اولین توئیت ۹ سال پیش منتشر شد

تولدت مبارک توئیتر

درخواست‌های دولتی برای دریافت داده‌های کاربران سایت توییتر در نیمه دوم سال 2014 نسبت به نیمه اول همین سال حدود 40 درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۶۹۷۵۱
افزایش ۴۰ درصدی درخواست‌های دولتی برای جاسوسی از توییتر

به گزارش جام جم کلیک: درخواست‌های دولتی برای دریافت داده‌های کاربران سایت توییتر در نیمه دوم سال 2014 نسبت به نیمه اول همین سال حدود 40 درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین میزان درخواست‌های ارسالی برای پاک کردن محتوا نیز رشد 84 درصدی نشان می‌دهد.

توییتر در گزارش تازه ای که به منظور اطلاع رسانی در این زمینه منتشر کرده تاکید کرده که 2871 درخواست دولتی برای دریافت اطلاعات حساب های کاربری افراد دریافت کرده که در آنها دولت‌های مختلف خواستار دسترسی به مشخصات 7144 حساب کاربری شده بودند. توییتر می‌گوید در مجموع با 52 درصد از این درخواست‌ها موافقت کرده است.

دولت های سه کشور روسیه، ترکیه و آمریکا از بیشترین میزان رشد برای دریافت اطلاعات کاربران توییتر برخوردار بوده اند. دولت روسیه که تا به حال چنین درخواست‌هایی را مطرح نکرده بود در نیمه دوم سال 2014 به تنهایی بیش از 100 درخواست ارائه کرده است.

در این میان درخواست های ارسالی تریکه و آمریکا به ترتیب 150 و 29 درصد رشد نشان می دهد. جالب اینکه توییتر به هیچ یک از درخواست های ترکیه برای دریافت اطلاعات کاربران اعتنا نکرده، اما به 80 درصد از درخواست های دولت آمریکا پاسخ مثبت داده است.

در زمینه درخواست برای حذف محتوا هم سه کشور ترکیه، روسیه و آلمان با ارائه به ترتیب 477، 91 و 43 درخواست در رتبه های اول تا سوم بوده اند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها