تصویری که روند سوزاندن معاذ الکساسبه را نشان می دهد پایگاه اینترنتی فرقان وابسته به داعش پخش کرد و مدت آن بیست و پنج دقیقه است. این فیلم با استفاده از فن آوریهای پیشرفته تهیه شده و از جلوه های ویژه ای برخوردار است. این فیلم پیامی روشن به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا و نظام اردن دارد و نشان می دهد بر اساس راهبرد ایجاد رعب و وحشتی که داعش در پیش گرفته ، تهیه شده است.
کد خبر: ۷۶۷۱۷۰
پیام داعش با پخش فیلم سوزاندن خلبان اردنی

به گزارش «انتخاب» به نقل از الجزیره ، این گروه تلاش می کند با این فیلم افکار عمومی را قانع کند که داعش سازمانی است که با دشمنان اسلام می جنگد و دیگران با دشمن همکاری می کنند. پس از آن فیلم به بخش دیگری از سناریو منتقل می شود و اعترافات خلبان اسیر اردنی را پخش می کند.

در چهره اسیر اردنی آثار شکنجه دیده می شود و وی در این اعترافات از کشورهای عربی شرکت کننده در ائتلاف بین المللی و نقش هر کدام ، انواع تسلیحات استفاده شده بر ضد داعش و اسامی خلبانان شرکت کننده در حملات هوایی ائتلاف بیان می کند. پس از آن تصاویری از حملاتی که ائتلاف بین المللی بر ضد داعش انجام داده است پخش می شود.

در این فیلم داعش با روش تصویربرداری از نیروهای خود تلاش می کند آنها را در موضع قدرت قرار دهد و برتری آنها را به نمایش بگذارد. قرار گرفتن دوربین مقابل موضوعات تصویر برداری شده ، زاویه دوربین و دقت انتقال از یک تصویر به تصویر بعد ، همه آنها برای بالا بردن سطح رعب و وحشت صورت می گیرد و تلاش می کند اقدامی را که می خواهد انجام دهد با این تصاویر توجیه کند.

احمدی نژاد وارد انتخابات می شود

بسیاری از تحلیلگران داخلی ایران بر این باورند که احمدی نژاد به صحنه سیاسی کشور بازخواهد گشت ولی بسیاری از مردم به طور دقیق از برنامه بعدی وی باخبر نیستند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: عده کمی انتظار داشتند که "محمود احمدی نژاد" بعد از پایان دوره ریاست جمهوری اش در سال 2013 از صحنه سیاسی محو شود و این طور هم شد؛ اکنون او با نقشه ای دقیق برگشته است و در اولین اقدام، سایت خود را رونمایی کرده است.

واشنگتن پست با اشاره به سن کم احمدی نژاد و با تأکید بر این نکته که "احمدی نژاد فردی جوان و بلندپرواز است و روحیه‎ای مبارز دارد" نوشت: بالای سایت رئیس جمهور قبلی ایران این شعار نقش بسته است: «ما به زودی برمی‎گردیم»

این روزنامه آمریکایی افزود: بسیاری از تحلیلگران داخلی ایران بر این باورند که احمدی نژاد به صحنه سیاسی کشور بازخواهد گشت ولی بسیاری از مردم به طور دقیق از برنامه بعدی وی باخبر نیستند.

آخوندی: مسکن مهر طرح مزخرفی است

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه مهرآباد در پاسخ به سوال دبیر کمیته مطالبه حق مسکن، در اظهار نظری تاسف آور عنوان کرد: «مسکن مهر طرح مزخرفی است».

به گزارش جهان به نقل از سایت کمیته مطالبه حق مسکن، پاسخ مزبور در جواب سوال دبیر کمیته که از وی پرسیده بود: «وضعیت مسکن مهر مناسب نیست و چندین هزار نفر در کشور و مخصوصا تهران درگیر این موضوع هستند، متاسفانه شما در این قضیه کار مفیدی انجام نداده اید و چندین بار هم در علیه این طرح صحبت کرده اید، میخواستم بدانیم نظرتان در این مورد چیست؟» عنوان شد.

کمیته حق مسکن با توجه به اظهارات تاسف آور آقای وزیر به اطلاع مردم میرساند یکی از دلایل عدم پیشرفت پروژه های مسکن مهر عدم اعتقاد آقای وزیر به طرح مسکن مهر است که فایل صوتی منتشر شده نیز موید این موضوع است.

آخرین درخواست تروریستهای تکفیری قبل از اعدام

سایت خبری "عمون" گزارشی را از اخرین لحظات زندگی "ساجده الریشاوی" و "زیاد الکربولی" قبل از اعدام منتشر کرد؛ این دو نفر ساعاتی پس از انتشار فیلم سوزاندن خلبان اردنی، اعدام شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این سایت اردنی تأکید کرد: دو تن از اعضای داعش که مقامات اردن بامداد امروز آنها را اعدام کردند، خواستار تحویل اموالشان به خانواده خود شدند.

منابع آگاه اعلام کردند که حکم اعدام ساجده الریشاوی و زیاد الکربولی بامداد امروز (چهارشنبه) بین ساعت 4.5 تا 5 بامداد و در سالن اعدام در زندان سواقه واقع در 70 کیلومتری جنوب امان و با حضور مسؤولان اردنی اجرا شد.

سایت "عمون" خاطرنشان کرد، ابتدا الکربولی اعدام شد و پیش از اعدام در پاسخ قاضی که از درخصوص وصیتش پرسد پاسخ داد سلام من را به پدر و مادر برسانید و اموالی را که در اختیار دارید، به آنها منتقل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها