نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی، همه دولت ها را پاسخگو می کند و تلاش خواهد کرد با بهبود فضای کسب و کار و تولید ثروت، درآمد خود را هم افزایش دهد.
کد خبر: ۷۶۶۷۴۴
تکیه به درآمدهای مالیاتی، دولت را کارآمد می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، هادی قوامی در گفتگو با این رادیو اظهار داشت: دولتی که درآمد کمتری از منابع مالیاتی دارد و به درآمدهای فروش نفت و ثروت اماده متکی است، توجه کمتری به تولید دارد چون احساس نیاز کمتری خواهد داشت.

وی افزود: متأسفانه سهم درآمدهای مالیاتی در اقتصاد ایران و بودجه دولت تحت تأثیر درآمدهای نفتی و دیگر موارد بودجه قرار دارد و اندک است و این روند اجازه نمی دهد اقتصاد مالیاتی هم کارآمدتر و شفاف تر شود.

نماینده مجلس مردم اسفراین افزود: امیدواریم کاهش قیمت نفت که البته ضرر اقتصادی ماست، به فرصتی برای احیای همه ظرفیت های مالیاتی تبدیل شود که به نفع همه مؤدیان، تولید کنندگان، صاحبان درآمد، بهبود فضای کسب و کار و به نفع خود دولت و اقتصاد ملی خواهد بود البته این مسائل نباید بهانه ای برای افزایش ضریب مالیاتی شود بلکه باید پایه های مالیاتی را گسترده تر کنیم که با حذف فرار مالیاتی، ساماندهی معافیت های مالیاتی و مدیریت هزینه های جدی دولت امکان پذیر است و مجلس هم در بررسی لایحه بودجه سال آینده این روند را پیگیری می کند.

قوامی گفت: اگر دولت همه درامدهای خود را از نفت رها کند حتما به فکر بهبود فضای کسب و کار و تقویت تولید و رونق صادرات غیرنفتی خواهد بود چون به درامدهای مالیاتی از این محل نیاز دارد و معافیت ها نیز به نفع رونق تولید ساماندهی می شود برای اینکه تولید باید سودآور باشد تا توان مالیات دهی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها