قالیباف در مراسم غرس چنارهای ۱۵ساله:

امسال ۵ میلیون درخت در تهران کاشته شد

شهردار تهران با اشاره به کاشت ۵ میلیون درخت در شهر تهران طی سال جاری، به غرس دو هزار اصله درخت ۱۵ ساله در خیابان حضرت ولی عصر (عج) اشاره کرد و گفت: بخشی از درختان این خیابان خشک شده اند.
کد خبر: ۷۶۷۰۸۸
امسال ۵ میلیون درخت در تهران کاشته شد

مراسم آغاز کاشت ۵ هزار اصله درخت در سطح شهر تهران ظهر امروز با حضور محمد باقر قالیباف و جمعی از معاونان و مدیران شهری در محل خیابان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم طی سخنانی در جمع خبرنگاران، آلودگی هوا را یکی از چالش های مهم شهر تهران عنوان کرد و ابراز داشت: طبیعتا بخشی از مبارزه با آلودگی هوا باید با کارهای سلبی همچون محدودیت های ترافیکی، کنترل ترافیکی محدودیت ها برای کارخانجات اطراف تهران و تنظیم ضوابط و مقررات دنبال کنیم؛ از دیگر اقدامات سلبی نیز برنامه ها جدی است که باید در زمینه آلودگی هوا انجام شود.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران در طول سال های گذشته در ایام کاشت درخت -مقارن با اواخر بهمن و اسفند- نهال کاری را در دستور کار خود قرار می دهد و در این راستا همکاران من در شهرداری تهران توفیق پیدا کرده اند تا کمربندی سبز تهران را به ۳۸ هزار هکتار برسانند.

به گفته محمدباقر قالیباف، سالانه ۲ تا ۳ هزار هکتار به مساحت کمربند سبز تهران در جنوب، شمال، شرق و غرب پایتخت افزوده می شود و بر اساس برنامه مشخص مساحت کمربند سبز تهران باید تا ۵۰ هزار هکتار افزایش پیدا کند.

شهردار تهران افزود: در داخل شهر تهران نیز هر ساله نسبت به کاشت درختان مثمر و غیرمثمر اقدام می شود. در این راستا برنامه ریزی شده است تا در سال جاری ۵ میلیون درخت مثمر و غیرمثمر را در شهر تهران بکاریم البته کاشت این درختان باید با همکاری مردم و همه اقشار و گروه ها همچون دانشجویان، دانش آموزان و ... صورت گیرد تا هر فردی یک درخت را در شهر تهران بکارد.

وی در ادامه به غرس دو هزار اصله درخت ۱۵ ساله در خیابان حضرت ولی عصر (عج) اشاره کرد و گفت: به منظور کاشت درخت در مجموعه خیابان ولی عصر (عج) کار ویژه ای انجام شد چرا که بخشی از درختان این خیابان خشک شده و بخشی به خاطر کهولت سن دچار آسیب دیدگی شده اند. البته چند سال است که نسبت به ترمیم درختان خیابان ولی عصر (عج) اقدام می کنیم و در نگهداری درختان نیز دقت صورت می گیرد. به نحوی که همه درختان این خیابان شناسایی شده و پلاک دار و شناسنامه دار شده اند.

شهردار تهران با اشاره به کاشت درختان چنار در خیابان ولی عصر (عج) در سال گذشته،گفت: با تکنولوژی های جدیدی که آورده ایم، تجربه نشان داد که نیاز است درخت هایی با سن بالاتر را در این خیابان بکاریم تا بتوانیم به خوبی از آن ها نگهداری کنیم چرا که بعضی درختان کاشته شده به دلایل مختلف توسط افراد دچار آسیب می شوند.

وی افزود: در برنامه کاشت پنج میلیون درخت شهر تهران، به طور خاص دو هزار درختی که عمر حدود ۱۵ ساله دارند را در خیابان ولی عصر (عج) تهران می کاریم تا بدین ترتیب هم زمان را خریده باشیم و هم درختان رشد کنند و هم شرایط را خیابان ولی عصر ترمیم شود تا مردم شاهد زیبایی این درخت ها در بهار و تابستان باشند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای کمپین «آسمان آبی، زمین پاک» در شهر تهران اشاره کرد و گفت: این کمپین یک شعار نیست بلکه اقدام جدی در زمینه های مختلف به شمار می رود که توسعه فضای سبز بخشی از آن را شامل می شود. به این منظور امسال ۵ میلیون درخت در شهر تهران و به طور خاص ۲ هزار درخت چنار ۱۵ ساله در خیابان ولی عصر (عج) خواهیم کاشت.

شهردار تهران درباره دلیل آغاز به کار کاشت درختان از نیمه بهمن ماه نیز گفت: کاشت درختان خیابان ولی عصر (عج) پروژه خاصی است چرا که درخت های این خیابان از مسیرهای دوری از داخل کشور به اینجا منتقل می شوند و از زمان آماده شدن ریشه ها، نحوه انتقال و کاشت درختان زیر نظر متخصصان دنبال می شود. بنابر این کاشت این درخت ها باید در زمان خاص خودش انجام شود. طبیعتا روز درختکاری ۱۵ اسفند ماه است اما امسال مقداری زودتر درختکاری را در شهر تهران آغاز کرده ایم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
۰
۰
شرعاً حرام است پول های مجوز تراكم عمودی را اگر به غیر از خرید افقی( برای باز كردن فضای سبز ) جای دیگر خرج كنید
هر چه می خواهید عمودی بالا روید بجایش افقی بخرند و فضای سبز كنند
شما به .... سربزنید هم عمودی می رند بالا هم پیادرو و مسیر آرامش مردم را سد می كنند

نیازمندی ها