رفیقدوست در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران

امام اجازه ملاقات خصوصی به نهضت آزادی نداد

اولین وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولتمردان به جوانان اعتماد کنند و اجازه دهند در داخل کار تولید انجام شود گفت: یک راه نجات است و آن اطاعت مطلق از ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.
کد خبر: ۷۶۷۶۸۳
امام اجازه ملاقات خصوصی به نهضت آزادی نداد

محسن رفیقدوست اولین وزیر سپاه پاسداران و عضو کمیته استقبال از حضرت امام خمینی(ره) در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سال 57 به مانند خورشیدی از غرب تا طلوع کرد و شخصیتی به خانه خود و کشور خود پای گذاشت که در نوع خود بی‌نظیر، یگانه و تک بود، گفت: امام(ره) بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی زمان را برای قیام مناسب دید و آنگونه که مرحوم عسگراولادی گفتند حضرت امام 3 هدف پیروزی اسلام در ایران و تغییر حکومت از ستمشاهی به اسلامی، بیداری کشورهای اسلامی و جهانی شدن اسلام در تمام گیتی را از قیام خود دنبال می‌کرد.

وی افزود: حضرت امام مبنای حرکت خود را بر توده‌‌های مردم قرار داد. جبهه ملی و نهضت آزادی مورد تایید امام نبود. امام با مردم شروع کرد و با مردم صحبت کرد و مردم را به خود دعوت کرد.

عضو کمیته استقبال از امام خمینی(ره) با اشاره به قیام 15 خرداد 1342 تصریح کرد: دستگاه رژیم دیگر تاب تحمل امام را نداشت و پس از این واقع بود که امام فریاد زد شاه‌دوستی یعنی وطن‌فروشی و شاه بدبخت به داد خود برس، و با این واقع بود که رژیم داستان کاپیتولاسیون را به وجود آوردند و مجبور شدند امام را تبعید کنند.

امام اجازه ملاقات خصوصی به نهضت آزادی نداد

رفیقدوست ادامه داد: در سال 47 آنچه را که امام می‌خواست 10 سال بعد در ایران برپا دارد به عنوان درس در حوزه‌ علمیه نجف برپا کرد و درس حکومت اسلامی و ولایت فقیه به عنوان نوار و کتاب از پاریس به ایران می‌آمد و تدریس می‌شد و امام همواره بر توده مردم تکیه داشت.

وی گفت: وقتی رهبران نهضت آزادی به قم آمدند و از طریق مرحوم خلخالی خواستار ملاقات با حضرت امام شدند این پاسخ را شنیدند که امام به آنها فرمود که بنده با هیچکس ملاقات خصوصی ندارم و باید بین مردم حرف بزنیم و این حرکت امام ادامه داشت که دیدند تحمل امام را ندارند و در یک کار احمقانه و با اسم مستعار در 17 دی 56 در روزنامه اطلاعات مقاله‌ای برعلیه امام نوشتند و انقلابی را که امام می‌خواست به حرکت درآورد با این حرکت خود سریع‌تر به حرکت درآوردند و قیام‌های 19 دی قم و سپس تبریز، یزد و کرمان و همه ایران به وقوع پیوست.

اولین وزیر سپاه با بیان اینکه مرحوم بهشتی پس از بازگشت از پاریس اطرافیان را به منزلش دعوت کرد و با صدای با صلابت گفت که آقایان کمربندها را محکم ببندید و کفش‌ها را محکم به پا کنید که این امامی که بنده با ایشان ملاقات کردم ساعات رفتن شاه و ساعت ورود خود و پیروزی انقلاب را می‌دانند.

رفیقدوست ادامه داد: بعد از رفتن شاه آمریکایی‌ها ژنرال‌‌ هایزر را به ایران فرستادند تا با یک کودتا قضیه را تمام کنند. هایزر بعد از ورود امام هم در ایران بود و روزی که امام دولت موقت را تعیین کرد او از ایران رفت، در خاطراتش می‌نویسد که شب فرماندهان ارتش را جمع می‌کردم و به آنها دلداری می‌دادم اما صبح که می‌شد آنها از صحنه فرار می‌کردند.

وی گفت: سرتیپ مقدم در مقطعی رئیس ساواک بود و درخواست ملاقات از آیت‌الله بهشتی می‌کند و به منزل او می‌رود و می‌گوید که شما با چه قدرتی می‌خواهید با شاه بجنگید و شهید بهشتی در پاسخ به او گفت که شما با کدام قدرت می‌خواهید با مردم و امام بجنگید. اگر به ارتش امید بسته‌اید بدانید که تا سرهنگ‌هایتان هم به امام اعلام وفاداری کرده است و فقط یک مشت تیمسار هم مال خودتان ما ارتش را از خودمان می‌دانیم و بزودی به مردم خواهد پیوست.

مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب‌های فرانسه، مصر و الجزایر

عضو کمیته استقبال حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه هیچ کدام از انقلاب‌های فرانسه، مصر و الجزایر معنای انقلاب اسلامی را نداشت چرا که آن 3 پایه‌ای که امام برای انقلاب اسلامی در نظر داشت در خود نداشتند، گفت: 36 سال از انقلاب اسلامی گذشته است اما چند روز دیگر دنیا شاهد خروش سیل آسای مردم از خانه‌ها و حضور در خیابانها در 22 بهمن برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی خواهد بود.

رفیقدوست با اشاره به روند نگارش قانون اساسی جمهوری اسلامی در مجلس خبرگان رهبری و تعیین جایگاه ولایت فقیه در این قانون، گفت: مرحوم بازرگان جمله‌ای داشت و می‌گفت که این قبا (ولی‌فقیه) تنها بر قامت حاج‌آقا روح‌الله می‌برازد و خدا رحمت کند ایشان را که امروز ببیند شاگرد امام، پیرو به حق امام و جانشین به حق امام چگونه آن بخش دوم از خواسته امام یعنی همان بیداری اسلامی بود را در تمام کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد و در مقابل این حرکت قدرت‌ها و مخالفین نمی‌توانند کاری کنند.

وی تصریح کرد: درست است که انقلاب مردم مصر را دزدیدند اما آن انقلاب خاموش نخواهد شد عراق و افغانستان و اردن و بحرین و همه کشورهای اسلامی آنجا که بیداری شروع شده است به انتها خواهد رسید و آنجا که شروع نشده به یاری خدا بزودی آغاز خواهد شد.

اولین وزیر سپاه پاسداران اضافه کرد: قطار انقلاب حرکت کرد و به راه خود ادامه می‌دهد و آن اقلیتی که فکر می‌کردند می‌توانند قطار را متوقف کنند یا در مسیر آن به سمت خواسته‌های خود تغییری ایجاد کنند، پاسخ خود را از امام در اول انقلاب گرفتند. می‌گفتند چه نوع حکومتی برای ایران خوب است جمهوری ایران، جمهوری دموکراتیک ایران، حکومت اسلامی و عده‌ای از متحجرین بودند که می‌گفتند اصلا جمهوری چیست، اما امام که به حضور مردم تا قیام امام زمان(عج) معتقد بود فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

«سوار شده‌های قطار به ترتیب ناخالصی شروع به حرکت برخلاف مسیر قطار کردند تا به انتها رسیدند و از قطار پیاده شدند، جبهه ملی خیلی زود جبهه مرتد ملی شد، نهضت آزادی زود منحل شد و امام در یکی از مواردی که فرمودند من در به کارگیری اینها اشتباه کردم مربوط به نهضت آزادی بود. غیرمذهبی‌ها نیز از همان اول از قطار فرار کردند اما عده‌ای ماندند و تا هر زمان که مناسب بود در مسیر این قطار مقدس به سوی آن مقصد مقدس بتوانند اشکالی به وجود آورند.»

رفیقدوست با بیان اینکه این جماعت مانده بر قطار اسلامی یکبار در سال 78 فوران کردند و ملت در آن سال آنها را سر جایشان نشاندند، گفت: 10 سال نیز صبر کردند و در سال 88 این بار با قدرت و پشتوانه بیشتر و حمایت آمریکا و اسرائیل و اروپا به میدان آمدند و فکر می‌کردند که نسل سوم انقلاب از انقلاب چیزی نمی‌داند و این نسل، نسل اینترنت، وایبر و ... است.

وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: در روز مقدس قدس شعار نه غزه نه لبنان، ایران برای ایران سر دادند و پس از آن به نقطه‌ای حمله کردند که همه هویت ملت ما و بقای ملت ما در آن نقطه متمرکز است و آن عاشورا بود و به تمسخر عاشورا پرداختند و اگر دنیا می‌خواهد بداند جایگاه انقلاب اسلامی ایران در مقطع کنونی کجاست باید به قیام بی‌نظیر اعلام نشده، خودجوش و پرمعنای 9 دی نگاه کنند.

عضو کمیته استقبال حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد: من در 9 دی با وجود آنکه مشکل قلبی داشتم به خیابان آمدم و برخلاف حرکت جمعیت به قصد مطالعه راه می‌رفتم. جالب است در طول راهپیمایی فقط 2 عکس امام و رهبری در دست مردم بود و خیلی از کسانی هم که در 25 خرداد سبزها به خیابان آمده بودند در 9 دی گریه‌کنان در خیابان بودند و وقتی من از آنها سوال کردم شما که در 25 خرداد بیرون بودید حالا چه می‌کنید، گفتند ما که با نظام مسئله نداشتیم فکر می‌کردیم تغییر بهتر است اما اکنون پای نظام‌مان ایستاده‌ایم.

رفیقدوست تاکید کرد: اگر هنوز کسانی هستند که حس می‌کنند از قطار پیاده شوند زودتر پیاده شوند چون که عِرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند؛ ما پای انقلاب ایستاده‌ایم از نسل او تا چهارم پای انقلاب ایستاده‌اند و تا آخرین قطره خون به رهبری مقام عظمای ولایت فقیه از انقلاب دفاع خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ تحریم‌ها شدیدتر از آنچه امروز هست وجود داشت. ارتش عزیز وقتی چند کامیون سیم خاردار از یوگسلاوی خریده بود را نتوانست در اختیار بگیرد و در آذربایجان شوروی سابق متوقف شد.

عضو کمیته استقبال از امام خمینی(ره) گفت: جنگ علیه ایران را هم آمریکا حمایت می‌کرد و هم شوروی. یادم می‌آید که یک روز مرحوم احمدآقا به من زنگ زدند که گفتند که امام فرموده است سفیر روس را بخواه و به او تخفیف بده من به او گفتم من معامله‌ای با سفیر روس نکردم که به او تخفیف بدهم اما حاج‌احمد گفتند که او را بخواه و بهش خفت و خواری بده که من این کار را کردم وقتی سفیر روس به دفتر من آمد گفتم همان دم در بایست و حرف‌هایم را به او گفتم.

رفیقدوست با بیان اینکه ما در زمان جنگ به جوانان خود اتکا کردیم و پیروز شدیم، گفت: اولین موشک‌هایمان را در زمان جنگ همین برادر بزرگواری که به تعبیر مقام معظم رهبری پارسای بی‌ادعا سرلشکر شهید حسن تهرانی مقدم ساخت و در جنگ امتحان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ای عزیزان دولتمرد به ملت اعتماد کنید و اجازه دهید این ملت آنچه را که نیاز دارد در داخل تولید کند که والله اگر به ملت اعتماد کامل شود تحریم‌ها دیگر کارساز نیست. راه نجات اطاعت مطلق از ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها