رئیس پلیس فتا شرق استان تهران:

مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشید

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران با بیان اینکه مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشید، گفت: فیشینگ و دسکتاپ فیشینگ از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی است.
کد خبر: ۷۶۷۹۴۴
مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشید

به گزارش جام جم کلیک: سامان محمدی با تاکید بر اینکه مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشید، اظهار کرد: از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی فیشینگ و دسکتاپ فیشینگ است.

وی گفت: در فیشینگ کلاهبردار با ساختن صفحه جعلی که معمولاً آدرسش با آدرس سایت اصلی دارای تفاوت جزیی است اقدام به دریافت اطلاعات حساب و رمزهای عبور کاربر می‌کند در حالی که در دسکتاپ فیشینگ صفحه جعلی دارای تمام مشخصات و حتی آدرس یکسان با صفحه اصلی است.

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران افزود: این شگرد با تغییر در DNS یا تغییر در محتوی فایل Host موجود در رایانه شخصی افراد صورت می‌پذیرد و نیازمند اجرای یک بد افزار بر روی سیستم قربانی است.

وی ادامه داد: با توجه به توضیح قبل روش تشخیص دسکتاپ فیشینگ برای کاربران معمولی بسیار دشوار است زیرا اقدامات مجرمانه پشت پرده صورت می‌گیرد.

محمدی عنوان کرد: بنابراین با توجه به گسترش روز افزون این دسته از جرایم و برای جلوگیری از کلاهبرداری لازم است کاربران به آدرس سایت دقت کرده و از لینک‌هایی که در سایت‌ها و یا ایمیل‌ها برای شما آورده شده برای ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی استفاده نکنند.

وی در تشریح راه‌های مقابله با دسکتاپ فیشینگ به کاربران و شهروندان توصیه کرد: از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل مانند ویندوز XP استفاده نکنید و به‌صورت مرتب نیز اقدام به بروز رسانی سیستم عامل رایانه خود کنید.

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران بیان داشت: آنتی ویروس مناسب بر روی رایانه خود داشته و آن را به روز کنید.

وی خاطرنشان کرد: از مرورگرهایی استفاده کنید که حاوی لیستی از سایت‌های طراحی شده توسط کلاهبرداران اینترنتی معروف هستند و سایتی که قصد بازدید از آنرا دارید با لیست درون خود مقایسه می‌کنند مانند 7 IE ،MOZILLA FIREFOX ،OPERA مرورگر اینترنتی خود را همیشه به روز کنید.

محمدی گفت: از دانلود و اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های مشکوک و ناشناس جداً خودداری کنید.

وی عنوان کرد: نرم افزارهای مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر دارای اصالت دانلود کنید و از دانلود نرم افزارهای مشکوک خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران تصریح کرد:‌ در پرونده‌ای که اخیرا در پلیس فتا رسیدگی شده است، مجرم با آلوده کردن سیستم قربانیان از طریق فریب وی برای دانلود و نصب بدافزار، اقدام به اجرای شگرد دسکتاپ فیشینگ بر روی تعداد زیادی رایانه شخصی کرده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در نهایت پلیس فتا از کلیه شهروندان می‌خواهد در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها