمویان' شکل گرفته است. جمیت این کشور 333 هزار نفر و زبان رسمی آن انگلیسی است.

عمده ترین منابع مالی بلیز کشاورزی، بانکداری و گردشگری است.

برخی اطلاعات منتشر شده نشان می دهد اسامی سهامداران شرکت های ثبت شده در 'بلیز' محرمانه است و سرمایه اولیه ای نیز برای ثبت یک شرکت مورد نیاز نیست و سرمایه اولیه نیز فاش نمی شود.

در تبلیغات ثبت شرکت در بلیز آمده است که این کشور 'بهشت سرمایه گذاران خارجی به دلیل قوانین سهل و ساده برای تجارت' است' و ثبت شرکت در این کشور کوچک نیاز به اجاره دفتر نیز ندارد. این وضعیت امکان ثبت شرکت هایی که قصد و نیتی غیر از تجارت درست را دارند، افزایش می دهد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها