زن تبهکار که مجموعه‌ای از جرایم را در پرونده خود دارد، پس از آزادی از زندان با فریب افراد نیکوکار آنها را سرکیسه می‌کرد.
کد خبر: ۷۶۷۴۴۹
دام زن شیاد برای‌ کلاهبرداری از نیکوکاران

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از روز‌های پایانی هفته گذشته همزمان با شکایت مرد خیری که در دام یک زن کلاهبردار گرفتار شده بود، در دستور کار پلیس فتای استان خراسان رضوی قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش به افسر پرونده گفت: با یک مرکز خیریه در مشهد همکاری دارم که بعد از بازگشتم به خانه چند پیامک مشابه دریافت کردم. در این پیامک‌ها نوشته شده بود من همان زن نیازمندی هستم که فرزندم در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته و قرار بوده شما دو میلیون و 500 هزار تومان به حسابم واریز کنید تا بتوانم داروهای فرزند بیمارم را تهیه و مقدمات مرخص کردن او را از بیمارستان فراهم کنم. نیم ساعتی از دریافت پیامک‌های زن نیازمند نگذشته بود که او از خیریه با من تماس گرفت.

وی افزود: با این تماس دیگر مطمئن شدم گفته‌هایش صحت دارد و روز بعد پول درخواستی را به حسابش واریز کردم و به خیریه رفتم. هنگام گفت‌وگو با همکارانم و بازگو کردن ماجرای زن نیازمند متوجه شدم آنها از ماجرای این زن بی‌خبر بوده و نام وی در فهرست افرادی که قرار بوده به او کمک مالی شود، ثبت نشده است. همانجا بود که متوجه شدم آن زن دروغ گفته و کلاهبردار است.

با تشکیل پرونده و همزمان با شروع تحقیقات پلیس فتا معلوم شد، صاحب حساب یک زن بوده و با مدارک جعلی حساب بانکی افتتاح کرده و شماره تلفن همراهی که با آن پیامک زده نیز خاموش است. در حالی که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری زن کلاهبردار ادامه داشت، کارآگاهان به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد متهم فراری به یکی از بانک‌های سطح شهر رفته و پول را از حسابش برداشت کرده که دوربین مداربسته بانک تصویر او را ثبت کرده است.

با به دست آمدن این تصویر، ماموران احتمال دادند که زن از افراد سابقه‌دار باشد، بنابراین به بررسی بانک مجرمان پلیس آگاهی پرداختند و معلوم شد تصویر وی در آنجا ثبت شده و او یک متهم سابقه‌دار است و شمسی نام دارد که دو ماه پیش از زندان آزاد شده است.

با کشف این سرنخ، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و ماموران مخفیگاه‌های او را زیرنظر گرفتند و دو روز پیش خانه او را در یکی ازمحله‌های حومه شهر شناسایی کرده و با هماهنگی قضایی با ورود به آنجا متهم را دستگیر کردند.

زن شیاد با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی بازجویی شد و اظـــهارات متناقضی را بیان کرد تا این‌که در ادامه تحقیقات به فریب مرد نیکوکار و کلاهبرداری از وی اعتراف کرد.

متهم در اظهاراتش گفت: شوهرم یک قاچاقچی بود و پس از دستگیری و محاکمه به تحمل حبس ابد محکوم شد. او 16 سال است در زندان به‌سر می‌برد. در این مدت برای تامین هزینه زندگی خود و پنج فرزندم به سرقت از مغازه‌ها، جیب‌بری، کیف‌قاپی، سرقت لوازم داخل خودروها و رمالی دست زدم. در جریان ارتکاب این جرایم ده بار دستگیر و روانه زندان شده‌ام. دو ماه پیش با پایان آخرین محکومیتم از زندان آزاد شده و تصمیم گرفتم برای گذران زندگی خود و فرزندانم دوباره جرایمم را از سر بگیرم.

وی ادامه داد: در مدتی که آزاد بودم، چند بار دست به دزدی‌های مختلف زدم، اما احتمال دستگیری‌ام زیاد بود، به همین دلیل تصمیم گرفتم با فریب افراد نیکوکار که در مراکز خیریه فعالیت دارند، از آنها کلاهبرداری کنم. با ورود به مراکز خیریه نام افراد نیکوکار و شماره تلفن آنها را به دست می‌آوردم و بعد با معرفی خود به عنوان یک فرد نیازمند، برایشان پیامک ارسال می‌کردم و در فرصتی مناسب هم با ورود به دفاتر خیریه با آنها تلفنی حرف می‌زدم تا اعتمادشان جلب شده و پول درخواستی را واریز کنند. در چند مورد موفق به کلاهبرداری شدم و در بقیه موارد ناکام ماندم.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با جام‌جم اعلام کرد: با اعتراف متهم، برای او قرار قانونی صادر شده و تحقیقات از وی برای افشای دیگر جرایمش ادامه دارد. افرادی کـــه در دام این متهم گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس فتای این شهر از زن کلاهبردار شکایت کنند.

سرهنگ سید محسن عرفانی با هشدار به مردم از آنها خواست براحتی فریب افراد شیاد و کلاهبردار را نخوردند و اگر پیامکی در مورد کمک به نیازمندان دریافت کردند موضوع را بررسی و از صحت کمک‌رسانی به آن نیازمند و موسسه خیریه‌ای که او ادعا می‌کند اطمینان پیدا کنند، در غیر این صورت از واریز کمک مالی خودداری کنند تا در دام چنین افراد سودجو و کلاهبرداری گرفتار نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها