سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از نجات 16 نفر از عشایر شوشتر توسط امدادگران از خفگی بر اثر گرد و غبار خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۸۶۷
آخرین اقدامات امداد و نجات در خوزستان

حسین درخشان، در گفت و گو با فارس آخرین اقدامات امداد و نجات در خوزستان را تشریح کرد.

وی گفت: بعد از برگزاری جلسه مدیریت بحران در اهواز، سازمان امداد و نجات مسئول امدادرسانی و انتقال افراد به مراکز درمانی شد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: بنابراین 2700امدادگر با 75 دستگاه خودرو امدادی در مناطقی که دچار گردوغبار هستند به حالت آماده باش درآمدند تا در موقع لزوم به مردم خدمت رسانی کنند.

وی تأکید کرد: برابر گزارشات رسیده روز گذشته 16 نفر از عشایر شوشتر منطقه نفت سفید به علت استنشاق گرد و غبار زیاد در حال خفه شدن بودند که این افراد توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند.

درخشان افزود: خوشبختانه این افراد به موقع به بیمارستان رسیده و از مرگ نجات یافتند.

هیچ مورد فوتی به دلیل پدیده ریزگردها نداشتیم

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۹ استان کشور درگیر با پدیده ریزگردها و گرد و غبار هستند که تا روز گذشته گزارشی از فوت هم‌وطنی در اثر گرد و غبارها نداشته‌ایم.
خبرگزاری فارس: هیچ مورد فوتی به دلیل پدیده ریزگردها نداشتیم/224 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند
مرتضی اکبرپور د درباره پدیده ریزگردها در استان‌های شمال و شمال غرب کشور اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون گرد و غبار در هیچ کدام از استان‌ها موجب از بین رفتن جان هموطنانمان نشده است ولی تا روز گذشته 224 نفر که اکثراً در استان خوزستان ساکن هستند به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که 197 نفر به صورت سرپایی ترخیص و تعدادی تحت نظر بوده و بستری شده‌اند.

وی افزود:‌ استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و زنجان با این پدیده درگیر هستند و کمیته شرایط اضطرار نیز در هر استان تشکیل شده است و در صورت حاد شدن شرایط، مدارس و ادارات تعطیل می‌شود که البته این یک تصمیم مقطعی است و باید برای کاهش این پدیده اقداماتی صورت گیرد.

اکبرپور خاطرنشان کرد:‌ درباره پدیده ریزگردها و گرد و غبارها، کمیته‌ای با ریاست معاون اول رئیس جمهور و معاون محیط زیست ریاست جمهوری تشکیل شده است و تصمیمات در این باره اتخاذ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها